314 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hest uden sadel? -.-'? Hest uden sadel? -.-'?

Borkur er ikke så glad for at jeg rider på ham uden sadel.. han begynder på SMÅ bukkespring :-/?
Og dyrlægen siger han har det fint i ryggen og kan ikke se noget?? Men borkur har dte fint med sadel.. :-*? !
Men ligeså snart jeg vilel ride uden sadel så blir han i dårligt humør og bare for det meste sur på hele turen.. Kun lige når jeg giver ham godbidder og 5 min efter han er flink..!
men jeg har lige snakket med min ridelærer.. og hun siger det måske kan være det fordi Borkur ikke gider useriøst?? Altså hun mener han har det holdning.. Sadel seriøst.. uden sadel.. Spild af tid???
Det var da noget mærkeligt noget.. Så ville lige hører herinde om det kunne være det?? At han mner det useriøst og ikek gider så??! Eller hva??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest uden sadel? -.-'?
  • #1   22. okt 2008 det er fordi at når man rider uden sadel er trykket på ryggen kun et sted og det kan være meget ubehageligt for mange heste ..

• #2   22. okt 2008 Han er sikkert kilden smiley

kvittur er også utrolig kilden, og bliver meget muggen hvis man rider uden sadel på ham ..

• #3   22. okt 2008 Fine 'n Juicy ;D .
    Jeg rykker mig tit smiley Men det efter få minutter??!

• #4   22. okt 2008 Sarah & Felix 8) .
    Kilden? På ryggen??!

• #5   22. okt 2008 MILLA .
    Men det er også på fold... Min veninder på 35 kg.. sad sig op p åham.. der gik 2 sek.. så bukke springede han :-* !

• #6   22. okt 2008 Arh, sådan kan en hest altså ikke tænke^^ "Jeg gider ikke ride useriøst" smiley

Umiddelbare forslag ville også være at den er kilden - eller at du måske klamre dig for hårdt fast. Måske kan den heller ikke lide hvis der er for meget tryk direkte på rygsøjlen? Har du prøvet et bareback pad?

• #7   22. okt 2008 Hva det?

• #8   22. okt 2008 En sadel trykker ikke på rygraden men derimod på ribbenene. Men når du sidder på ham uden sadel, så trykker du på hans rygrad. Hvis du vender en sadel om, kan du ligesom se at der er en gang mellem puderne på sadlen. Og når man så ligger sadlen på hesten, så er der luft hele vejen igennem gangen, nogengange kan man kigge igennem gangen og så se til den anden side. Og du har jo ingen gang imellem dig, så du kan jo ikke give hans rygrad frihed når du sidder uden sadel.

• #9   22. okt 2008 De kan sagtens være kildne på ryggen (;

men ja, er enig med zandra. Måske du klemmer meget med benene rundt om hesten?
    og ellers så som zandra siger, prøv et barebackpad. Det rider jeg med når der rides uden sadel (;

• #10   22. okt 2008 Det er sådan en slags "pude" med gjord på, lavet af trykfordelene materiale.

• #11   22. okt 2008 Det gjorde min gamle pony osse -han var samtisig ualmindelig kilden (at lægge benet for langt tilbage i et galopanspring f.eks. kunne udløse et lille bukkespring) og jeg vil tro det var grunden til at han gjorde det.

Prøvede man at ride uden sadel på ham piskede han med halen, slog med hovedet og lavede nogen små bukkespring. Et tæppe henover og så var problemet løst...

• #12   22. okt 2008 Sarah & Felix 8) : Hvad koster sådan en barebackpad?

• #13   22. okt 2008 min var rimelig dyr.

650 kr. tror jeg den kostede..

• #14   22. okt 2008 Nå, okay. Min part har nemlig dårlig ryg, og rides normalt med en gelé pad under sadlen. Men jeg brænder for at ride ham uden sadel, og så foreslog du jo den barebackpad, så tænkte det måske var noget for mig. Men har desværre ikke så mange penge ligenu.

• #15   22. okt 2008 Du kan godt købe det en del billigere (;

men hvis hesten har dårlig ryg, så er det en dårlig ide at ride uden sadel overhovdet.

• #16   22. okt 2008 blandt andet det med at trykket måske er ubehageligt for ham, men du bruger også nogen andre muskler for at sidde på en hest uden sadel og det genere/kilder ham måske..
    Altså nu har man jo ikke set hvordan du sidder, men nogen gange kan man også sidde lidt og vippe for at beholde balancen og det kan være han synes det er ubehageligt og derfor forbinder han rytter - uden sadel med ubehag så selvom du bare har siddet på ham i kort tid, så ved han hvordan det bliver og vil have det af.. ligesom heste der bliver sure bare de ser deres sadel selvom de endnu ikk har fået den på.. tror næppe det er noget han gør for at være fræk eller tænker det er useriøst..

• #17   22. okt 2008 Enig med Zandra.. En hest kan ikke tænke, "det her er useriøst, det gider jeg ikke", for den kan altså ikke kende forskel på seriøst og useriøst (;

Men som de andre siger, kan det sagtens være noget med trykket..

• #18   22. okt 2008 Du har selvfølgelig ret.

• #19   22. okt 2008 Jeg kender hverken dig eller din hest, så tør ikke at sige for meget..

Men min egen hest bukkede i starten med mig når jeg red ham uden sadel..

Det var så til gengæld fordi han ved tidligere ejer havde lært at det er enormt nemt at smide folk af uden sadel, og prøvede at udnytte muligheden for at få fri..

Med tiden lærte han dog at jeg ikke var så nem at slippe af med, og nu kan jeg ride ham ligeså pænt uden sadel som i al anden ridning.
    (Hvilket sikkert ikke er specielt pænt, men whatever...XD)

Men lyder lidt sjovt at det ligefrem skulle kunne gøre ondt på hesten at ride uden sadel? Altså hvis den ikke har problemer med ryggen i forvejen.

Men kan også godt være at det er fordi jeg er vant til sådan nogle robuste hestetyper..:)

Men hvis det er noget med ryggen kunne sådan en "sadel" de snakker om sikkert være en god idé, og evt en massør? (Det er så til gengæld pænt dyrt, kan jeg oplyse om..:P)

Men held og lykke med at finde ud af noget..:3 For der er nu engang ikke noget dejligere end en tur uden sadel hvor man for alvor kan føle hesten under sig smiley

ps: lyder som en lidt sjov forklaring din ridelærer har, måske hun synes at ridning uden sadel er useriøst..?

• #20   22. okt 2008 En hest kan ikke tænke sådan som din ridelære siger.
    Men den kan sagtens være kilden eller ikke bryde sig om det ændrede tryk. Jeg ville nok bare ride med sadel når hesten har det bedst sådan.

Kommentér på:
Hest uden sadel? -.-'?

Annonce