{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

hjælp angående pris... {{forumTopicSubject}}

jeg er ikke super erfaren i at sælge heste, og har sært ved at prissætte min egen hest da hun jo betyder alt for mig...

men da jeg er blevet gravid, er det sådan at det vil være synd bare at have hende til at gå, så vil i hjælpe mig med en pris???

race: Amerikansk varmblod (traver)
køn: Hoppe
alder: 14 år

hun er en dejlig traver pige, med gang i, hun har gået løb til hun var 6 år, og har derfor gangen efter det, men er på ingen måder blevet sær af det.

hun er skøn og meget lærevillig.

hun kan ikke det store, dressur kan hun kun meget lidt da hun jo slet ikke har gangen til det.

men hun kan springe, jeg har selv sprunget 130 cm med hende og hun kan mere end det.

men ellers bruges hun mest til turhest, hun kunne evt. være godt materiale til noget distance ridning.

hun er passet med alt.

der vil medfølge:
sadel
hovedtøj
2 sadelunderlag
1 fleecedækken med navn

kig evt. hendes billeder i min profil under Bellstar R

hun er ikke sat til salg endnu, men overvejer kraftigt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp angående pris...
  • #1   1. okt 2008 og i skal ikke være bange for at komme med jeres bud, da jeg godt ved at travere ikke er i høj kurs, så jeg er godt klar over jeg ikke får mange penge for hende. :o)

• #2   1. okt 2008 jeg ville skylde på omkring de 20 000. Den er ved at blive lidt gammel og har været traver.. Sådan er det bare, man kan få så meget andet om man skal lægge mere penger i det...
    -TR

• #3   1. okt 2008 tiril:

sådan er priserne ikke herhjemme smiley

maks 10 vil jeg sige

• #4   1. okt 2008 12-16.000,-

• #5   1. okt 2008 12-15000

• #6   1. okt 2008 15.000 gav 10.000 for min som intet kunne andet end trave

• #7   1. okt 2008 Jeg vil sige omkring 6000... Men sig til hvis du sætter hende til salg for kender nogen der leder efter sådan en hest..

• #8   1. okt 2008 tanja:

dårligt køb..
    man kan få dem til slagtepris når de er færdige med at løbe, jeg er endda blevet tilbudt dem gratis, fordi en venindes far enteb ville af med den, ellers skulle den slagtes.

• #9   1. okt 2008 Omkring 8, vil jeg tro.

Jeg har selv solgt min - der er ikke bud efter traverne, desværre. Han var 176, 13 år, redet samlet i dressur, kunne anspring, trafiksikker, rides i grime, en stjerne at læsse, komplet opdraget.

12 fik jeg.

• #10   1. okt 2008 så hvis jeg nu satte hene til salg for 15.000 feks. ville det så ikke være ok???

så kan man jo sige så er der lidt at give af!!!

synes det er helt fantastisk hvor meget hest man kan få for så få kroner he he..

• #11   1. okt 2008 Altså omkring de 20 000 = 15-25 000.
    Når der er udstyr med synes jeg det er fair nok, men en hest er jo altid kun verdt det nogle er villige til at betale for den.
    -TR

• #12   1. okt 2008 tiril:

det koster de slet ikke hernede

• #13   1. okt 2008
    Janni *Shakespeare* H
    det kan du sku da ikk sige maan !!!! hvis det er en virkelig skøn hest og som man er forelsket i osv er det sku da ikk et dårligt køb ? : O

jeg vil sige 15-20.000, det er jo en hest og den kan noget og priserne er meget høje for tiden : ) du kunne sagtens få 15-20 for den : )

• #14   1. okt 2008 jeg vil så sige til traverens forsvar, :o)

ja de er billige, og nogen gange er der en grund til det, nemlig at de er blevet kørt hårdt, og er blevet sære, men hvis man forstår at kigge efter de rigtige ting når man kigger på en traver, så er det ikke svært at finde en god hest mellem de dårlige, og dem er det værd at give noget for...!!!

sådan en vil jeg helt klart mene tøsen er en af, alle kan ride hende, selv små børn...

men på den anden side forstår jeg også godt at mange ikke er interesseret i dem, hvis de ingen forstand har på travere, og hvis de vil en masse med dressur, så ville det jo også være fjollet at købe sådan en.

travere har et lidt specielt temperament, som man skal lære at forstå for at kunne have med dem at gøre, og det kan for nogen være noget af en udfordring :o)
    personligt synes jeg at mange andre almindelige racer, er for trivielle, og til tider kedelige og uden personlighed..

skal jeg have anden hest engang bliver det klart en traver igen....

• #15   1. okt 2008 okay, tusind tak for jeres mange svar, det svinger en del kan jeg se, så hvis hun kommer til salg, bliver det nok til en god mellemting af alle priserne vil jeg tro. :o)

shakespear:

synes måske også det var lidt hårdt sagt, jeg vil personligt efter at have kigget på hesten ikke sige det var et dårligt køb.

• #16   1. okt 2008 Ditte - jeg synes det er for højt sat, men det er jo din hest.

