{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Dyrlæge, urimelig pris {{forumTopicSubject}}

Er så træt af at dyrlæge mener de kan tillade sig alt efterhånden.

Min hest er jo blevet skaedt og skulle scnnes fr en måned siden. Jeg ringede og aftalte med dyrlægen at hun kun skulle scannes og så selvfølige have bedøvelse og andet som er nødvendigt i forbindelse med scanning.

Han kommer ud med sit scannings apparat og beder hende om at gå 4 skridt og så trave tilbage., hvilket tog 2 sek hvor han derefter scanner hende. men jeg vidste jo godt hun var halt hvilket var derfor jeg bare havde bedt om en scanning.

Så kom regnigen på knap 2500 kr hvor han har taget 600 kr for en " halthedsundersøgelse "....Det er simpelthen så frækt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge, urimelig pris
  • #1   11. jul 2008 Ej det kan man da ikke! 600 kr for noget du godt vidste! Ring da og klag smiley

• #4   11. jul 2008 hmm mine forældrer har lige fået en regning på 6000kr for at få at vide at deres hund er blind men ja det vidste vi jo godt det var ligesom derfor vi kom :o)

• #6   11. jul 2008 Men sabrina en konslutation koster jo ikke 6000 kr. Den må da have fået noget behandling eller undersøgelse...

• #7   11. jul 2008 Det er frækt fordi jeg havde aftalt med dyrlægen at det bare var en scanning. Det er vildt groft så at tage yderilge 600 kr for e såkaldt halthedsundersøgels som bestod i 8 skridt i alt....Jeg er træt af at skulle ringe og brokke mig og hader konfrentrarioner så betalte uden at blinke selvom det var ret groft. Men hun skla sannes igen om 5 måneder af samme dyrlæge og der har jeg tænkt mig at spørge hvorfor han lige synes han skulle tjene 600 kr mere på ingenting

• #8   11. jul 2008 Og jeg vidste jo godt hesten var halt og at det var fordi hun var blevet sparket og derfor skulle scannes

• #9   11. jul 2008 Jeg måtte betale 1000 kr. for at min dyrlæge kom ud at stikke Stifler

Prisen på det der skulle sprøjtes var 250
    for at køre ud 500
    og resten moms

• #10   11. jul 2008 Der er nok en grund til de hedder "Dyre" Læge...! Haha.. xD

Men ja, det er altså frækt, jeg synes du skal ringe og høre hvorfor så mange penge?

• #11   11. jul 2008 En almindelig konsultation koster mellem 500-1000 kr. alt efter hvor man er henne i landet, og det er om det så tager 2 minutter eller 4 timer, tiden er ligegyldig, prisen er den samme. Synes ikke din regning lyder uacceptabel. Det kan godt være at han bare så hesten tage de skridt, men det er jo heller ikke det du har betalt for. MEN en konsultation (det at han kommer og kigger på din hest, og det er om det er på klinikken eller hjemme), så ligger du kørselspenge til samt moms, og penge til dine røgten billleder.

Det er dyrt, men sådan er det.

• #12   11. jul 2008 Bemærk: ''Halthedsundersøgelsen'' er i dette at betragte som en konsultation, hvilket er det samme, at han skriver ''halthedsundersøgelse'' er bare for at præcisere emnet nærmere.

• #13   11. jul 2008 Øh nej, remser lige regningen op

800 kr for scanning
    400 kr for bedøvelse
    300 kr for smertestillende
    600 kr for halthedundersøgelse
    100 kr kørsel
    samt 375 kr for konslutation
    plus moms

• #14   11. jul 2008 Jeg ville ringe til ham og spørge til regningen, for du undre dig over at han vil være bekendt at tage 600kr for noget du ikke har bedt ham om at undersøge! Sif det pænt men bestemt. Jeg har ofte fået en kredit nota, fordi dyrlægen havde "misforstået" noget.

• #15   11. jul 2008 Anitta K: Jeg har arbejdet /arbejder ved en dyrlæge, behandler regninger osv. som LLWJ ..... skriver har din ''halthedsundersøgelse'' så været for at lokalisere haltheden. Han kan ikke bare tage røgten også se ud fra det, jo, hvis billederne viser noget, hvilket de sjældent gør når det er halthedsproblemer. Synes ikke du skal brokke dig, for hvis du har sagt noget lignede til ham da du ringede derned for at få en tid om at din hest er stadig halt og at du gerne vil have taget røgten billeder af den, er det da klart at han lige tjekker den først.

• #16   11. jul 2008 Kunne det ikke tænkes at dyrlægen har set den gå, for at se hvor den halter henne?? og for at se hvor henne i benet der skal scannes?? Men okay altså da min vallak blev scannet, da havde min dyrlæge været ude før for at tjekke efter, og derefter aftalte vi hvis ikke det blev bedre skulle han scannes.. og da tjekkede han ikke haltheden.. men han vidste jo så også hvor han haltede fra.. ?

