{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Hvad gør man ved ham? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er ved at være lidt forvirret, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre.
Min pony er bange for næsten alt, presseninger, vand, fugle, være alene... jeg kunne blive ved. Han er bange for de mest underlige ting engang imellem. Han er fra 2002 (6 år), så ved ikke om man kan kalde ham "unghest"? Han er helt umulig til at være alene, og da jeg ikke er så god til "det der med heste", eller, ej i hvem hvad jeg mener, altser sådan med at lave horsemanship og træne ham og sådan... Og der er også noget araber i ham, man er begyndt at mærke her de sidste 8 mdr.

Nu sidder i sikker og tænker: "Hun burde da ikke have hest" eller " sælg den dog" men det kan jeg jo ikke, da han jo er sød nok på folden osv... og jeg elsker ham jo.

Så jeg tænkte på hvad men kan gøre? Kan man sende ham til tilridning eller noget? Vil også meget gerne høre om der er nogle af jer derude som har været ude for noget lignende... Eller har i nogle i ideér?
(Pleas ikke bare skriv fx.: "Få noget undervisning" da han står hjemme ved mig, og så fordi jeg er verdens største kylling, såeh...)

<b>Men pleas hjæp!</b>

<i>(Det blev en længere roman jeg fik skrevet der, men håber i gider læse den :P)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man ved ham?
  • #1   12. jun 2008 Hvad med at gå en masse ture med ham. Så han vænnede sig til nye omgivelser og nye ting. Man møder jo alting udenfor folden og de trygge omgivelser smiley

• #2   12. jun 2008 ja, men det er jo det, da han ikke kan være alene flipper ham HELT ud.

• #3   12. jun 2008 så få en rideveninde med ud med sin hest og gå en masse turer sammen.
    også læg en pressening ud på folden eller ridebanen hvis i har det? lad den være fri, så den selv kan komme over uden pres. læg godbidder ud på presseningen og ros og opmuntrer den til at gå over presseningen. jo mere du arbejder med ham fra jorden, jo trygger bliver han ved tingene. du kan også lægge den over ham og lign. så han bliver rigtig tryg ved ham. du kan jo vende ham til alt ting. tag nogle dåser og bind dem på en snor og lær ham ikke at være bange for tingene. ryst dåserne så de siger lyde og sådan, ros ham og giv ham masser af godbidder hele tiden smiley dette har intet med horsemanship at gøre, men bare trykhed og tillid mellem hest og rytter. men husk at man skal have MEGET MEGET tålmodighed, for din hest lærer det jo ikke bare på nogle dage smiley
    //knuz// MK

• #4   12. jun 2008 og jeg synes alle skal have undervisning, det for top rytter jo også stadig smiley

• #5   12. jun 2008 okay lyder godt mange tak smiley

• #6   12. jun 2008 Ville også prøve gradvist at præsentere ham for nye ting.

HUSK KUN1 TING AD GANGEN.

Og uden at presse ham, tag ham med ud at gå en tur.
    Og ikke for langt væk i starten og så giv ham mad HVER gang i er færdige med at træne, så han forbinder det med noget godt!

OBS Arabere er ikke nogle vilde djævle.
    Kun folk som IKKE har haft med racen at gøre tilskriver araber-andelen i deres hest, at hesten kan være vild og umulig, men det handler KUN om træning.
    Bliver så harm, når folk ser araberen som et vilddyr.
    Har ALDRIG haft problemer med mine.
    Har lige køb min 3.
    Og ingen af dem var besværlige.
    Arabere er meget inteligente heste som knytter sig 100% til deres mennesker!!!!

• #7   12. jun 2008 træn det med ham mens at han er løs i hallen feks?=

• #8   12. jun 2008 Mange tak alle sammen jeg tror det hjæper smiley
    Jeg ser heller ikke på arabere anderledes end andre ponyer, men det er fx. nogle på rideskolen der har sagt: "Det er fordi der er araber i ham" eller "når, der kom araberen lige frem i ham".
    Men han er virkelig "bange" eller sådan noget over for fx. presseninger, han står bare og så når jeg vil trække ham der hen, trækker han bare igen osv... men det er nok bare træning der skal til smiley mange tak alle smiley
    Vil gerne høre fra flere smiley

• #9   12. jun 2008 Det er lidt svært at træne ham sådan, da det eneste "træningsarrial" jeg har til rådighed, er en lille plet af marken vi har hegnet ind, MED gras i så hvis jeg bare fx. lægger presseningen på jorden er han self. nyssgærrig men han går jo bare og spiiser smiley
    Og dessuden har han også være super til at gå ind i en trailer, men så lånte min veninde ham til spring, og så til sidst ville han bare ikke ind, det kunne tage halvanden time at prøve, men han ville stadig ikke...

• #10   12. jun 2008 tag det ikek så tungt min er osse 6 år springer lb la ti ltræning og kan øvelser ti lla4 og han gjor osse mega hjemme der intet til stævner men der hjemme er ALT farligt den kan ikek gå lige på hovslaget nogen dage så

• #11   13. jun 2008 selvom dit trænings areal kun er en indhegnet græs fold, så skal du stadig ligge presseningen ud på folden, ligge nogle godbidder på den og sæt dig ned på presseningen og snak og ør selv ved presseningen, så han kan se at der ikke er noget at være bange for. gør dette tit, for han lærer det jo ikke på en dag. husk nu at have tålmodgihed og ikke give op, det hjælper jo ikke kun at prøve en gang smiley
    for så svært er det altså heller ikke xD

• #12   13. jun 2008 ups.. "og snak (med dig selv eller hesten) og rør selv ved presseningen"

Kommentér på:
Hvad gør man ved ham?

Annonce