shake tilbage fra undersøgelser/røngte {{forumTopicSubject}}
Så har jeg endelig fået svar på hvad der er galt med shake..
Som jeg allerede havde gættet så har krikken fået sig en gang ledbetændelse i kode og hovledet..
der var ingen forandringer på røngten, så dyrlægerne mener at det er ledbetændelse.. Han er nu blevet sprøjtet med binurbakomon (staves) ind i kodeledet og skal så have fuldstændig boksro i 4 dage.. dyrlægen der kiggede på ham sender mig et genoptræningsprogram i morgen, og så skal jeg jo så følge det
hvis alt går efter planen, så skulle han gerne være rask igen om 6-8 uger og i træning.. men nu må vi se, det kan jo godt ske at han skal have mere end en indsprøjtning..
Nu må vi så bare håbe at han ikke bliver forfangen, da en af bivirkningerne ved brugen af binurbakomon er forfangenhed.. det er dog givet i en lille dosis, så oftest udvikler de det ikke..
Nå, men så fik jeg jo svar på hvorfor han halter på det ben på venstre volte
Shake fik også taget billeder af nakken for at tjekke om han havde slinger, men der var intet at se, og dyrlægerne synes at han var meget smidig, så de regner ikke med der er noget.. For en sikkerheds skyld sender de dog billederne til ansager, som lige kan komme med deres mening også
Derudover fik jeg lavet en kikkertundersøgelse af shakes luftveje, da han jo hoster et par gange i opvarmning.. det er noget han begyndte på efter han var så syg af forkølelse i vinters.. Men der var kun meget lidt slim, som ikke er farligt, og der var ingen belæg for behandling.. Han har bare godt af at få brugt sine lunger ordenligt, og det skulle kunne gøre det
puha blev lidt langt hehe
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.440
Godt at han ellers er helt sund og rask, han må bare til snart og tage sig sammen og gå ordentligt
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
han skal have boksro i 4 dage og derefter skal han begynde at trækkes små ture....
dec 2006
alvorligt er det jo, men der er da håb forude
heldigvis.. var godt nok nervøs for at han havde slinger
dec 2006
ja, man må jo sige at det er en lettelse endelig at vide det, men håber så bare at han kun har brug for denne ene indsprøjtning, og at han ikke bliver forfangen
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
isabella stod i 72 dage.. det var jo så ikke ledbetændelse, men bare en overbelastning uden røngtenforandringer..
men hun blev også sprøjtet med binyrebarkhormon i kodeleddet..
utroligt som skader og genoptræninger kan være forskellige
dec 2006
du skridtede jo på hende imens.. shake skal jo stå helt stille i 4 dage, og så skal han til at trækkes små skridtture.
dec 2006
shake halter jo næsten ikke og kun på den ene volte.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
dec 2006
have boksro helt fuldstændig i 4 dage, hvor han ikke forlader boksen.. derefter skal han til at trækkes små ture i skridt.. det skal han nok i et par uger, og så skal jeg måske på ryggen af ham og skridte ham.
shake tilbage fra undersøgelser/røngte