579 visninger
|
Oprettet:
Hvordan lære jeg ham lige at gå frem? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har jo denne skøøøønne islænder som jeg er ved at (prøve) og ride til. MEN! Hvordan lære jeg ham at gå frem?
Skal lige siges at han er flomme fed og giga doven xD Ingen gang når jeg bare går ved siden af giden han løbe.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
når han forstår det uden rytter.. sætter du dig op, og får en til at trække, på samme måde som du træner, med en pisk i hånden.. og så driver hun med pisken, samtidigt med at du give den rigtige fremad drivende hjælp med ben og sæde
så skal han nok komme til at forstå
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.656
Og han er skrækslagende for pisken. Har nemligprøvet og så laver vi kun cirkler fordi han tror den spiser ham
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Når han er blevet rimelig god til det, kan du få en til at trække dig/longere dig og så kan du sige kommandoerne og drive på ham med benene, så forstår han snart at når du trykker til ham samtidigt med du siger: "frem" så skal han gå fremad (;
Håber du forstod det, det var sådan jeg lærte min det d:
jul 2005
Følger: 2572 Følgere: 4340 Heste: 12 Emner: 127 Svar: 1.261
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.656
Så må jeg heller lige læse lidt om hvordan man longere for det er vi sgu ikke helt gode til Men jeg vil da prøver at gøre det sådan.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.389
Først skal du give den komando det skal ende med at han reagere på. (et let tryk fra hælen) Hvis ikke han reagere kommer der en kraftigere og kraftigere komando. Når han så reagere, så ophører alt tryk.
Du må højst give hesten 1 sek at reagere på, ellers bliver det svært for den at forstå sammenhængen..
Husk ikke at forlange for meget af ham i starten.
Hvordan lære jeg ham lige at gå frem?