17. jun 2006 Følger: 126 Følgere: 118 Heste: 7 Emner: 451 Svar: 1.353
Hvad gør man ved ham? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er ved at være lidt forvirret, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre.
Min pony er bange for næsten alt, presseninger, vand, fugle, være alene... jeg kunne blive ved. Han er bange for de mest underlige ting engang imellem. Han er fra 2002 (6 år), så ved ikke om man kan kalde ham "unghest"? Han er helt umulig til at være alene, og da jeg ikke er så god til "det der med heste", eller, ej i hvem hvad jeg mener, altser sådan med at lave horsemanship og træne ham og sådan... Og der er også noget araber i ham, man er begyndt at mærke her de sidste 8 mdr.
Nu sidder i sikker og tænker: "Hun burde da ikke have hest" eller " sælg den dog" men det kan jeg jo ikke, da han jo er sød nok på folden osv... og jeg elsker ham jo.
Så jeg tænkte på hvad men kan gøre? Kan man sende ham til tilridning eller noget? Vil også meget gerne høre om der er nogle af jer derude som har været ude for noget lignende... Eller har i nogle i ideér?
(Pleas ikke bare skriv fx.: "Få noget undervisning" da han står hjemme ved mig, og så fordi jeg er verdens største kylling, såeh...)
<b>Men pleas hjæp!</b>
<i>(Det blev en længere roman jeg fik skrevet der, men håber i gider læse den :P)
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
jun 2006
Følger: 126 Følgere: 118 Heste: 7 Emner: 451 Svar: 1.353
mar 2007
Følger: 73 Følgere: 96 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 640
også læg en pressening ud på folden eller ridebanen hvis i har det? lad den være fri, så den selv kan komme over uden pres. læg godbidder ud på presseningen og ros og opmuntrer den til at gå over presseningen. jo mere du arbejder med ham fra jorden, jo trygger bliver han ved tingene. du kan også lægge den over ham og lign. så han bliver rigtig tryg ved ham. du kan jo vende ham til alt ting. tag nogle dåser og bind dem på en snor og lær ham ikke at være bange for tingene. ryst dåserne så de siger lyde og sådan, ros ham og giv ham masser af godbidder hele tiden dette har intet med horsemanship at gøre, men bare trykhed og tillid mellem hest og rytter. men husk at man skal have MEGET MEGET tålmodighed, for din hest lærer det jo ikke bare på nogle dage
//knuz// MK
mar 2007
jun 2006
maj 2007
Følger: 79 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 62 Svar: 473
HUSK KUN1 TING AD GANGEN.
Og uden at presse ham, tag ham med ud at gå en tur.
Og ikke for langt væk i starten og så giv ham mad HVER gang i er færdige med at træne, så han forbinder det med noget godt!
OBS Arabere er ikke nogle vilde djævle.
Kun folk som IKKE har haft med racen at gøre tilskriver araber-andelen i deres hest, at hesten kan være vild og umulig, men det handler KUN om træning.
Bliver så harm, når folk ser araberen som et vilddyr.
Har ALDRIG haft problemer med mine.
Har lige køb min 3.
Og ingen af dem var besværlige.
Arabere er meget inteligente heste som knytter sig 100% til deres mennesker!!!!
maj 2005
Følger: 188 Følgere: 178 Heste: 1 Emner: 138 Svar: 2.466
jun 2006
Jeg ser heller ikke på arabere anderledes end andre ponyer, men det er fx. nogle på rideskolen der har sagt: "Det er fordi der er araber i ham" eller "når, der kom araberen lige frem i ham".
Men han er virkelig "bange" eller sådan noget over for fx. presseninger, han står bare og så når jeg vil trække ham der hen, trækker han bare igen osv... men det er nok bare træning der skal til mange tak alle
Vil gerne høre fra flere
jun 2006
Og dessuden har han også være super til at gå ind i en trailer, men så lånte min veninde ham til spring, og så til sidst ville han bare ikke ind, det kunne tage halvanden time at prøve, men han ville stadig ikke...
feb 2004
Følger: 159 Følgere: 258 Heste: 11 Emner: 560 Svar: 2.357
mar 2007
for så svært er det altså heller ikke xD
mar 2007
Hvad gør man ved ham?