424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

det har fået mig til at give op. det har fået mig til at give op.

Ja, nu kommer der nok en lidt lang historie men jeg håber i vil læse den og hjælpe mig.

Det hele startede med at min elskede araber pony Turbo blev aflivet, pga spat.
så til januar i år fik jeg en ny, jeg har aldtig haft et haftigt temperament, og har tit svært ved at styre det.

I går var jeg så til militarystævne, og lad os sige det pænt, det gik ikke så godt i dressur.
da vi så kommer ud af banen, er der en der trækker med min pony, imens jeg sidder på den. Min pony vil ikke gå frem, så jeg sparker til hende, samtidig med at hende der trækker hende rykker hendes hovede op fordi hun vil græsse, der sker så det at min pony giver et kæmpe hop, og lige pludselig er der en eller ander dame der råber ''HEY STOP DET ER RIDNING, NU!'' jeg bliver selvfølgelig forskrækket, og damen kommer hen og siger at hun vil hente TD'en (teknisk deligerede) - hun henter ham så og jeg får en mega skideballe.

fint nok, vi skal så til at i terrænet, og der bliver vi så disket.
Nu er alle sure på mig, min søster, hende der trak min hest, alle de andre fra rideklubben, og min ridelære.

Nu er det nok, jeg kan ikke ride mere, lige siden min pony blev aflivet har jeg sletslet ikke kunnet styre mit temeperament, og det går ud over hesten.
så i løbet af ugen regner jeg med at sætte min dejlige pony til salg \':

HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det har fået mig til at give op.
  • #2   31. aug 2008 Det er vidst noget du er nødt til at gøre op med dig selv. Sikken forfærdelighed at udsættes for.

Håber du finder ud af det.

• #3   31. aug 2008 Jeg har aldtig = jeg har altid..

• #4   31. aug 2008 Sandra & Robin smiley * : hun mener jeg opførte mig dumt og pinligt, og ingen af dem vil have mig med til stævne mere.

Betina P: ja, men nu har jeg kæmpet i 10 år.

• #6   31. aug 2008 Ida: nej, det er jo ikke hestens skyld!
    men jeg kan simpelthen ikke.

• #7   31. aug 2008 Altså jeg har lært at styre mit tempermant ? smiley

• #8   31. aug 2008 det er en periode og du skal ikke sætte din hest tilsalg
    fordi du har problemer med dit temprament.
    du skal hellere tage nogle meget store indåndinger
    og når du lige skal til at gå helt agurk :
    **TÆNKE, OG SIGE HVAD FUCK I FANDEN ER DET LIGE JEG LAVER!?**
    også kommer det (:(; .

• #9   31. aug 2008 og jeg har lært det .(:(;

• #10   31. aug 2008 fortæl dem hvordan du har det, så tror jeg de
    vil have mere forståelse for det end de har nu (:

• #11   31. aug 2008 Christine H: ja, men det er bare så svært. jeg har kæmpet med det 10 år nu, og jeg kan ikke have når folk er så sure på mig. åha, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre..

+PERN: jeg tror aldrig de vil forstå mig, det eneste de vil hjælpe mig med er at lave en salgsannonce.

• #13   31. aug 2008 Det er lang tid. Du kan ty til midler som hypnose, eller prøve at give det yderligere en chance.

Sammenligner du din afdøde og din nuværende?

• #14   31. aug 2008 Betina P: ja.

• #15   31. aug 2008 jeg har også selv problemer med at styre mit temp. så ved godt hvordan du har det..
    det virker dog som om de andre overreagere lidt..

• #16   31. aug 2008 Stine: ja, jeg tror jeg melder mig fra undervisning lidt tid..
    og så får helt styr på tingene mellem mig og min hest, og får bygget et tættere forhold til den. for lige nu er der sådan set ingenting.

