manden/kæresten brokker sig over heste {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Måske især jer som har mænd eller kærester....
har i nogensinde oplevet at jeres kærester/mænd ALTID brokker sig over hvor meget TID og PENGE i bruger på hesten.
Vi har lige haft et kæmpe skænderi ang. penge og hesten og den tid det tager.
Han kan godt lidt hesten sådan nogenlunde, men HADER at jeg bruger så mange timer hver dag på den, og hader at så mange af vores penge går til den ( vi har haft lidt udgifter til dens kiropraktor, smed nyt foder osv denne månede)... og at jeg bruger så meget på den.
hele tiden kommer han med hentydninger til at vhvis jeg nu ikke brugte så lang tid på hesten, så rodede der nok ikke så meget hos os, så var vores vasketøjskurv nok ikke så stor osv osv...
Samt at hvis jeg ikke havde hesten, så kunne vi få det og det og det og det. F.eks. sagde jeg igår efter at have vasket op tre gange på en dag, at det ville spare en masse tid hvis vi havde en opvaskemaskine - og så KASTEDE han lige den i hovedet på mig igen, at hvis jeg ikke havde den hest, var der råd til det, og rejser og nyt tøj og byture osv..
I dag var det så slemt at jeg faktisk overvejer at kommer af med hesten, selvom jeg elsker den over alt på jorden..
Kender i det??
undskyld det blev så langt.. men sidder bare og tudbrøler§
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 105 Svar: 807
Jeg bliver så ked af det, for han er virkelig sur over det, men jeg vil ikke af med min hest. Hvis han ikke kan acceptere, at hesten er en så stor del af mig og mit liv, så må han enten affinde sig med det eller også må vi gå fra hinanden.
Han vidste det, da han lærte mig at kende, at jeg har en hest, som tager meget tid, så vil ikke høre noget brok fra hans side.
jan 2008
Følger: 113 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 100 Svar: 1.417
min fik valgt mellem at smutte (dog inden vi købte hus) eller tage hesten med i købet for det er min livsstil.... det hjalp...
apr 2004
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.919
Det jo ligesom hvis ens børn bliver syge - det nytter ikke at brokke sig over
Min kæreste elsker hestene og snakker selv om vi skal have et "stutteri" engang
(Ved godt jeg ikke er så gammel og bor alene osv - men det kommer jo
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
I tjener vel hver jeres penge og har en budget konto til de faste udgifter? Så skal han heller ikke blande sig i hvad du bruger dine penge til!
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 1.145
Siden er han gået i den anden grøft, hjælper mig til stævner, muger, fodrer, vi har købt en avls hoppe som han viser stor interesse(o; Og en gård- så han ved hvor jeg er, hehe.
Det er vist lidt rodet, men hold fast i dine drømme
dec 2004
Følger: 162 Følgere: 136 Heste: 9 Emner: 52 Svar: 228
mig og min fyr som har været sammen i 7 år har en datter på 1½ slår op i tid og utide ret og sagt han gør - han flipper skråt nå det handler om penge og tid hos hesten - jeg ligger mit sådan at jeg tager derud nå min dattter sover eller inden hun skal hentet i dagpleje så jeg kan nå det - men så er der pengene så er de problemmet.
en eller anden dag ender det nok op med at vi bliver singler begge to.
jeg vil ikke give mig og sælge hesten for at holde på forholdet jeg har haft hest siden jeg var 10 og kan ligsom ikke bare opgive dette.
men self nu har jeg flyttet den så den har fuldpension så det eneste jeg skal er at ride men så er det nu økonomien - andre gange hygger hans sig med hestene.
jan 2008
Følger: 113 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 100 Svar: 1.417
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 12 Emner: 38 Svar: 972
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Men min nuværende mand er beslagsmed til hverdag.. Og i fritiden rider/kører han selv med vores heste.. Så vi har slet ikke disse gniderier, hvilket jeg priser mig lykkelig for.. Indimellem er det mig, der må sige: Er du nu sikker på, at vi har råd til det?..
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 261
Kristina - Du har så ret.. Du hjælper mig altid;-) hehe.. om det er hesten eller manden;-)
ved godt jeg måske skulle prøve og tænkte lidt mere over "!hjemmelivet"... så mærker han det måske heller ikke så meget.
Men sys nu jeg er god til at holde hjemmet.. Men kan altid blive bedre...
Karina B _ Nej vi køre FULDSTÆNDIG fællesøkonomi.. Men vil foreslå vi deler det op, så vi har et fast beløb af lommepenge.
apr 2008
Følger: 53 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 10 Svar: 887
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
dec 2006
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 167 Svar: 534
Men for at være helt ærlig, så tror jeg at langt de fleste kærester/mænd som ikke selv har med heste at gøre, ikke engang gider <i>prøve</i> at forstå det bånd der er meller jer og jeres heste...
