429 visninger
|
Oprettet:
Jeg vil gerne gøre min hest glad {{forumTopicSubject}}
Jeg skal fatte mig i korthed: Jeg har brækket ryggen for 3 uger siden og kommer ikke til at ride mere Ponyen som jeg købte sammen med min datter i maj bliver kun redet i dressur. Hun ser kun folden, ridehuset og sin boks. Hun bliver fodret 2 gange daglig med en håndfuld korn, og så får hun hø og halm.
Hvis jeg var hest, ville jeg føle at mit liv var VILDT kedeligt. Hvad kan jeg gøre for at glæde vores pony på bedste måde. Jeg har tænkt på at få hende i løsspringning og evt. give hende müsli fra St.Hippolyt om morgenen... Er der andre forslag??
Jeg logger af for idag pga. min ryg, men kigger ind forbi igen i morgen
jul 2008
Følger: 74 Følgere: 65 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.833
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.330
Fast fødekilde, ingen rovdyr og socialtsamvær med andre heste. Tror ikke heste har så mange andre basale behov..
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Men hvis kondtionen på ponyen skal holdes ved lige, hvorfor så ikke få en passer på hende, der kan ride hende et par gange i ugen...
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Gør mig ondt at høre med din ryg, min veninde på 14 brækkede også ryggen for to år siden (hun er lam i benene og ka hverken gå eller ride) :'/ god bedring, håber det gik/går dig bedre (:
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 646
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Løsspringning og gåture er gode afbræk i det daglige arbejde. Også for at ponyen ikke synes det er træls når I kommer fordi den altid skal lave noget kedeligt i ridehuset.
Men går den på fold sammen med andre heste er den nok ganske godt tilfreds.
Jeg vil dog anbefale at den får vitaminer og mineraler så den er dækket ind (måske får den det allerede, du skriver det bare kke?). Der er et stort udvalg, og sikkert også noget der passer jeres ponys behov. Hippolyt er ganske udemærket foder...
Held og lykke fremover
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 119
Hun går ude på fold hver dag sammen med ca 20 andre heste og jeg trækker hende selv ind, men jeg er slet ikke klar til hverken at gå ture med hende eller longere endnu.
Vi har en passer på hende lige nu som rider 5 gange ugentlig for at holde ponyen i form. De 2 gange for lige at tage det værste krudt inden min datter skal ride. Min datter er 9 år.
Ponyen måler 147 cm og får mineraler om morgenen. Jeg overvejer at min datter kan tage den med på ridelejr til næste sommer, hvor størrelsen mellem hest og rytter måske passer lidt bedre sammen.
Broberg - Jeg ved ikke om hun får vitaminer, men har set på rideskolen, at der er nogle heste der får noget i en lille plastikbøtte som de slikker i. Kan det være vitaminer de får? Har du forslag til hvad vi kan give hende?
Zorro - Kan du uddybe forslagene tricks og bomarbejde ??
Jeg vil gerne gøre min hest glad