{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

manden/kæresten brokker sig over heste {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Måske især jer som har mænd eller kærester....

har i nogensinde oplevet at jeres kærester/mænd ALTID brokker sig over hvor meget TID og PENGE i bruger på hesten.

Vi har lige haft et kæmpe skænderi ang. penge og hesten og den tid det tager.

Han kan godt lidt hesten sådan nogenlunde, men HADER at jeg bruger så mange timer hver dag på den, og hader at så mange af vores penge går til den ( vi har haft lidt udgifter til dens kiropraktor, smed nyt foder osv denne månede)... og at jeg bruger så meget på den.

hele tiden kommer han med hentydninger til at vhvis jeg nu ikke brugte så lang tid på hesten, så rodede der nok ikke så meget hos os, så var vores vasketøjskurv nok ikke så stor osv osv...

Samt at hvis jeg ikke havde hesten, så kunne vi få det og det og det og det. F.eks. sagde jeg igår efter at have vasket op tre gange på en dag, at det ville spare en masse tid hvis vi havde en opvaskemaskine - og så KASTEDE han lige den i hovedet på mig igen, at hvis jeg ikke havde den hest, var der råd til det, og rejser og nyt tøj og byture osv..

I dag var det så slemt at jeg faktisk overvejer at kommer af med hesten, selvom jeg elsker den over alt på jorden..

Kender i det??

undskyld det blev så langt.. men sidder bare og tudbrøler§

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  manden/kæresten brokker sig over heste
  • #1   3. sep 2008 Ja, jeg har også haft diskussionen med min kæreste. Jeg tror ikke de forstår det bånd, som man har. Jeg prøver at forklare ham, at hesten er afhængig af mig - og ikke omvendt.
    Jeg bliver så ked af det, for han er virkelig sur over det, men jeg vil ikke af med min hest. Hvis han ikke kan acceptere, at hesten er en så stor del af mig og mit liv, så må han enten affinde sig med det eller også må vi gå fra hinanden.
    Han vidste det, da han lærte mig at kende, at jeg har en hest, som tager meget tid, så vil ikke høre noget brok fra hans side.

• #2   3. sep 2008 he he Min klager nu aldrig over tiden men over pengene ja til tide... Og han kan ikke lide hesten.... Men der er jo ike andet at gøre end at tage en seriøs snak om det og fortælle hvad det betyder for dig....

min fik valgt mellem at smutte (dog inden vi købte hus) eller tage hesten med i købet for det er min livsstil.... det hjalp...

• #3   3. sep 2008 Jeg ville absolut aldrig leve med en kæreste/mand der så sådan på mine heste smiley - Han skal kunne acceptere der nogle gange er ekstra udgifter hvis der sker noget med det dyr som <b>du</b> elsker rigtig højt smiley
    Det jo ligesom hvis ens børn bliver syge - det nytter ikke at brokke sig over smiley

Min kæreste elsker hestene og snakker selv om vi skal have et "stutteri" engang smiley
    (Ved godt jeg ikke er så gammel og bor alene osv - men det kommer jo smiley

• #4   3. sep 2008 Han er da et fjols. Ja undskyld. Min mand skulle absolut ikke overhovedet begynde at sige sådan noget og han ville få af vide at han kunne finde sig et andet hotel.

I tjener vel hver jeres penge og har en budget konto til de faste udgifter? Så skal han heller ikke blande sig i hvad du bruger dine penge til!

• #5   3. sep 2008 Du skal ikke give din store lidenskab op- hvis du ikke har lyst. Du skal følge dit hjerte, ellers vil du fortryde det. Min kæreste VAR engang ligeså, og bad mig vælge mellem ham og hestene. Jeg sagde at var han seriøs så var det slut mellem os.
    Siden er han gået i den anden grøft, hjælper mig til stævner, muger, fodrer, vi har købt en avls hoppe som han viser stor interesse(o; Og en gård- så han ved hvor jeg er, hehe.
    Det er vist lidt rodet, men hold fast i dine drømme

• #6   3. sep 2008 ej jamen fedt velkommen i klubben :0)

mig og min fyr som har været sammen i 7 år har en datter på 1½ slår op i tid og utide ret og sagt han gør - han flipper skråt nå det handler om penge og tid hos hesten - jeg ligger mit sådan at jeg tager derud nå min dattter sover eller inden hun skal hentet i dagpleje så jeg kan nå det - men så er der pengene så er de problemmet.
    en eller anden dag ender det nok op med at vi bliver singler begge to.
    jeg vil ikke give mig og sælge hesten for at holde på forholdet jeg har haft hest siden jeg var 10 og kan ligsom ikke bare opgive dette.
    men self nu har jeg flyttet den så den har fuldpension så det eneste jeg skal er at ride men så er det nu økonomien - andre gange hygger hans sig med hestene.

