{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Lorte forsikring {{forumTopicSubject}}

Fuck jeg havde forsikringsselvskaber. Min hoppe som skal aflives pga alvorlig skade og hun har mange smerter og har mistet livslysten og ville ikke spise, hvilket jeg skrev om herninde i går under " ignen vej tilbage" ...Nå men så ringer jeg til forsikringen og siger det men de siger jeg ikke kan få udbetalt en krone da hun efter dyrlægens anvisning skulle stå knap i et halvt år. Hun har nu stået i 2 måneder og får det værre og værre og jeg ville ikke byde hende det længere. Ydmyge mere spørger de hvornår hun blev sparket, hvilket hun gjorde i december hvor skaden er sket men hun blev ikke halt og først her i april viste hun tegn på hævelser og halthed og blev scannet og her viste skaden sig så og dyrlægen sagde at det var meget typisk for hårdførede racer som Islænder. Så skaden er opstået ved sparket men det tror forsikringen ikke på. Ligeledes trådte frsikringen i kræft 1 december og skaden skete umiddelbart efter så forsikringer mener jeg svindler hvilket forsikringskællingen sagde i den anden ende....

Hvis jeg ikke får de penge er min ridning færdig. Har ikke råd til at købe ny hest. Det er vildt urimelig at ens hest skal lide pga penge så det kommer hun ikke til og hun bliver aflivet om jeg får pengene eller ej. Men hvad fanden har man et forsikrings selvskab til ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lorte forsikring
  • #1   7. aug 2008 hvilket selskab er det?

• #2   7. aug 2008 sikke noget svineri... har dyrlægen skrevet at det er efter deres anvisning at hesten skal aflives,for så skal forsikringen udbetales.. hvilket selskab er det

• #3   7. aug 2008 fuck hvor unfair!!!
    jeg håber godt nok ikke at mit forsikringsselskab opføre sig sådan når min hest en gang skal væk

• #4   7. aug 2008 Jeg har tryg...Men det er da virkelig ikke trygt...De er simpelthen nogle svin.

Har talt med dyrlæegn som siger at hun jo egentlig burde stå yderlige 3 måneder inden han kan skrive til forsikringen at nu er "alt" prøvet men hun ksal vireklig ikke lide mere. Hun har lidt rigeligt og når hun er stoppet med at spise så er det sku alvorligt. Men dyrlægen sagde at så længe hun ikke var udmageret af det så ville han ikke skrive noget og forsikringen ville ikke udbetale en krone

• #5   7. aug 2008 Øv, for en situation at stå i. smiley Hvor gør det mig ondt, at du - ud over udsigten til at skulle miste din dejlige hoppe - også skal kæmpe med et forstokket forsikringsselskab! smiley

Jeg har også haft en del problemer med Tryg... men i en anden sammenhæng. Da min kæreste blev påkørt i vores bil, havde skadesforvolder Tryg forsiking, og de lovede højt og helligt (det fik vi på skrift), at de ville dække udgifter til lånebil, mens vores egen var på værksted. Men da det kom til stykket, ville de ikke betale en krone, fordi de havde lavet en udregning og var kommet frem til, at det var billigere at have en lånebil end at køre i vores egen (sådan noget fis - lånebilen kørte ikke tilnærmelsesvist så langt på literen, og vi skulle der oveni betale kilometerpenge).

Jeg måtte gå amok med skriftlige klager i over 3 måneder, før de til sidst gav sig og dækkede min regning DELVIST pr. kulance... grrrr! smiley

Hvad er formålet med forsikringer, hvis de ikke vil dække, når skaden sker, spørger jeg bare??? smiley

Men jeg håber, du finder en løsning, så din hoppe kan få fred for sine smerter, og du kan få dine forsikringspenge udbetalt.

• #6   7. aug 2008 Føler virkelig med dig !!!!!!!!!!!!
    Har været hele turen igennem med Diwa min gamle pony som er blevet aflivet for nogle måneder siden !
    hun havde brækket nakken, men de ville have hun skulle stå et halt år for at se om det voksede sammen, min egen dyrlæge sagde at det aldrig var set at det voksede sammen ! Vi fik ingen penge udbetalt da jeg valgte at hun fik fred med det samme :´( Hvis der er noget er du velkommen til at spørge !!!!!!!!

• #7   7. aug 2008 Simpelthen for meget!!!
    Der er jo en grund til man har en forsikring!!
    Det går jo også lidt imod dyreværns loven, da ingen dyr må lide unødigt.
    Men er glad for du vælger hun skal ha´ fred, og ikk som nogen der ser mere på pengene.
    Håber godt nok du finder ud af noget med dem. Det jo hårdt nok at stå med så syg en hest, og at de så skal til at opføre sig sån oven i, det må ikke være nemt :o(

• #8   7. aug 2008
    Du må jo forsikre dig bedre end det du har gjort. Hvis dyrlægen siger den skal stå et halvt år, så er det klart at forsikringen skal gå ud fra det. Ellers må dyrlægen jo skrive at den bliver aflivet iflg. dyreværnsloven og så får du pengene.
    Din dyrlæge ville altså heller ikke sige den skal stå et halvt år hvis den virkelig har det så dårligt.

Så tag en snak med din dyrlæge. Dyrlægen er alfa og omega. Men ja, forsikring kan være noget træls noget at bøvle med.

Mion venidne har et par forsikringer kørende og hun har ikke haft problemer.