Men vend den om, og se på hvor mange penge de hver især bruger på <b>deres</b> hobbyer... Der er som regel ikke en ret stor forskel
mar 2006
Følger: 104 Følgere: 100 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 443
det eneste min kæreste ikke er tilfreds med, er at han ikke kan lide det er et levende dyr fordi han er bange for jeg kommer til skade x)
dec 2006
Sammenlagt bruger vi det samme... Men for ham virker hesten som MEGET mere, fordi det ofte kommer i store mængder , hvor han køber en masse løbende!
Og for ham er hest bare tidspilde og dumme dyr som ikke kan tænke... Kan godt se en motrocykel har MEGET mere HJERNE end en hest...
MÆND!!!!!
- ikke lige dig michael.. hehe.. ville også tit ønske jeg havde en mand/kæreste som delte min kærlighed til hestene.. der er lykke heldig
aug 2005
Følger: 159 Følgere: 287 Heste: 11 Emner: 19 Svar: 364
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 167 Svar: 534
Den eneste der ikke tænker i den sammenhæng er da vist ham
apr 2008
Følger: 53 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 10 Svar: 887
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 346
nov 2005
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 1.187
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Han bruger vel også tid på ting du ikke er en del af. Det er faktisk meget sundt at lave noget hver for sig i stedet forat være fælles om ALT.
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 22
Min mand kan heller ikke forstå det kan tage 3-4 timer at ride ½ time
Han er nu efterhånden ved at acceptere at ting tager tid, og at hesten ikke bare er noget jeg lige kan ordne på ½ time. Dog synes han det er en meget dyr hest jeg har. Det er det også lige pt. Den har haft tandlæge, den skal ha ny sadle og den skal igang med et massage program, oga spændt ryg. Så lige pt er han er lidt dyr fornøjelse.
MEN! Min mand kan se, at jeg er glad, jeg er glad når jeg har været hos hesten, når jeg har redet, når det lykkedes det jeg har sat mig for osv. Jeg havde en periode hvor jeg ikke havde hest. ca. 8 8mdr. Der var jeg ikke den samme siger han.
Nu går jeg hjemme på barsel og får som regel ordnet alt hos hesten i løbet af dagen. Så kører han ofte forbi den på vej hjem fra arbejde, og giver aftensfoder.
Mænd der ikke har int for sporten kan ikke se at det hele bare tager tid og penge. Men foreslå ham at han i stedet for en tilfreds kæreste, kan få en sur sammenbidt skruk, der aldrig er glad, fordi hendes behov for sporten ikke bliver dækket.
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 148 Heste: 12 Emner: 501 Svar: 2.250
feb 2005
Følger: 148 Følgere: 129 Heste: 8 Emner: 221 Svar: 1.946
Min mand og jeg er lige hestegale, og der er aldrig nogen diskussioner angående økonomi og tid hvad heste angår.
Hans hest er så også betydeligt dyrere i drift (foder, dyrlæge, smed, bedækning osv) end mine små ponyer, så det skal han i hvert fald ikke brokke sig over
Til gengæld har jeg så kaninopdræt (ca 25 kaniner og næsten altid en del unger).
Det er jo en stor udgift til foder når man har så mange kaniner og det tager selvfølgelig flere timer om dagen at passe dem, for alle skal jo kæles og nusses.
Dét fatter han simpelthen ikke at jeg gider bruge tid på, og han er til tider lidt knotten over de penge der bliver brugt på det.
Han ved dog godt at jeg ikke går af med kaninerne, og det tror jeg nu heller ikke han kunne finde på at forlange. Medmindre vi var ved at gå fallit...
Men derfor kan man jo godt brokke sig lidt i ny og næ
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 844
apr 2005
Følger: 96 Følgere: 96 Heste: 8 Emner: 337 Svar: 2.514
Ber han mig om at skille mig af med hesten, smutter jeg. Han gik ind i et forhold. med mig og min hest. så skal han ikke bede mig om at skille mig af med den.
n u har vi ikke fælles økonomi. så han kan ikke brokke sig over at jeg bruger penge.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 4 Svar: 2
Han spiller selv meget computer og når jeg så er hjemme så sidder han foran den også kan jeg jo i præncippet lige så godt være ude ved hesten og snakke med vennerne der.
Synes det er så svært for f.eks. i den her weekend er der landsstævne ikke så langt her fra hvor alle de andre fra klubben var ovre og kigge men jeg var ikke med for måtte jo hellere komme hjem til ham, selvom han alligevel bare sidder ved computeren. For man ved at man har en møg sur kæreste hvis man kommer hjem sidst på eftermiddagen forså har vi jo ikke noget tid sammen, men det har vi jo ikke alligevel men det kan han ikke se.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 4 Svar: 2
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
Jeg fik ham overtalt til et kompromis der hed at han skulle prøve at ride på min DV og så ville jeg tage med ud og skøjte (er død bange for at stå på skøjter.. Eller 'var')
Den dag idag, vil han ALTID med op i stalden når han er her, og hvis jeg spørger om vi skal ud og ride, er han hurtig til at spørge hvor den ekstra ridehjelm er Det er skønt, og han nyder hestenes selvskab nu
manden/kæresten brokker sig over heste