• #7   3. sep 2008 som sagt fortæl ham alvoren i det.. kan han ikke leve med det kan han ikke leve med dig.... M E N´.. selvom hesten er dit liv så glem ikke det der hjemme... I er perioede "glemte" jeg også vasketøj mmm. men det er jo heller ikke fair at tilside sætte manden/hjæmme livet pga det... Jeg har gjort det jeg har 2 faste rengøringsdage og så svinger jeg lige støvsugeren eller smider vasketøj over mens jeg laver mad... smiley Jeg ser lidt sådan på det... hvordan kan jeg være mest effiktiv der hjemme så jeg har mere tid ved hest, hhihihii

• #8   3. sep 2008 Tror de fleste har prøvet det med at diskutere om hva man skal bruge sin tid og penge på, men opgiv ikke din hobby og livsstil. Han vil opleve du forandre dig så, og i værste fald vil det først som sidst gå ud over jeres forhold, har han ikke noget at gå op i.?

• #9   3. sep 2008 Åååh jo.. Har været der op til flere gange.. Og min erfaring er, at det sjældent går godt..
    Men min nuværende mand er beslagsmed til hverdag.. Og i fritiden rider/kører han selv med vores heste.. Så vi har slet ikke disse gniderier, hvilket jeg priser mig lykkelig for.. Indimellem er det mig, der må sige: Er du nu sikker på, at vi har råd til det?..

• #10   3. sep 2008 Ja i har ret alle samme... Desværre elsker jeg også bare min mand så højt at jeg ikek bare kan sætte et ultimatum.. jeg vil begge dele, og jeg er gift med manden, og derfor er det også lidt svære bare lige at gå fra hinanden....

Kristina - Du har så ret.. Du hjælper mig altid;-) hehe.. om det er hesten eller manden;-)
    ved godt jeg måske skulle prøve og tænkte lidt mere over "!hjemmelivet"... så mærker han det måske heller ikke så meget.
    Men sys nu jeg er god til at holde hjemmet.. Men kan altid blive bedre...

Karina B _ Nej vi køre FULDSTÆNDIG fællesøkonomi.. Men vil foreslå vi deler det op, så vi har et fast beløb af lommepenge.

• #11   3. sep 2008 Novra!!!! Det kunne lige så godt ha været mig der skrev det stykke. Og jeg troede jeg var den eneste der hang på sådan en sur sok (hvad det angår i hvert fald) Nej du må ikke lade ham fratage dig glæden ved heste. Så hellere sætte ham på plads:-) ved godt det er lettere sagt end gjort

• #12   3. sep 2008 Ja det er en rigtig god idé med en budget konto. Vi valgte det, så der ikke ville blive noget og i så fald vi skulle gå fra hinanden (meget usandsynligt) at der ikke var nogen af os som fik ondt et vist sted over den ene måske havde betalt mere end den anden osv. Tag en snak med jeres bank.

• #13   3. sep 2008 ja nemlig.. jeg har prøvet den periode vi kom sammen , at holde en lille pause, og jeg var DYBT ulykkelig.. Nærmeste depression agtig.. jeg græd og græd.. og intet kunne gøre mig glad.. snakkede med en bekendt som er psykoterapeut og han sagde at min nedtur var at jeg ikke gjorde det jeg elskede mest - være sammen med hesten

• #14   3. sep 2008 Der tror jeg nu alligevel at Lykke er glad for at jeg også har hest smiley
    Men for at være helt ærlig, så tror jeg at langt de fleste kærester/mænd som ikke selv har med heste at gøre, ikke engang gider <i>prøve</i> at forstå det bånd der er meller jer og jeres heste...

