at flytte hjemmefra {{forumTopicSubject}}
Dilemma!
Jeg har en del problemer herhjemme og derfor ønsker jeg at flytte hjemmefra, men jeg ønsker ikke at sælge min hest, men hvis jeg flytter hjemmefra tror jeg bare ikke på at jeg kan have råd til også at have hest opstaldet. Muligheden er selvfølgelig at jeg kan lade dem stå derhjemme, men så bliver det ikke ridning hver dag osv. Jeg har derudover 2 andre heste og 2 af dem skal i hvert fald sælges, men de sidste to vil jeg nødigt af med. Den ene er min første pony, som jeg har fået en del føl på og den anden er min ridehest. Jeg burde jo nok sælge min pony, da jeg jo egentlig ikke har så meget at bruge den til. Min store hest er ikke ren i røntgen og indtil videre har dette ikke betydning for ridningen, men det kan ikke forudsiges om det kan få det. Men dette betyder også at den ikke er specielt meget værd og nok kun kan sælges som avlshest. Derfor vil jeg gerne bare beholde den. Vil helst ikke sælge en hest der fejler noget.
Vil gerne høre hvad i andre gjorde da i skulle flytte hjemmefra og var en "fattig" studerende? Og hvordan i havde det med det valg i tog?
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Jeg har fundet ud af at jeg kan få det til at løbe rundt, hvis jeg får et weekendarbejde eller lign, som jeg også søger ligenu.. Bare lige 1000 ekstra i måneden, - så er der råd til Kavello
Heldigvis har jeg tiden til at finde arbejdet, for han står på sommerfold ligenu, så det koster ikke så meget
(Jeg skal begynde læreruddannelsen her til august..)
I dit tilfælde vil jeg sige at du skal finde et arbejde, hvis du kan fidne et, så du stadig har tid til dine heste.. Det ville være synd at sælge..
Om ikke andet kan du da starte med at have dine heste hjemme ved dine forældre, - og så når du har fået penge kan du opstalde dem et andet sted..
mar 2004
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 478
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 150
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 2.036
jun 2004
Følger: 155 Følgere: 137 Heste: 7 Emner: 378 Svar: 1.526
Det kørte lige. Så det er rigtig hva der er en der skriver at man skal også tænke på smed og dyrlæge..
Lige pt er jeg flyttet hjem igen pga mig og ham jeg boede til leje ved ikke var helt enig...
Men ellers kan du som en anden skriver finde en at bo sammen med. Det kan godt hjælpe en del...
Det har jeg gjort 2 gange og det syns jeg var skønt.
Jeg leder så også efter ny bolig men hold op hvor er det svært...
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
Ellers må du tage lån/SU lån ;O) Hvis du tager ungdomsuddannelse skla du lige være klar over, at du skal bevilliges udeboende SU, det kommer ikke bare vupti når du flytter ;O)
Anyways, synes stadig man må tage et valg. Jeg har valgt det, at jeg bor hjemme så længe jeg går i skole i nærheden, for så er der penge til hestene. (og ja..det er dem jeg har valgt) Nu er jeg 20, så mine forældre lader mig også oasse mig selv
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 138
Jeg har også haft problemer med mine forældre, især her det sidste år af min HHX, og det har været meget fristende at finde et andet sted at bo. Men jeg vidste at jeg måtte opgive ridningen hvis jeg flyttede, så jeg blev og løste konflikterne.
Da vi har hestene hjemme behøver jeg ikke sælge min hest da mine forældre gerne vil passe hende og måske få et føl, hvilket også er derfor jeg købte en hoppe, det var også i mine forældres interesse. Det er selvfølgelig svært at afgøre, og jeg kender ikke din situation, jeg ved hvor træls det er at have forældre der ånder en i nakken, men jeg ved også at ridning er en af de ting der er meget svær at undvære, og meget svær at få råd til..
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
at flytte hjemmefra