• #17   1. okt 2008 louise K:

okay, det er netop derfor jeg spørger, fordi jeg jo som sagt mener hun er meget mere værd, men da priserne for travere er lave, så er det klart at det nok ikke helt holder, men de 15 k jeg har skrevet lidt længere oppe, var med udstyret og hvor der er plads til at kunne slå lidt af.

• #18   1. okt 2008 Ja, jeg ved hvad du mener. Som sagt solgte jeg min - han havde en suveræn højde (små travere er der mange af - ikke så eftertragtet). Jeg synes han var stor og flot (gået længe som hingst) og kunne flere egenskaber end de ellers meget dyre heste. Men - en travhest er en travhest. Der gik længe uden seriøse henvendelser men pludselig var der en - og de måtte bare eje ham. En super sød familie, hvor det skulle være mandens hest.

At udstyr medfølger er altid et plus. Husk at sætte den til salg på heste-nettet eller de andre mere seriøse sider. HG er ikke særiøs.

• #19   1. okt 2008 altså nu kan man jo ofte nærmest få en traver kastet i nakken. Der er bare ikke ret stor efterspørgsel på den race desværre.

DOG syns jeg ikke din har den typiske tynde hals, faktisk ligner den ikke en typisk traver efter min mening. Tror godt du kan få 10.000-15.000 hvis du er heldig X)

• #20   1. okt 2008 Jolly&Camino:

nej det er rigtigt, der er også mange der ikke kan se hun er traver når de ser hende IRL. på billeder ligner hun faktisk mere en traver end i virkeligheden!!

men på papiret som hun jo selvfølgeligt har, står der jo højt og larmende at hun er traver helt igennem, så den kan jeg ikke snyde mig ud af he he..

men rigtigt travere kan man få kastet i nakken, man skal bare passe på hvilken traver man får kastet i nakken he he

• #21   1. okt 2008 Har du da ikke lyst til at have den selvom du er gravid ??

• #22   1. okt 2008 jo bestemt, men jeg må og kan ikke ride (har allerede nu problemer med hofterne)

og jeg er bange for at jeg ikke får tid når den lille er kommet til verdenen. men som jeg skriver er det stadig under overvejelse, da jeg måske vælger den løsning at finde en der vil ride hende kvit og frit.

• #23   1. okt 2008 Har selv haft en trav hingst som havde gået løb. Jeg gav 7.500 for ham og han var alle pengene værd. Han var bare jordens dejligste hest. ALDRIG har jeg fortrudt mit køb. Han kunne intet foruden at trave :o), men hans temp. var kanon og han var som en "lille hund".

Der er og vil aldtid være fordomme ang. traverne, men mange gange er det uvidenhed omkring dem. Det kommer jo også igen an på hvad du skal bruge hesten til og skal du bare have en tur og hygge hest er en traver et godt køb.
    Men igen det er min mening. Vil til hver en tid købe en traver :o)

• #24   1. okt 2008 ang pris vil jeg sige et sted mellem 10.000-12.000 kr :o)

• #25   1. okt 2008 Ok for en normal graviditet forhindrer da ikke ridning :o) - En part ville også være en dejlig løsning, og du kan sagtens få tid til at ride selv om du har fået børn. Du rider bare når den lille sover i sin barnevogn - :o), ofte sover de jo 2-3 timer ad gangen, så det burde du nok få passet ind..

• #26   1. okt 2008 Team Corneliussen:

vi kunne ikke blive mere enige he he..

fordomme har vi nok af, desværre, men folk har hver deres mening, og det respekteres fuldt ud, det jeg ikke kan lide er når folk skal nedgøre netop min traver (sker sjældent, men har prøvet det)

som du siger, det handler om hvad man skal bruge hesten til og hvordan ens eget temperament er.

• #27   1. okt 2008 nej netop, har også redet indtil nu, men har fået forbud da min læge mener det gør hofterne værre, øv øv..

det er nok også den løsning jeg hælder mest til, men jeg undersøger lige mine valg he he..

hmmm ja mens babyen sover, hva så på tur he he det må jo så blive uden det lille, så må manden lige træde i karakter der... he he

jeg er lidt i vildrede, for jeg har slet ikke lyst til at komme af med hende, det har jo aldrig været meningen da jeg købte hende, og hun betyder bare så meget for mig.

• #28   1. okt 2008 jeg har redet meget på travheste og været med til løb som hjælper, så lidt kender jeg dem godt smiley

det var nu ikke ment personligt om hendes hest, er sikker på hun er glad for den, men synes det er dyrt

• #29   1. okt 2008 Jeg vil sige 8 - 10000 kr max.

Ville ikke selv give mere for en traver.

På travbanen kan man få en der ikke kan trave stærkt nok for mindre end slagteprisen næsten. Ved at man tit kan købe dem til max 2000 kr

• #32   2. okt 2008 Jeg ville ikke sætte den til 15000 for at kunne slå 5000 af, så hellere sætte den til en mere real pris og lad være med at slå af prisen.

• #33   4. okt 2008 amerikansk travere har en helt anden måde at være på end den "alm." traver. mere rolig ogomgængelig. nemmere at omskole osv. kender flere der har solgt deres amr. travere til 10.000-12.000 kr.

Kommentér på:
hjælp angående pris...

Annonce