Men vend den om, og se på hvor mange penge de hver især bruger på <b>deres</b> hobbyer... Der er som regel ikke en ret stor forskel smiley

• #15   3. sep 2008 ej hvor træls for dig - især når du garenteret både elsker hesten og ham rigtigt højt.

det eneste min kæreste ikke er tilfreds med, er at han ikke kan lide det er et levende dyr fordi han er bange for jeg kommer til skade x)

• #16   3. sep 2008 Du har ret michael.. han elsker biler, crosser, fjernstyrede biler, lækkert og dyrt tøj og sko osv....

Sammenlagt bruger vi det samme... Men for ham virker hesten som MEGET mere, fordi det ofte kommer i store mængder , hvor han køber en masse løbende!

Og for ham er hest bare tidspilde og dumme dyr som ikke kan tænke... Kan godt se en motrocykel har MEGET mere HJERNE end en hest...

MÆND!!!!!

- ikke lige dig michael.. hehe.. ville også tit ønske jeg havde en mand/kæreste som delte min kærlighed til hestene.. der er lykke heldig

• #17   3. sep 2008 min kæreste var heller ikke glad for hestene i starten, men det er noget bedre i dag.. men han fik hurtigt afvide at hestene stod i første række og de aldrig ville forsvinde ud af mit liv.. så han måtte leve med det eller skride, men nu efter 3 år kan han heller ikke undværre hestene og elsker når jeg spænder hesten for vognen og køre i skoven..

• #18   3. sep 2008 Hesten giver sociale kompetencer, foruden at give én visse disciplinære evner og en idé om hvad det vil sige at have et ansvar. Hvis dét er tidsspilde, hvad er en bil, som i bund og grund bare er en dum, død maskine, som egentlig ikke kræver nogen speciel pasning, så ikke?

Den eneste der ikke tænker i den sammenhæng er da vist ham smiley

• #19   3. sep 2008 arhh tror næppe det kun er ham kender et andet eksemplar

• #20   3. sep 2008 min kæreste brokker sig aldrig så længe han ikke skal tage med..... Han er lige glad med tiden og pengene siger han bare man har noget at gå op i....

• #21   3. sep 2008 Puha denne diskution har min mand og jeg også haft mange gange..

• #22   3. sep 2008 helt ærlig, brokker han sig over at der roder hos jer?? hvorfor i alverden går han ikke i gang med at rydde op selv så??

Han bruger vel også tid på ting du ikke er en del af. Det er faktisk meget sundt at lave noget hver for sig i stedet forat være fælles om ALT.

• #23   3. sep 2008 Kender godt typen:-)

Min mand kan heller ikke forstå det kan tage 3-4 timer at ride ½ time smiley

Han er nu efterhånden ved at acceptere at ting tager tid, og at hesten ikke bare er noget jeg lige kan ordne på ½ time. Dog synes han det er en meget dyr hest jeg har. smiley Det er det også lige pt. Den har haft tandlæge, den skal ha ny sadle og den skal igang med et massage program, oga spændt ryg. Så lige pt er han er lidt dyr fornøjelse.

MEN! Min mand kan se, at jeg er glad, jeg er glad når jeg har været hos hesten, når jeg har redet, når det lykkedes det jeg har sat mig for osv. Jeg havde en periode hvor jeg ikke havde hest. ca. 8 8mdr. Der var jeg ikke den samme siger han.
    Nu går jeg hjemme på barsel og får som regel ordnet alt hos hesten i løbet af dagen. Så kører han ofte forbi den på vej hjem fra arbejde, og giver aftensfoder.

Mænd der ikke har int for sporten kan ikke se at det hele bare tager tid og penge. Men foreslå ham at han i stedet for en tilfreds kæreste, kan få en sur sammenbidt skruk, der aldrig er glad, fordi hendes behov for sporten ikke bliver dækket. smiley

• #24   3. sep 2008 min kæreste har selv lige købt hest så vi har det sammen det er kanon;) han ved hvad det tager af tid og vi nyder det.. man må jo altså hjælpes ad i hjemmet det er ikke kun en kvindes pligt.. så hvis manden ikke kan hjælpe eller acceptere den tid det tager jamen så ville jeg nok vælge min hest... og så ville jeg vælge ikke at have fælles økonomi så kan han ikke brokke sig over udgifterne smiley

• #25   3. sep 2008 Puha, jeg kender godt diskussionen, men på en anden måde.

