{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

skuldre problemer...? {{forumTopicSubject}}

hej folkens
jeg har et lille problem (muligvis) som jeg håber i kan hjælpe med.
duchess begyndte for noget tid siden at "knække" lidt ved gjorden, det er svært at forklare, men når man lagde indvenige schenkel ligeså let ind til hende i skridt er det som om der lige er et eller andet der "smutter" lige under underlaget lige bag gjorden.. hun har altid været lidt stiv til højre side, men efter lidt træning gik det væk.
da jeg så gik igang med træningen efter hendes foling kom det igen efter noget tid,
her den anden dag kom det også på venstre side...
hun virker hverken øm eller halter, hun er blød og smidig at ride, generelt, men er først nu her begyndt at gå rigtig godt i højre galop og er begyndt ikke at "løbe ud" gennem højre skulder...
er der nogle af jer der har oplevet noget lignende?
har haft en til at kigge på hende mens jeg red, og hun sagde at det så ud som om det var skulderen..
hvad kan det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skuldre problemer...?
  • #1   10. aug 2008 Det lyder sgu sært smiley

  • #2   10. aug 2008 hej søde..
    ja, og det virker ikke som om hun lider under det... kan mærke det når hun flytter forbenet frem... og kun i skridt....


  • #3   10. aug 2008 Hmmm kan det være en slags knude? eller væske samling... eller en muskel der er bygget op forkert? Jeg tror aldrig jeg har hørt om sådan noget før smiley

  • #4   10. aug 2008 forstår ikke helt hvad du mener?
    er det noget under huden på hesten der smutter eller hvad?


  • #5   10. aug 2008 ja, det er faktisk som en muskel knude der smutter, ligesom på mennesker når man massere den..

    hvis det skulle være musklen forstår jeg det ikke... hun har jo altid været stiv på højre, og nem til venstre , og igår var det også på venstre... før folingen var det væk en måneds tid efter hun var blevet redet...


  • #6   10. aug 2008 Har du evt. snakket med en dyrlæge?
    han er nok den eneste der kan give dig et korrekt svar..


  • #7   10. aug 2008 sarahogfelix..
    ja ender nok også med det... men kunne være nogle havde oplevet det. en jeg kender har netop idag sagt at hendes hest også gjorde det en overgang og at det var fordi den ikk var helt udvokset fortil...


  • #8   10. aug 2008 Hmmm måske skulle du prøve strækøvelser med hende før og efter du rider.. sådan noget gulerodsstræk, så hun rører omme på sin flanke med mulen... det kunne være det hjalp... Og måske bomme på buet spor, i fx longen, så får hun ihvertfald aktiveret benene.. plus det giver gode rygmuskler smiley og deres koncentration bliver forøget...

  • #9   10. aug 2008 Inden du kaster sig ud i gør-det-selv projekter som strækøvelser osv så få lige en dyrlæge med på råd. Min hoppe havde en overgang frygtelig ondt i skuldern, det viste sig at være pga sadlen var for smal. hun blev hævet og knækkede også i skulderen ind i mellem.



  • #10   10. aug 2008 hvis det er sådan en knude ting.. kan du prøve at massere den ? ..
    evt. få en massør til at kligge på det. det er tit der ikke skal særlig meget til .. det hjælper i hvert fald på min, og man bliver mere bevidst om hvis der er bare en lille knude..
    ellers ring til dr. dyr og spørg.. eller få ham til at komme og kigge..
    hvis den er stiv, kan det os godt være fordi den har mange spændinger i halsen..
    måske er den blevet stukket af noget? allergisk ?? ..
    en hest jeg kender, havde en "tennisbold" siddende på halsen og det er udelukkende fordi den er allergisk..
    men spørg nogen tilråds der ved hvad de snakker om..
    ved ikke om det er det rigtige jeg har svaret på ? xD.
    men ellers hvis den er stiv masser den på halsen.. og bøj af til invendige når du rider, eller laver kontravers ned af langsiderne , hvis du ikke kan holde den på sporte. god fornæjelse;D


  • #11   10. aug 2008 merete: har prøvet strækøvelser og bom øvelser...
    dressurhesten figaro: ja ender nok med dyrlæge... træner meget travers og lign. og hun er blevet langt mere smidig... det store spørgsmål er jo så hvorfor det lige pludselig kommer på venstre... der har hun altid været nem...
    opvarmningsmæssigt er jeg meget fokuseret på at det skal gøres ordentlig, varmer altid godt og grundigt op og lader hende gå lang og dyb..
    bliver ved med at ride let indtil hun går dernede helt selv uden nogen tøjlehjælp eller sæde/ben...


  • #12   11. aug 2008 for mig kan det godt lyde som om at skulderen ikke sidder helt på plads, det kan godt give en fornemmelse af at der er noget der smutter.
    Oscar havde noget lignende og han har været til kiropraktor, og det har hjulpet at skulderen kom på plads


  • #14   12. aug 2008 tove due er dyrlæge og kriopraktor samt akupunktør

Kommentér på:
skuldre problemer...?

Annonce