sådan går træningen {{forumTopicSubject}}
lige en trænings update fra mig
isabella og jeg er jo i træning hos min underviser lige pt.. så isabella har stået der ude siden torsdag...
grunden er at mig og isabella pludselig ikke komunikerede så godt i dressuren... og jeg ikke kunne få hende til at slappe af...
nu har hun så stået der ude i 5 dage.. og min underviser fandt allerede første dag, ud af at jeg har haft nogle fejl i min grundridning af hende...
jeg har haft en konstant kontakt i venstre tøjle.. og alt for lidt i højre tøjle... dvs hun hang helt af h til på venstre tøjle, og smed højre skulder...
så nu er min ridning ved at blive lagt om igen... og nu går det fremad
http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=88460
lig gerne en kommentar inde ved videoen...
isabella går sku hen og bliver en dressur stjerne.... havde jeg aldrig troet...
når min underviser rider hende, kan dyret pludselig gå LA2 øvelser... anspring fra parade... kontra galop igenem hjørner, og perfekte schenkelvigninger fra hjørne til hjørne...
nu skal jeg bare have styr på grundridningen.. så jeg kan blive dygtig også
men mine fejl kommer ISÆR frem i schenkelvigningerne... for når jeg skal lave dem for venstre ben, sidder jeg stadig og trækker i venstre tøjle... men det er jo faktisk højre jeg skal have fat i... aldrig samme ben og tøjle på en gang sandie *tsk tsk*
det er også derfor jeg i videoen, da jeg laver schenkelvigning for venstre, stopper hende op efter et par skridt, og lader hende stå før jeg rider videre... for at vi begge lige bliver rettet ud, og isabella slaper af i hovedet igen
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
som du selv siger er der måske et par fejl i overtrædningerne.. men som jeg ser det, ser det ud som om at bagparten nogen gange kommer foran forparten.. ellers synes jeg det ser dejlig ud!
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 828
men skål for din sejr og mit tab
sep 2006
det er lige med at finde balancen med en æsten ligeudrettet hest, der samtidigt husker at gå frem mens den går til siden...
og en rytter der husker at give den korrekte hjælp... hvilket er sært når man først har lært øvelsen for et par dage siden
sep 2006
førhen var jeg af den overbevisning at bare hun gik godt i springningen var alt andet lige meget...
men det er meget federe at se fremskridt i dressuren også
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Kig forbi mine to træningsvideoer med Domino og se forskellen fra den første til den nyeste
sep 2006
har set dem med brikken... han er blevet meget bedre.. og putter sig ikke så meget mere
sådan går træningen