Min mand og jeg er lige hestegale, og der er aldrig nogen diskussioner angående økonomi og tid hvad heste angår.
    Hans hest er så også betydeligt dyrere i drift (foder, dyrlæge, smed, bedækning osv) end mine små ponyer, så det skal han i hvert fald ikke brokke sig over smiley

Til gengæld har jeg så kaninopdræt (ca 25 kaniner og næsten altid en del unger).
    Det er jo en stor udgift til foder når man har så mange kaniner og det tager selvfølgelig flere timer om dagen at passe dem, for alle skal jo kæles og nusses.
    Dét fatter han simpelthen ikke at jeg gider bruge tid på, og han er til tider lidt knotten over de penge der bliver brugt på det.

Han ved dog godt at jeg ikke går af med kaninerne, og det tror jeg nu heller ikke han kunne finde på at forlange. Medmindre vi var ved at gå fallit...
    Men derfor kan man jo godt brokke sig lidt i ny og næ smiley

• #26   3. sep 2008 hej, ja her er det lidt på samme måde. dog kan min kæreste ikke tåle dyr. så det han mest kan blive irreteret over. men vi har visse regler med at jeg skal skifte tøj udenfor også nogen ting og det går fint. så jeg har min hobby for mig selv og han har hans. men bare jeg ikkej bruger for meget tid derude, da han skal passer ungerne imens, men så får han lov til noget næste dag. så sån finder vi ud af det. men det er noget man skal snakke om ellers blir det træls. jeg har mine hjemme og har valgt at have dem i løsdrift da jeg kan klare det meste udenfra, også jeg ikke skal rende i bad 10 gange om dagen. men bare jeg ikke skal af med dem så jeg glad. fordi det er noget som han os er enig med i at jeg aldrig skal sælge dem, det er dem der giver en lys og glæde hvis man har haft en sur dag. de jo altid positive når man kommer.

• #27   3. sep 2008 Her hjemme ligger den lige fra side benet.
    Ber han mig om at skille mig af med hesten, smutter jeg. Han gik ind i et forhold. med mig og min hest. så skal han ikke bede mig om at skille mig af med den.
    n u har vi ikke fælles økonomi. så han kan ikke brokke sig over at jeg bruger penge.

• #28   8. feb 2009 Jeg har det fuldt ud på samme måde som mange af jer. Min kæreste hader heste og kan slet ikke se noget som helst ved dem. Da vi begyndte at komme sammen for fire år siden havde jeg hest og den gang sagde han at det var en del af pakken hvis han ville have mig. Jeg har så lige haft 2 års pause og har fået part på en dejlig hest fordi jeg ved det slet ikke ville gå hvis jeg skulle have min egen igen. Jeg ridder de der 3 til 4 gange i ugen og det synes han er okay men han kan slet ikke se at det skal tag så lang tid ude ved den og at jeg i nogle uge godt kan have den nogle flere dage hvis ejeren ikke kan. Jeg er ved at være så fustreret og ikke ved hvad jeg skal.

Han spiller selv meget computer og når jeg så er hjemme så sidder han foran den også kan jeg jo i præncippet lige så godt være ude ved hesten og snakke med vennerne der.

Synes det er så svært for f.eks. i den her weekend er der landsstævne ikke så langt her fra hvor alle de andre fra klubben var ovre og kigge men jeg var ikke med for måtte jo hellere komme hjem til ham, selvom han alligevel bare sidder ved computeren. For man ved at man har en møg sur kæreste hvis man kommer hjem sidst på eftermiddagen forså har vi jo ikke noget tid sammen, men det har vi jo ikke alligevel men det kan han ikke se.

• #29   8. feb 2009 Men han kan godt mærke at han har fået sin gamle kæreste igen efter jeg er begyndt at ridde igen. Jeg er blevet meget mere glad.

• #30   2. mar 2011 Hehe min kæreste har aldrig brokket sig, men vi har self. heller ikke været sammen i så lang tid smiley Han fortalte da vi begyndte at komme sammen at han var bange for heste og at det var fint med interessen men at det ikke sagde ham noget...
    Jeg fik ham overtalt til et kompromis der hed at han skulle prøve at ride på min DV og så ville jeg tage med ud og skøjte (er død bange for at stå på skøjter.. Eller 'var')
    Den dag idag, vil han ALTID med op i stalden når han er her, og hvis jeg spørger om vi skal ud og ride, er han hurtig til at spørge hvor den ekstra ridehjelm er smiley Det er skønt, og han nyder hestenes selvskab nu smiley

Kommentér på:
manden/kæresten brokker sig over heste

Annonce