• #17   31. aug 2008 jeg tror du er i en dum periode

• #18   31. aug 2008
    har også tænkt mig at sætte min hest til salg..
    kan ikek styre mit temerpent mere

• #19   31. aug 2008 helt ærligt, det lyder også til at du opførte dig dumt. og jeg vil også synes det var pinligt hvis jeg fulgtes med dig..

ja, jeg synes du skal sælge din hest - når du ikke kan styre dit temp. på den, lyder ikke til at I passer sammen. find en ny der ikke hidser dig op..

og jeg kender selv til det med temp. jeg havde også problemer med mit, indtil jeg fik en ny hest, dér gik det bare op for mig at jeg kommer ingen veje hvis jeg bliver hidsig..

• #20   31. aug 2008 Hvis du sammenligner dine heste ligger noget af problemet uden tvivl deri. Sammenlign aldrig to heste.

Prøv at tage nogle stille og rolige dage med hygge og skridtture.

• #21   31. aug 2008 problemet er bare lige nu at vi er begge i en dårlig periode, hun er hestegal og strid, og i det hele taget i ''prøve af'' alderen..

og jeg har nogle problemer med noget andet, og bliver ekstra nemt hidsig..

• #22   31. aug 2008 Det er ikke godt at lade dit temp. gå ud over hesten. Godt du har besluttet dig at stoppe.

• #23   31. aug 2008 jeg tror dit problem bunder lidt i at du har mistet Turbo, og du har måske ubevidst for høje forventninger til din nye hest, fordi den ikke er som han var (Turbo)..

Jeg syns ikke du skal sælge din nye hest hvis du virkelig er vild med ridning og heste generelt. Tror nærmere du skal give dig selv lidt mere tid til at komme over tabet af Turbo.
    Man kommer ofte til at sammenligne når man får en ny hest. Du skal bare tænke sådan på det at det aldrig vil være en erstatning for Turbo, men en anden hest du også kan få et virkelig godt forhold til, bare på en anden måde.
    Hav lidt sjov med den nye hest. Lav rytterlege, HS og andet sjovt så i får et bedre forhold til hinanden. X)
    De mennesker der er sure på dig, de skal nok blive gode igen, men ved godt hvor trælst det er at andre er sure på en.

• #24   31. aug 2008 Tæl til 10 og tag en slapper ! smiley både dig og alle jer der siger ''jamen så sælg dog hesten?!''

Det lyder jo ikke som om du på nogen måder ønsker din hest ondt, men at der måske er andet i din hverdag der tirrer dig, og derfor kommer til at gå ud over hesten ? Jeg syntes at du skal snakke med dine forældre om det, snakke med dem om hvordan du har det! Det lyder som om du savner din gamle pony helt vildt, og dét er også forståeligt! men tænk på at du nu har en anden dejlig pony, som vil gøre alt for dig og som du måske kan få et ligeså tæt forhold til? Ikke give op, men tag det stille og roligt og få tænkt tingene ordentligt igennem! (: Jeg har selv haft problemer med mit temperament, men har fået styr på det nu. Og det kan du også få ! bare tænk dig om før du bliver sur på din hest ! (: tænk på om den nu virkelig har gjort noget galt eller om det måske er dig selv? og så stig af og spark til et træ eller sådan noget, og så op igen (:

Håber virkelig du finder ud af det, for det lyder som om du har det svært! men jeg synes det ville være synd at sælge hesten sådan bare lige (-:

• #25   31. aug 2008
    jeg har det på samme måde.
    men HØR NU PÅ MIG!!!
    jesg mistede skipper i november, og i feburar fik jeg viggo.
    jeg har elsket ham utrolig meget .
    og virkelig nydt at være ude ved ham.
    men nu når jeg rider, hvis han ikke gør som han får besked på, bliver jeg gal. og han får nemt en bette en i røven..

jeg kan blive så skide ked af det efter jeg har "slået" ham, men det er bare forsent der,.,

jeg har virkelig fanget mig i om, det var sådan at jeg ikke skulle sælge ham, men nej.! , for jeg kan ikke undvære ridesporten.
    den betyder så skide meget for mig.