Men ja det er dyrt at have en dyrlæge ud.. min venindes hest fik dyrlæge fordi den hostede.. så de skulle undersøge den, og da skulle hun bla. betale for at en PRAKTIKANT.... skulle stikke hendes hest...... altså helt ærlig.... det var heller ikke en billig dyrlæge regning..

• #17   11. jul 2008 Det er bedre at du ringer til dyrlægen og for ham til at forklare sig og hvorfor han har skrevet regning som han har, i stedet for at du brokker dig til alle mulige og giver ham et dårligt ry. Sig sådan til ham.
    Det har jeg gjort og det havde en god effekt. Han havde mulighed for at forklare sig/forsvare hvorfor og jeg fik svar og en god erfaring med ham.

• #18   11. jul 2008 det kan godt betale sig at klage nogen gange, og det at vi som kunder ringer og undrer os gør det bare nemmere for dr. dyr at udspecificere regningen til en anden gang.
    problemet er også - tror jeg - at tit så laver dyrlægen en notits om hvad han har lavet, men den der sidder og skriver regningen kan ikke præcist se hvad det er for en undersøgelse og skriver derfor blot en "kode" på som indbefatter det som dr. dr har skrevet til notits.
    Et eks.: Min shetter lignede en der seriøst var i fol og jeg fik derfor dr. dyr ud og tjekke. Da en shetter tit er for snæver til at man kan lave en håndscanning kunne dette ikke lade sig gøre. dr. dyr løfter lidt på halen - trykker lidt på lænden og kigger på yveret....intet andet. Men da regningen kommer står der både gynækologisk undersøgelse og scanning på den!!!!!!!! og prisen var derefter.
    Her var problemet netop opstået fordi dr. dyr havde skrevet at han havde været ude til en hoppe der skulle undersøges for om den var i fol. Veterinærsygeplejesken der skriver regningen skriver den udfra det der plejer at være med i en drægtighedsundersøgelse - hun ved jo ikke bedre. men fejlen blev hurtigt rettet.
    (ret mig endelig hvis jeg tager fejl i mine antagelser <b>,- Ditte (': *Team Rannerupgaard* smiley 1<b/>

• #19   11. jul 2008 Tror slet ikke du vil se nogen af mine regninger så, har da tit fået en pæn regning for de lige har tjekket hesten´s hov da den dengang havde skåret sig på folden.

• #20   11. jul 2008 Til ditte. Det er ikke en røngten undersøgelse men en scanning. Jeg vidste godt hvor hun skulle scannes da jeg havde haft en dyrlæge ude til hende da hun var halt og det var så i v forben under knæet. Hvilket jeg jo så sagde til ham men han skulle jo åbenbart lige selv tjekke om jeg nu også talte sandt. Hvilket jeg gjorde. Han scannede der og lige undr knæet sad skaden. Det burde han ikke tage 600 kr for.

Jeg har selv arbjedet som medhjælper på et dyrehospital og ved udmærket at det koster det hvide ud af øjene men derfor behøver men vel ikke stole blindt på de "højtuddannede" de ved da ikke altid bedre.

• #21   11. jul 2008 Anitta: Nej, det er ikke sikkert de gør. Men stadig, hvis du har haft en anden dyrlæge ude og kigge først er det da klart at han, selvom du siger noget, gerne vil se efter selv også. Bare for at være sikker, det kunne jo også være at han så noget som anden dyrlæge havde overset? . Scanning eller røgten, what ever xb. det er samme princip i det vi taler om. Men er du så meget irriteret over det, så ring dog og brok dig, hvis du er heldig for du noget ud af det. Men personligt ville jeg ikke ringe og gøre det, da det for mig virker rigtigt nok.

• #23   12. jul 2008 jeg syntes at du skal klage.

Ofte er det ikke dyrlægen som skriver regningen og derfor er der mange fejl. Det er som at tjekke sin bon i supermarkedet. De gør det ikke for dig. Betaler du bare og forlader butikken får du intet, selvom du måske har betalt for meget. Omvendt, opdager du fejlen får du selvfølgelig refunderet pengene.

Jeg ville ringe. Det værste der kan ske er at du finder ud af, at den er god nok og at der ikke er fejl i regningen=sjælefred. Måske der er fejl=penge retur.

• #24   12. jul 2008 til dig med tinkerne: Ja, din historie inberetter helt præcist hvad der oftest går galt. Men vil nu dertil sige at det er sjældenere og sjældenere det sker, da vi selvfølgelig er meget opmærksom på lige netop den form for ''rettelser''.

Kommentér på:
Dyrlæge, urimelig pris

Annonce