{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Lukke heste sammen.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Vil lige høre jeres erfaringer.. Jeg fik jo Esiah for en 3 uger siden og han går så sammen med 1 dv hoppe på 2 år en dv hoppe m. hoppeføl og en shetlænder vallak.. Hver dag jeg kommer der ud har han nye skrammer før var det bare sådan hudafskrabninger han fik, men nu er de begyndt at blive lidt dybere.. Han har nye hver gang jeg kommer derud, kan det passe at det skal være sådan stadig efter 3 uger?

Mvh Malene..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lukke heste sammen..
  • #1   18. jun 2008 nej de skulle gerne være faldet til ro nu.
    Men der er nok fordi , du har lukket ham sammen med hopper m føl.
    Jeg ville se om ikke du kan ændre det ved evt at lukke ham på fold alene med hoppen uden føl og så lad dem lære hinanden at kende inden du lukker flere sammen.

• #2   18. jun 2008 Det kan jo være de leger.
    Men Fjordhest har også altid skrammer når han leger. Men nu hvor hans lege kammerat er flyttet får han stidig lidt skrammer. Så det behøver ikke at betyde det fordi han får tæsk, det gør min ikke og han går samme med min hoppe.

• #3   18. jun 2008 Der er en i folden hvor min går den er nærmest skamferet og det er da synd, men den er selv ude om det, da den er direkte ond og ubehøvlet/uopdraven. Den står F.eks og græsser, går så hen og bider en tilfeldig i benet og går så hen og græsser igen. Den har ikke respekt. Det også i stalden.
    Den har været i flokken siden sidste år, men den har åbentbart ikke lært at indfinde sig.

• #4   18. jun 2008 Min hest blev lukket i en nye flok i februar og får stadig skrammer. Han opsøger det så også, kan være din også gør det?

• #5   18. jun 2008 du burde lade ham gå sammen med bare en af dine heste, så de to kan lære hinanden godt at kende, taler er erfaring. andre gange har heste det jo også som mennesker, nogle personer kan man bare ikk sammen med

• #6   18. jun 2008 hver eneste dag jeg kommer ud til Royal har hun nye skrammer, har haft hende siden november... i hendes tilfælde er det bare klodset ungheste leg... men nu har jeg selv hoppe med føl, og ved hvordan de mødre kan være, luk evt. hoppen med føl i deres egen indhegning, og se om det kan hjælpe på det...

• #7   18. jun 2008 De andre er ikke mine heste og har ikke mulighed for at lukke føl og hoppe ud for sig selv, den eneste mulighed jeg har er at lukke Esiah på fold for sig selv, dog er det lige op til den anden fold så de kan sagtens komme tæt på hinanden og hovederne over hegnet.. Ville det være en bedre mulighed tror i? Han gik på den fold da han kom dertil for at de kunne se hinanden an på den måde før at de blev lukket sammen..

• #8   18. jun 2008 Det kan være meget forskelligt. Vi lukkede jasmin ud til 2 andre og 20 senere ud til hele flokken. Der har ingenting været. Men kender en hest der havde stået på vores gamle fold i nogle måneder og der var kamp hver eneste dag. Den endte med at blive aflivet.

• #9   18. jun 2008 Esiah er stille og rolig og tilpasser sig, han kan gå sammen med alt, så tror ikke på at han starter balladen, men han forsvare sig jo nok.. Dog er det kun ham der har mærker ikke nogen af de andre..

• #10   18. jun 2008 Hvor har han mærker henne? forparten eller bagparten?

• #12   18. jun 2008 Han har mærker over alt, både forpart og bagpart, selv hans kunne ansigt..

• #13   18. jun 2008 *kønne

Kommentér på:
Lukke heste sammen..

Annonce