{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs-springning....!
  • #1   13. sep 2008 man siger sådan her : man må springe på en hest hverdag, men kun op til knæet. Og en - to gange om ugen må man springe højere ..
    det er sådan jeg altid har lært det.

• #2   13. sep 2008 det kommer jo helt an på hvad hesten bruges til smiley
    men mange spring heste rider "dressur-spring" faktisk næsten dagligt, om det er bom arbejde, kavalettis eller små spring, man skal jo træne de muskler man skal bruge...

• #3   13. sep 2008 løsspring ca hvar anden uge til hver trede?
    spring hver uge

• #4   13. sep 2008 jeg mener ikke hesten skal springe mere end højest 2 gange om ugen, men heslt kun 1 for det slider på den

løsspringning er fint nok.. men ikke for ofte da spring som sagt slider på hesten... men hvis du ikke kan spring kan du løsspringe

• #5   13. sep 2008 1 gang i ugen maks, hvis det er højt! Min blev overbelaset fordi jeg gjorde det 2 gange i ugen.

• #6   13. sep 2008 jeg løsspringer normalt en gang om ugen.
    springning gjorde jeg normalt en gang om ugen den gang jeg sprang er desværre bare blevet en rigtig kylling så springer meget sjældent.

• #7   13. sep 2008 jeg springer forresten flere gange om ugen, og min hest har det helt fint smiley

• #9   13. sep 2008 Okay...xD

• #10   13. sep 2008 zorro:
    Indtil videre kan min spring pony heller ikke springe højere i løsspringning....xD..
    Men jeg er heller ikke typen der springer højere end 80 cm...!
    Jeg er nemlig lidt en kylling...xD

• #11   13. sep 2008 Hvis ikke du skal bruge springning til konkurrencer, er der jo heller ingen grund til at prøve hesten af hver dag - så er det fint du hygger dig med nogle små spring engang imellem... smiley Det tager den bestemt ikke skade af..
    Nogle skriver her på tråden at hesten tager skade af det ofte, men tænk lige på hvor meget "sandkasse" ridning slider, rundt og rundt i samme spor, det slider utroligt meget.. Altid tænk på afveksling så hesten får brugt alle led og kan spare lidt på de led der måske er lige anstengt nok.
    Jeg ligger oftest et par bomme eller et lille kryds (eller bare en støtte til at focusere volter eller lign.) på banen for at give afveksling, plus man kan løbende tilrette ligge sin træning hvis der pludseligt er noget man kan mærke der ikke skal trænes lige den dag, heste såvel som os selv kan jo have lyst og energi til noget helt andet end det man lige havde planlagt inden

• #13   14. sep 2008 Jeg syntes godt man kan løsspringe 1 gang om ugen hvis du KUN rider dressur. men det kommer an på hesten

Kommentér på:
Løs-springning....!

Annonce