{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
269 visninger | Oprettet:

Hvis er Hvis hest? {{forumTopicSubject}}

Kan vi ikek få en diskution om hvad der gør at ens hest er ens egen?

Vi er vel enige om at en part´s hest ikke er ens egen, men hvad freks. med en hest man har fået af far og mor? eller et andet familiemedlems.
eller en hest man har lånt over længere tid, freks et par år?

hvad med en hest man har udlånt over et længere stykke tid?

Mange "børn" har fået en hest elle rpony af sine forældre i gave eller andet, de står ikke som ejer af hesten, da dette måske indgår som en dal af forældrens verdi.
forældrene betaler alt til dennehest, men det er nu barnes hest.

jeghar da haft flere ponyer og heste jeg har fået af mine forældre, hvor de betalte alt og stod som ejer, men hverken minmor eller far har en dyt forstand på hest og det var kunmig der passede den... var det så ikke min alligevel?

kæmpe jeg har nu, har min kæreste købt til mig.
er han så heller ikke min?
Jeg står som ejer af den, men kæresten hjælper da med udgifterne til den, også selv omhan ikkekan fordrage heste, og kun har set hesten en gang...

hvad er din mening?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis er Hvis hest?
  • #1   23. apr 2005 Puha den er svær.
    juridisk set er det jo den som står som ejer og har betalt for hesten.
    men etisk set er det jo den som giver hesten kærlighed, mad og drikke og simpelthen tager sig af den.

såå, lidt splittet er det!

• #2   23. apr 2005 gave [Zga·wS] subst. -n, -r, -rne 1. ting som gives væk uden at der skal gives en modydelse = FORÆRING, PRESENT d give en gave til nogen · få en gave af nogen · tage imod en gave · uddele gaver til nogen · det er en gave fra mig · give et kæledyr som gave · få noget i gave e gavebod · gavebrev · gavekort e bryllupsgave · dåbsgave · fødselsdagsgave · julegave · mandelgave · morgengave · nådegave · pengegave · vuggegave · naturligt anlæg el. talent d han har gaver for at spille klaver e talegave ! gav+e ¯ vist nedertysk gâve (besl.m. give)

• #3   23. apr 2005 hesten er ens egen hvis den står i ens eget navn, eller ens forældres navn...

• #4   23. apr 2005 Jeg købte min pony for mine egne penge, men jeg betaler ikk for opstaldning osv.

• #5   23. apr 2005 "Mine" heste stor i mit navn allesammen selvom min morfar ejer dem

• #6   23. apr 2005 Obelix fik jeg af mine forældre og Bellámi betalte jeg selv 2500 for og mine forældre betalte 4500 og det er jo mine!

• #7   23. apr 2005 Synes ikke man skal tage det for bogstavligt med at hesten SKAL være din egen.
    Der er nogle som rider på et familiemedlems heste og er den eneste som rider dem og behandler dem som sin egen. De må godt være her.
    Også halvpart hvis ejerne er enige.
    Men ikke dem som bare ridder på en hest engang i mellem. Eller en rideskolehest.
    Men dette er bare min mening..

• #8   23. apr 2005 Jeg mener jo at Kæmpe er MIN selv om min kæreste har betalt ham.

men vi kan nu engng ikke lave om på de regler der er her inde, selv om vi gerne ville, de skal overholdes.
    med så er det jo spørgsmålet kommer op om definationen på ens egen hest.

hvad vi syntes er lige gyldigt med hensyn til parter, da der er klare regler omkring det.

• #9   23. apr 2005 Ja.... det er rigtigt nok.... når man siger "egen hest"... hvis det betyder man selv har betalt den.... så tror jeg HG bliver meget stille... de fleste herinde har fået deres heste af forældre, kærester, bedsteforældre eller andet.... Min far har betalt linse.... jeg "bruger" hende bare.... det lydfer lidt barskt men det er jo rigtigt nok.... jeg passer hende.... nusser om hende.... rider hende... men hun er jo egentlig min fars hest...

Kommentér på:
Hvis er Hvis hest?

Annonce