{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Jeg vil gerne gøre min hest glad {{forumTopicSubject}}

Jeg skal fatte mig i korthed: Jeg har brækket ryggen for 3 uger siden og kommer ikke til at ride mere smiley Ponyen som jeg købte sammen med min datter i maj bliver kun redet i dressur. Hun ser kun folden, ridehuset og sin boks. Hun bliver fodret 2 gange daglig med en håndfuld korn, og så får hun hø og halm.
Hvis jeg var hest, ville jeg føle at mit liv var VILDT kedeligt. Hvad kan jeg gøre for at glæde vores pony på bedste måde. Jeg har tænkt på at få hende i løsspringning og evt. give hende müsli fra St.Hippolyt om morgenen... Er der andre forslag??
Jeg logger af for idag pga. min ryg, men kigger ind forbi igen i morgen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil gerne gøre min hest glad
  • #2   30. sep 2008 Du kan også finde en sød rytter/part til den så den kan komme ud og ride lidt ^^ eller gå nogle hygge ture med den... Løsspringning lyder også som en fin ide smiley

  • #3   30. sep 2008 Løsspring, måske lade din datter komme på ridelejr med den :)?

  • #6   30. sep 2008 Hvis den har en god stor fold som den går på hele dagen sammen med en flok andre heste, så har den det nok så godt som en hest kan have det.
    Fast fødekilde, ingen rovdyr og socialtsamvær med andre heste. Tror ikke heste har så mange andre basale behov..


  • #7   30. sep 2008 Ja som Nina A siger.. HVis hun bare kommer ud hverdag og får kontakt til mennesker jævnligt, gør det ikke så meget..

    Men hvis kondtionen på ponyen skal holdes ved lige, hvorfor så ikke få en passer på hende, der kan ride hende et par gange i ugen...


  • #8   30. sep 2008 Gå/rid ture i det fri hvis det kan lade sig gøre (:

    Gør mig ondt at høre med din ryg, min veninde på 14 brækkede også ryggen for to år siden (hun er lam i benene og ka hverken gå eller ride) :'/ god bedring, håber det gik/går dig bedre (:


  • #9   30. sep 2008 hvis det var mig ville jeg gå nogle gode ture med den. Tage den med i skoven eller stranden ... evt kan man tage en ven med.. med hendes hest også bare gå rundt i skoven i et par timer smiley

  • #10   30. sep 2008 Først og fremmest. Al min sympati til dig og din familie. Hold hovedet højt den næste tid. Flot at du har overskud til at tænke på ponyens ve og vel i den situation.
    Løsspringning og gåture er gode afbræk i det daglige arbejde. Også for at ponyen ikke synes det er træls når I kommer fordi den altid skal lave noget kedeligt i ridehuset.
    Men går den på fold sammen med andre heste er den nok ganske godt tilfreds.
    Jeg vil dog anbefale at den får vitaminer og mineraler så den er dækket ind (måske får den det allerede, du skriver det bare kke?). Der er et stort udvalg, og sikkert også noget der passer jeres ponys behov. Hippolyt er ganske udemærket foder...
    Held og lykke fremover


  • #12   1. okt 2008 Til alle jer der foreslår svømning... kan godt se at det kunne være et dejligt afbræk i dagligdagen, men den er afsindig bange for vand. for 2 måneder siden havde vi et uheld der betød at jeg røg på skadestuen med en flænge i hovedet på 10 cm og helt ind til kraniet, såeh....vand? NEJ
    Hun går ude på fold hver dag sammen med ca 20 andre heste og jeg trækker hende selv ind, men jeg er slet ikke klar til hverken at gå ture med hende eller longere endnu.
    Vi har en passer på hende lige nu som rider 5 gange ugentlig for at holde ponyen i form. De 2 gange for lige at tage det værste krudt inden min datter skal ride. Min datter er 9 år.
    Ponyen måler 147 cm og får mineraler om morgenen. Jeg overvejer at min datter kan tage den med på ridelejr til næste sommer, hvor størrelsen mellem hest og rytter måske passer lidt bedre sammen.

    Broberg - Jeg ved ikke om hun får vitaminer, men har set på rideskolen, at der er nogle heste der får noget i en lille plastikbøtte som de slikker i. Kan det være vitaminer de får? Har du forslag til hvad vi kan give hende?

    Zorro - Kan du uddybe forslagene tricks og bomarbejde ??


Kommentér på:
Jeg vil gerne gøre min hest glad

Annonce