{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

genoptræning, hvordan? forslag? {{forumTopicSubject}}

Hejhej, nu siger I jo alle sammen at I keder jer, eller næsten alle ;). Derfor kunne I vel godt lige hjælpe mig med lidt? smiley .

Ness skal genoptrænes i august efter 8 ugers fri. (tre første uger med halthed (boksro), derefter tre uger fri, og to uger ekstra fordi jeg skal på ferie) . Har lige nogle generalle spørgsmål som jeg gerne vil at I besvarer ud fra hvordan I selv ville gøre.

1. Over hvor lang en periode vil I genoptræne hende? (altså hvornår kan hun rides normalt igen, hvis vi antager at det hele går som planlagt)
2. Hvordan vil I genoptræne hende?
- skridt på fast bund, blød bund, trav, galop, spring, i hvor lang tid ( om dagen) og hvor længe (hvor mange dage/uger)?
3. Hvor langt inde i programmet vil I starte med at ride hende?
4. evt. andet I kommer i tanke om måske har I selv genoptrænet hest efter halthed og pause, skriv alle jeres erfaringer, ALT kan bruges? :).

- jeg vil sammenligne jeres svar og bruge dem til at udregne en ''plan'' for hende :).

NB: gider ikke høre svar om at jeg skal ringe til dyrlægen, for selvfølgelig har jeg talt med hende om det, men vil gerne høre hvad I ganske almindelige ville gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  genoptræning, hvordan? forslag?
  • #1   6. jul 2008 (link fjernet)

• #2   6. jul 2008 Få hjælp af dyrlæge, de kan meget bedre sige de rigtige
    ting da der skal tages hensyn til sener og led ..

• #3   6. jul 2008 Sidsel: du læste vist ikke mit indlæg. dette indlæg er ikke lavet så alvorligt at jeg vil gøre hvad I skriver, jeg vil tage det til eftertanke og konfrontere min dyrlæge med det, hvis det lyder tåbeligt.

• #4   6. jul 2008 jeg siger normalt hvis hesten er halt i 3 uger skal den have 3 uges ro hvor den bare går på fold og bliver strilet og går nogle tur med den,
    der efter en uge hvor jeg skridter tur ( muligvis lidt længere tid afhænger af hesten) derefter traver jeg i uge ikk samltet men så hesten søger frem og gerne lidt ned. gallopen begynder jeg først på når jeg kan mærke hesten er klar.
    hvis den skal bruge en uge mere med trav gør jeg det smiley
    jeg skal selv igang med min hest nu her smiley vi har gået tur de sidste 2 uger og skal 2 uger mere før jeg må skridte på ham i 2 uger mere før jeg må trave. så først engang inde i aug må jeg trave og det på ham smiley (alt det med min er sammen med dyrlæge og kiroprakter da han havde skævt kryds)
    håber det var noget du kunne bruge smiley
    knuz her fra og held og lykke smiley

Kommentér på:
genoptræning, hvordan? forslag?

Annonce