Brug for et par gode råd... {{forumTopicSubject}}
Kære Alle
Jeg er kommet i en lidt speciel situation og kunne godt bruge et par gode råd...
Sagen er den, at det kunne se ud til, jeg har fået en "hittehest" foræret... Hans nuværende ejer kan ikke have ham længere og vil forære ham til mig, hvis jeg til gengæld vil give ham et godt hjem. Og selvfølgelig vil jeg det.
Den lille fyr er 9 måneder gammel, så han er stadig kun en baby... mor er en ponyblanding, og far er tinker. Og han har kun gået som hygge- og klappehest; dvs. at han er vant til at blive nusset og have smed, men der ud over har han absolut INTET prøvet - ej heller at blive læsset eller køre i hestetrailer. Ejeren kan/vil ikke træne ham, fordi hun er lidt bange for ham.
For at få drengen hjem, skal jeg dog have ham transporteret fra Fyn til Nordvestjylland; en køretur på små 4 timer+ i en hestetransport. Og nu er det så, jeg tænker:
Når vi på en eller anden måde har fået føllet overtalt til at gå ind i traileren og stå roligt derinde (i sig selv en "spændende" opgave), hvordan søren skal han så klare den lange køretur, når han slet ikke er vant til det??? Er der mon noget, vi kan gøre for at hjælpe ham? Vil det evt. være en fordel at give ham noget beroligende, eller...?
Jeg er nødt til at benytte et transportfirma, da jeg ikke selv har trailer, og jeg vil være meget ked af, at den lille får en dårlig oplevelse af at blive læsset, men disse folk har vel næppe tid til at bruge flere timer på blid overtalelse??
Derfor modtages gode råd og ideer med kyshånd!
Mange hilsner fra Louise
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 149 Svar: 2.938
Ellers er der mange der lejer deres hestetrailer ud
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756