det er også mit temerment som gør noget ved min ridning, bliver utrolig nemt hidsig.
    så nu har jeg lavet et program for mig selv,

Hver morgen inden skolen, løbe i 15 min, i et tempo så man kan løbe hele vejen. så spise mere sundt, droppe alt det der chokolade og snoller..
    så skal jeg lave nogle øvelser . i mit tilfælde er det lige dem her.,
    http://www.youtube.com/watch?v=3fU_8kJeXeE
    da jeg vil have det bedre med min krop.

og det vigtigste af alt, man kender det der med, når man kommer hjem fra skole, nå så tager man sig lige en bette lur inden man skal ud til hesten / og og ride, men det er SLUT!

så nu vil jeg se hvis jeg er mere "vågen" og ops på tingene omkring mig, om det ikke vil gå bedre med mit temerment.

er du klar på at lave det forsøg med mig ? (:
    kunne være fedt hvis vi begge fik lysten igen xD

mvh natacha

• #26   31. aug 2008 Jeg har også haft problemer med det..

men med årene er jeg blevet bedre til at styre det.

• #27   1. sep 2008 Jeg kender udemærket den situation du er i nu, men jeg synes ikke du skal sælge den pony du har nu, for jeg er sikker på du er rigtig glad for hende (selvom du savner din gamle pony)
    Jeg har også meget temperament- og det har førhen desværre gået ud over min hest.
    Jeg fik tit stress over den ugentlige dressurtime, som jeg skulle træne op til om jeg så var i dårligt humør eller ej. Det er en stor fejl at sætte sig op på sin hest hvis man er i dårligt humør.
    Jeg skiftede til akademisk (siger selvfølgelig ik at du skal, men det kan måske være fornuftigt at inddrage noget derfra) og siden da er det bare gået frem ad- for både min hest og jeg selv. Jeg er blevet langt mere tålmodig og forstående og min hest virker gladere og har en flottere udstråling.
    Men ja jeg har også sammenlignet min hest med ham jeg havde før- det er ret uundgåeligt tror jeg, men du må bare acceptere din nuværende pony for den hun er.

Jeg tror det vil være godt hvis du måske dropper undervisningen for en periode indtil du igen finder glæden ved at ride- lyder til du har mistet den. Og jo at tænke på man skal have undrvisning kan godt stresse en, så du kan i det mindste prøve det og så give din pony en chance.

En anden ting, hvis du - mens du rider - føler at du er på vej til at blive sur, så tag en dyb indånding og slap fuldstændig af. Stig af ponyen om nødvendigt. Prøv evt. også at visualisere hjemmefra (altså inden du kommer ud til hesten) problemet og hvordan du vil løse det på en fornuftig måde. Sæt dig i ponyens sted evt.

Men igen, jeg synes ikke du skal sælge ponyen, for tror ikke det vil løse dit problem på længere sigt. Du må lære at acceptere din nye pony for den hun er også prøve at få det bedste ud af hende smiley

• #28   1. sep 2008 Camilla V: tak for svaret, det er nok det jeg har fået mest svar i(:

• #29   1. sep 2008 Det var så lidt- håber virkelig du finder af det med din pony smiley

• #30   1. sep 2008 Jeg har også haft det svært med temperementet, men så stoppede jeg helt med at ride med bid, og starte stævner, og jeg startede på at træne fra jorden. Lige siden er jeg blevet rigtig god til ikke at lade det gå ud over hesten.

Nu ved jeg ikke om du har nogen som helst interesse i bidløs ridning og træning fra jorden, men jeg kender ihvertfald mange der har lært at styre temperementet efter de har smidt bidet, da bidløs ridning tit er en hel anden form for ridningen.

Kommentér på:
det har fået mig til at give op.

Annonce