{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan lære jeg ham lige at gå frem?
  • #1   15. aug 2008 du må lære ham at ville gå når du trækker ham... en dressur pisk i hånden, og så må han have et lille klap bagi, så han forståe FREM..

når han forstår det uden rytter.. sætter du dig op, og får en til at trække, på samme måde som du træner, med en pisk i hånden.. og så driver hun med pisken, samtidigt med at du give den rigtige fremad drivende hjælp med ben og sæde smiley

så skal han nok komme til at forstå

• #2   15. aug 2008 Han kan sagtens gå frem i skridt, men han er sikker på han dør hvis han skal trave, tölte, gallopere eller passe smiley
    Og han er skrækslagende for pisken. Har nemligprøvet og så laver vi kun cirkler fordi han tror den spiser ham smiley

• #4   15. aug 2008 start med at longere ham eller trække ham, og lær ham at når du siger: "Frem" så skal han gå hurtigere/frem, når du siger "Skridt" skal han gå frem i skridt, og når du siger "skriiiidte" Skal han tage ned i skridt, og det samme med trav, traaave, galop osv.

Når han er blevet rimelig god til det, kan du få en til at trække dig/longere dig og så kan du sige kommandoerne og drive på ham med benene, så forstår han snart at når du trykker til ham samtidigt med du siger: "frem" så skal han gå fremad (;

Håber du forstod det, det var sådan jeg lærte min det d:

• #5   15. aug 2008 Tag en anden hest foran og trav? xD

• #6   15. aug 2008 Tatti:

Så må jeg heller lige læse lidt om hvordan man longere for det er vi sgu ikke helt gode til smiley Men jeg vil da prøver at gøre det sådan.

• #8   16. aug 2008 Træn tryk og ophør af tryk.
    Først skal du give den komando det skal ende med at han reagere på. (et let tryk fra hælen) Hvis ikke han reagere kommer der en kraftigere og kraftigere komando. Når han så reagere, så ophører alt tryk.
    Du må højst give hesten 1 sek at reagere på, ellers bliver det svært for den at forstå sammenhængen..
    Husk ikke at forlange for meget af ham i starten.

Kommentér på:
Hvordan lære jeg ham lige at gå frem?

Annonce