• #9   7. aug 2008 Du skal have din dyrlæge ud og sige at hesten skal aflives.

Forsikringen kan jo ikke se hvordan din hest har det, de har kun dyrlægen at gå ud fra..

• #10   7. aug 2008 Forsikringen dyrlæge skal kommer ud evt sammen med den dyrlæge du bruge så han kan se sakde

• #11   7. aug 2008 jeg har konge riget danmak hesteforsikring

• #12   7. aug 2008 du skal få din dyrlæge til at skrive at den er aflivet i henhold til dyreværnsloven. så SKAL de udbetale penge.

• #13   7. aug 2008 Du skal have din dyrlæge til at skrive en attest.

• #14   7. aug 2008 Ja det er vel egentlig ikke bare forsikringen den er gal med ? det må da til at starte med være dyrlægen der ikke skriver det som kræves.
    Og man må da mene at alle dyrlæger ved hvad der kræves før man kan få udbetalt sine penge. så spark lige til den dyrlæge igen smiley

• #15   7. aug 2008 Jeg prøver lige at forklare mig en gang til for mange har tilsyneladene ikke forstået hvad jeg har skrevet. Så læs lige dette GRUNDIGT inden i svare igen

Dyrlægen mener ikke at den kan bruges til ridehest igen og dog kan den måske komme til at gå som selvskab, MEN han siger den har mange smerter ( hvilket er meget tydeligt ) og at den nok ville blive ved med at have det, MEN hun har ikke stået stille i de 5 måneder som dyrlægen sagde i første omgang. HUn har nu stået i godt 2 måneder men hun får det bare værre og værre. Dyrlægen sagde at for at forsikringen ville udbetale pengene så SKAL hun have stået i de 5 måneder hvorefter hun så skal scannes igen og se hvordan det går.

Men jeg kan se hun har ondt og at hun lider.Hun har det rigtig dårlit og spiser langsomt og står hele dagen bare og hænger på folden.HUn har kløet næsten alt sin hale af pga kedsomhed og hendes hov på det dårlige ben er flækket ret dybt fordi hun ikke bruger benet rigtig så hoven flækker .

Hafrun blev sparket i december hvor jeg havde kongeriget danmarks forsikring, den forsikring trådte i kraft 1. december hvor jeg lige havde købt hende og hvor hun blev dyrlæge tjekket og alt var i orden. 2 uger efter bliver hun sparket meget voldsomt men dyrlægen mener det bare er slaget og hun får lidt ro og hun er hellere ikke halt. I januar rider je på hende igen og alt går godt, hun viser ingen tegn på hun har ondt og vi går alle ud fra at hun bare haf fået et slag og dyrlægen mener alt er i orden og jeg kan ride hende som før. Så den 1 marts skifter jeg over til Tryg og jeg går jo ud fra min hest er sund og rask. Midt i maj begynder hun at halte voldsomt og er meget hævet. Jeg får benet scannet og det viser sig at hun har en gammel seeneskade ( sikkert fra dengang hun blev sparket ) og nu har hun så også pådraget sig en gaffelbåndsskade som er meget alvorligt. HUn skal have ro i 5 måneder men dyrlægen mente det så rigtig skidt ud. Nu her knap 3 månder efter har hun kun fået det værre og der er meget lille chance for at hun bliver rask. Jeg kan ikke holde ud at se hende lide mere og ville give hende fred.

Men så mener forsikrings selvskabet jeg har snydt dem fordi hun jo i princippet havde en seneskade da jeg fik hende forsikret men det vidste jeg jo ikke og selvskabet tror jeg lyver og nu er alt gået i hårdknude. De mener at hvis der overhovedet skal blive tale om at få bare lidt penge skla hun stå yderlige 3 måneder men jeg ville ikke byde min hest at lide mere.

• #16   7. aug 2008

Er din hest Livsforsikret eller uanvendeligforsikret??

• #17   7. aug 2008 SKOD!
    Enhver ved sguda at ISÆR islændere bare bider smerten i sig! Idioter!

• #18   7. aug 2008 Hun er sygeforsikret og livs..ikke uanvendlig.

• #19   7. aug 2008 Okay, ja det gør jo en MEGET stor forskel... for at din forsikring skal tage hesten skal du have din dyrlæge til at skrive at det er en dyreværnssag ellers tager de den ikke... hvis din dyrlæge mener den vil kunne klare at gå som selskabshest?? ja så tager forsikringen den ikke.... det er jo sådan set det der er den store forskel på at have liv eller uanvendelig...

Det ER UFATTELIGT svært at få en livsforsikring udbetalt!!

Er hun på nogen form for smertestillende nu??

• #20   8. aug 2008 Som udgangspunkt er det næsten umuligt at få udbetalt livsforsikringen med mindre den virkelig lider, ikke kan rejse sig eller f.eks. blir ramt af lynet.

MEN det skulle du måske have sat dig ind i da du tegnede din forsikring, det er ikke deres skyld du vælger en forsikring der stort set netop kun dækker hvis hesten pludselig helt dør.

En uanvendelighedsforsikring dækker hvis hesten blir uanvendelig til ridebrug, eller dør.

En livsforsikring, ja den gælder som den lyder hvis livet slutter eller hvis den lider så meget at den skal afives i hh. til dyreværnsloven hvilket skal være slemt.
    Værre end dit ønske om at få en ny hest.

Du ligger som du har redt angående forsikringer..

Kommentér på:
Lorte forsikring

Annonce