{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

stiv hals :/ {{forumTopicSubject}}

Ja, min hest er virkelig stiv i halsen, specielt i venstre side.. det er så meget at vi har virkelig svært ved at lave volter også videre og øvelser hvor man skal runde halsen.. Jeg har haft hende til kiropraktor/akkupunktør for nogle dage siden, men det ser ikke ud til at have hjulpet smiley Hvis jeg rider hende jævligt hver dag og virkelig bøjer hende igennem og laver masser af smidigheds øvelser bliver det lidt bedre, men så hvis hun bare får en dags pause bliver det værre og kan jeg starte forfra igen smiley

Nogle der ved hvorfor hun er så stiv i halsen? nogle der har/har haft samme problem? nogle gode råd? Kan det have en sammenhæng med at hun tidligere har haft ondt i ryggen pga. forkert sadel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stiv hals :/
  • #1   20. aug 2008 Følger med da jeg selv har lidt det samme problem smiley

• #2   20. aug 2008 hvad sagde kiopraktoren???

husk på at kiopraktisk behandling ofte ikke kan nøjes med en enkelt gang

har du prøvet massør??

• #3   20. aug 2008 Det kan sagtens hænge sammen med forkert sadel. :o)
    Du kan evt. prøve massør et par gange om måneden til at starte med.
    Og så en masse løsgørende, versader, schenkelvigning, osv.

• #4   20. aug 2008 Sandie L: hun sagde at hun godt kunne mærke at den var lidt stiv i nakken og at det var nogle blodkar som sad i klemme, men hun sagde at det var i højre side, men det er venstre hun er stiv i og det er ikke nakken hun ikke kan bøje det er hele halsen. Vi blev også enige med kiropraktoren om at hun skulle have en mere behandling også fordi hun stadig har lidt problemer med ryggen(spændte rygmuskler) Har ikke prøvet massør.. er det noget du kan anbefale?

SWOOP .: ok. Har du selv brugt massør før? evt. en du kan anbefale? Det er lidt svært for mig at lave løsgørende, versader, schenkelvigning, osv. på venstre volte, da hun ikke reagerer så godt på benene og så bliver jeg nødt til at have noget mere fat i tøjlen, og jeg bryder mig ikke om at "hive" hende i munden.. men kan sagtens på højre, men hjælper jo ikke så meget på venstre side af halsen smiley

• #5   20. aug 2008 altså .. har ik rigtig forstand på det... men måske ku du prøve at træne fra jorden af med en kapsun...

Wariant er så bløs i halsen, det sygt smiley

Rigtig lækkert!

du kan også sagtens bare træne det i alm. grime - det er jeg begyndt på nu hvor hun alligevel er så blød, så kan jeg lige så godt gøre det sådan..

Altså få den til at gå og slappe af med hovedet, så kommer det måske helt af sig selv samtidig med at den er i behandling..

bare et forslag, ved ik om der er noget hold i det (: har som sagt ik forstand på det.

• #7   20. aug 2008 Hvis du har været til kiroprakter for et par dage siden kan du ikke regne med at den bliver løsnet op. Den skal have fri de første 3-4 dage og gå på fold så meget så muligt, og så kan du begynde at ride igen lige så stille. Men hvis kiroprakteren har haft "fat" i noget af det rigtige kan den godt blive meget stiv af det!
    Har du slet ikke fået noget af vide om hvordan du skulle forholde dig efter behandlingen?

• #8   20. aug 2008 Katja .: forstod det ikke helt.. altså bare trække rundt med hende og få hende til at slappe af?

AS: er allerede i fuld gang med schenkelvigninger, versader osv både fra jorden og med rytter på smiley men ellers et godt forslag smiley

• #9   20. aug 2008 Kathrine Strand smiley .: jo hun har også fået fri 3 dage efter behandlingen og gået på døgn fold.. det er ikke pga. behandlingen hun er stiv, for vi tog hende jo til kiropraktor fordi hun var stiv i halsen og det er noget der har stået på i laang tid også før jeg købte hende ..

• #10   20. aug 2008 JA får hende til at slappe af og prøve at runde hende og stille hende indad ..

som hvis du gør det på hesteryggen og du træner volter...

• #12   20. aug 2008 Katja .: hmm.. hvordan virker en kapsun på hesten? er den ikke beregnet til at longere med? xD

• #13   20. aug 2008 har aldrig selv brugt den til at longerer.. Men har heller aldrig longeret en hest "seriøst" ( hvis man kan kalde det det)..

Kun longeret i den forstand som en øvelse, cirkelgame / cirkel legen .. en af de 7 lege.. Ellers ikke ..

Men ja nogen bruger kapsun til at longere med..

• #14   20. aug 2008
    Katja .: okay nu forstod jeg smiley men tror det bliver lidt svært da hun ikke runder halsen når jeg beder hende om det, ved ikke om det er fordi det gør ondt når hun prøver at dreje halsen, lige som når man har hold i nakken, men tak alligevel xD

• #15   20. aug 2008 Katja .: okay, men hvordan kan den hjælpe på smidghed i halsen..? er det ikke sådan en slags grime/ hovedtøj med ringe på..?

• #16   20. aug 2008 (link fjernet)
    En nyoprettet tråd om kapsun, måske kommer der noget du kan bruge xD heeh

Smidighed er heller ikke noget der kommer bare sådan lige.. Det kan godt tage tid, men synes du skal snakke med din kiroprakter inden.. og spørge om råd der smiley Held og lykke med det smiley

• #17   20. aug 2008 AS: lyder som en god idé smiley tror jeg vil begynde at træne det med hende.. smiley

• #18   20. aug 2008 Okay, men hun kan altså sagtens blive mere stiv end normalt når hun har fået en behandling..
    Men ellers kan jeg også kun sige at longering i kapsun (AAR) ville være en rigtig god ide!

Kommentér på:
stiv hals :/

Annonce