{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Min hest er vandskræk - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Vi har haft en pony i 1½ måned. Hun er såmænd rolig nok på staldgangen, men er F.... bange for vand (eller noget andet). Vi har oplevet, at når hun står bundet omkring vandspiltovet, kan hun gå fuldstændig i panik. Når hun er svedig og skal afkøles med vand/svamp, sker der ingenting. Når hun skal vaskes udendørs med vandslange og en person holder hende, kan hun godt være opmærksom på vandet og slangen, men ikke så hun spjætter eller springer til siden. Jeg har oplevet et par gange, at hun selvom der ikke bruges vand hverken på hende eller i nærheden af hende, at hun bliver fuldstændig panikslagen, trækker sig helt tilbage, og nærmest sætter sig på bagdelen. Jeg kan ikke finde ud af om det er selve det at stå bunden hun ikke bryder sig om, eller om det er vand, vandslange eller vandspejlet hun er så bange for. Hun står altid i boks, men jeg bekymrer mig om, hvad hun tror og bilder sig selv ind. Nogen siger, at jeg bare skal blive VED OG VED og ikke give op, men sidste gang det skete, gjorde hun skade på sig selv på højre for- og bagben. og jeg nænner ikke at det skal gentage sig. Hvad skal jeg gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest er vandskræk - HJÆLP
  • #1   30. jun 2008 Hvis min hest var vandskræk, ville jeg bruge spand og svamp.

• #2   30. jun 2008 Har du prøvet med lunkent vand? Mine hader også vand, men er det lunkent hjælper det lidt.

• #3   30. jun 2008 Hun har nok ikke lært at acceptere grimens tryk, når hun står bundet. Reagere hun godt på alle dine signaler, til side, frem, tilbage? Hvor gammel er den?

• #4   30. jun 2008 måske er hun bange for vandslangen eller fordi der kommer sååh meget vand på en gang og så lyden når vand fra en vandslange rammer jorden : ) ,,

• #5   30. jun 2008 lyder som om hun er bange for slangen smiley Træn hende i at stå stille i vandspiletovet uden at være bundet senere når hun er tryk ved det skal hun vendes lagsomt til vandslangen smiley men en vand spand og svamp vil være rigtig godt i starten så vendere hesten sig til vand på kroppen smiley

• #7   30. jun 2008 Tak for alle jeres svar og indlæg. Men-men-men... Jeg hælder også mere til at det ikke kun er vand hun er bange for. Hun er 9 år og sidst vi havde det uheld med hul på højre for- og bagben, skete lige som jeg var ved at sadle op. Jeg havde fået sadlen på og skulle til at lægge hovedtøj på, og så blev hun pludselig desperat. Hev hovedet rask tilbage og ender i løbet af et splitsekund med at ligge på knæ og has. Jeg blev selvfølgelig chokeret, fik hende løsnet i en fart så hun kunne komme på benene igen. Så det er ikke kun i forbindelse med vand, men også når hun står bundet. Jeg har tænkt på om hun evt. kan have været udsat for at blive taget fra sin mor da hun var føl eller...???? Det kan jo også være at det udelukkende er det at stå bunden hun er bange for, eller være overladt til sig selv, men som ovennævnt skrevet, så sker det også selvom jeg står lige ved siden af hende og "arbejder" med hende.
    Åhh, jeg ved ikke hvad man gør. Jeg nænner ikke at prøve hende af ved at forsøge mig frem, for jeg vil helst undgå fler uheld

• #8   1. jul 2008 Åh det bliver måske også svært når hun er 9 år, i hvert fald, hvis hun er ligesom min hest. Min acceptere ikke særlig godt grimens tryk, men det er blevet bedre, jeg acceptere bare, at han ikke kan stå bundet. Jeg fik hjælp af Charlotte Jull Paaske som du kan finde på min venneliste, prøv at finde hende og fortæl dit problem, hun er sød til at hjælpe. Hun har hjulpet mig RIGTIG RIGTIG meget.

Kommentér på:
Min hest er vandskræk - HJÆLP

Annonce