Jeg skal måske være hingsteholder... {{forumTopicSubject}}
Ja, nu har jeg siddet og snakket med min far og min mor. min far har overvejet at købe et hingsteføl, i håbet om at fremføre den lille til hingstekåring om 3år. for at se om han kan få en hingst med mere højde, og bedre kåret end Bjørn, for om tre år skal han alligevel tænke på at finde en anden hingst til de føl vi får... men det kræver at han skal af med Bjørn.
så vi har indgået en mundtlig aftale, de føl jeg har om 3 år skal sælges (Aimeé bliver tilkørt og tilredet, og så skal hun sælges som 3 årig) og så skal jeg købe Bjørn af ham, så jeg bliver jyde ejer, og så det arbejde jeg ligger i ham de næste par år, skal vise min far om det bliver som hingst (som jeg jo helst vil have) eller som vallak, for det er jo en stor bamse og han tænker på mit helbred om jeg magter at håndtere de 850-950 kilo som Bjørn jo er.
Selvom det bliver utrolig hårdt at skulle af med min førstefødte oldenborg, men skal jeg have en jyde, så skal det være bamse Bjørnen...
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Bamse-Bjørnen er - og bliver ved med at være - min favorit-jyde.. Han er bare for kær..
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
og jeg vil så gerne ud og flytte fordomme indenfor dressur verdenen, og hvad på gør man det bedste end en jydsk hingst.. .
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.017
På trods af at bamsen vejer et lille ton så har du jo det kolde sind med dig, så det vil jo være en ufattelig vigtig faktor.
Du skal nok imponere nogle på dressurbanerne, men fordommene vil du nok ikek rykke ved.
Men thumps up - held og lykke og god fornøjelse!
Jeg skal måske være hingsteholder...