Godt vi har penge... (Sadel) {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Hvor er jeg dog glad for, at vi har penge nok til at kunne få tjekket vores sadler konstant og få dem lavet om - Ellers havde jeg mistet en værdifuld unghingst indenfor et år! (Swoop)
Det hele starter med, at jeg får to nye sadler, som ligger sådan okay, men ikke helt i top. Dem rider jeg lidt med, indtil at Swoop begynder at bukke, og ting i den stil - Så han får fri, og vi ringer til den 3. sadelmager (inden for et halvt år!)
Sadelmageren kom så først idag. Og det var vist heldigt! Hun var ved at falde bagover. To ud af tre sadler er blevet skrottet, deres bomstørrelse (3) var simpelthen for lille! Sadlerne har slet ikke - Heller ikke efter tre omstopninger - Passet ham ordentligt, støttet ham eller noget, og har trykket midt på ryggen og de bagerste puder på sadlen har også trykket!
Argh! Hun var helt sikker på, at et par måneder mere med de sadler = Farveeeeel unghest.
Så nu får Swoop (som i øvrigt dårligt nok kunne passe hendes 'bom'måler eller hvad det hedder) ombygget Morrigans specialsadel, Fryso (en friesersadel fra Holland) om, så den passer specielt til ham, men også til mig (får ondt i hoften af at ride med dem.)
Hvor er jeg bare glad for, at min mor (og far self.) gider at ofre penge på det dér. Og hvad nu hvis Swoop var havnet et andet sted, hvor der bare blev smækket en sadel på? Han kan ikke passe nogen som helst almindelige sadler, de skal simpelthen specialsyes, og der er nu blevet ringet efter en bomstørrelse 4 fra tyskland (meget usædvanlig)
HVORFOR BLIVER DER IKKE LAVET SADLER TIL BREDE HESTE?! Er jeg den eneste der har en treårs der skal have en specialsyet sadel, speciallavet trense eller hvad!?
Lille skrig herfra :o)
jun 2006
Følger: 112 Følgere: 100 Heste: 2 Emner: 212 Svar: 4.252
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
hvis du ser en sadel bagfra kan du se hvor EKSTREMT lille bæreflade den har, og et så utrolig smalt kammer... den ligger jo bare oven på hesten...
Det eneste rigtige er en med en større bæreflade, som her:
http://www.bentaiga.de/english/e_bilder/saettel/passform01.jpg
http://www.bentaiga.de/english/e_bilder/saettel/passform03.jpg
der kan du se pladen, der går ud over hele ryggen = MEGET bedre bom, pasform og vægtfordeling .
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
heldigvis har jeg sådan en forholdsvis "normal" hest i den forstand den ikke er super bred, og til mit held kan passe "lavet" sadler..
Dejligt (: .
men alligevel, skal man jo ha sadlen tjekket af og til, da den måske gnaver mere end den gavner
jul 2005
Desuden er de ypperlige dressur- og tursadler.
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Har haft 5-6 sadler han voksede sig for bred til...
Men har en windsor med x bred bom og den ligger bare kanon...
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
jul 2005
(link fjernet)
Så er du da fuldkommen sikker på ikke at ødelægge noget på din unge lovende hingst.
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
jul 2005
Godt vi har penge... (Sadel)