HLÆLP! Haflinger Vallak Efterlyses ! {{forumTopicSubject}}
hej ..
i 2005 stod der en Haflinger vallak på en rideskole han hed Tumle. han havde ikke noget navn da vi fik ham. så de kaldte ham tumle.. og hedder det sikkert ikke endnu... når men... de var oppe og prøve ham inden de tog ham hjem ,, han var såé venlig , såé de tog ham hjem , da han kom hjem mente underviseren ikke at han gik friskt nok frem af såé hun tog longe kæppen og råbte af ham.. og var efter ham , såé begyndte han at løbe , og gjorde det ved alle ryttere .. han havde fåét et skræk for den pisk der kan jeg også godt forrstå , jeg var helt skudt i den hest .. jeg passede ham hverdag.. og tilsidst ville de ikke lade ham gå rideskole , såé de spurgte mig om jeg ikke kunne ride ham hverdag, for han var altid rolig med mig .. såé det kunne kun gå godt , vi startede , og han var altid kanon. men der var tit nogle der sad og kiggede ,, og såé fordi de syns det var irriterende han ikjh løb med mig , såé begyndte de at bruge stemmen,, (( det er han heller ikke såé glad for.)) såé han løb. men fik ham hurtigt ned igen.. sagde at hvis de skulle kigge såé skulle de tige stille . ellers såé gå.. de lod såé hver med at sige noget .. og han var kanon igen.. han kunne ikke rides af de andre uden at løbe bare i skridten .. med mig , kunne jeg ride skridt trav og galop. uden han løb . alle var meget inponeret over hvordan det gik frem af .. det gik kun frem af og overhoved ikke ned af bakke .. såé en dag ville de se om han kunne gå rideskole igen . de satte en lille pige op på.. og han var meget nervøs .. og løb lidt .. såé var kom jeg midt i timen og såé at en meget kraftig mand løb med ham.. ( de mente at når han var såé stor ville han sagtens kunne holde ham) men nej . han løb også med ham.. såé gik jeg ned og fik fat i ham . og såé trak jeg ham .. og han gik såé fint såé fint , såé hvis han skulle gå rideskole såé skulle jeg trække ham sagde de .. han løber med alle andre.. såé en dag red jeg med på et hold med ham , det gik kanont , indtil at der var en der syns hun skulle tæve og råbe af ham sin hest lige ved siden af tumle såé tumle løb af skræk.. lige hen i mod hegnet man kunne ikke dreje ham , såé jeg vidste ikke om han ville hoppe over eller ind i hegnet .. såé jeg havde taget bøjlene af i farten , (regnede med jeg kunne nå at stoppe ham hvis jeg hoppede af) men Desværre i farten røg både mig og hesten ind i hegnet og hegnet gik såé i stykker , men heldig vis var der ingenting sket med hesten ,, men det var forfæreligt at se lille tumle ligge ned ved siden af en selv. jeg røg op af chok over hesten stadig lå ned , han kom op da jeg gjorde. og der skete ingen ting ..han var ikke halt eller noget jeg trak en tur med ham .. for lige at komme væk for banen han var sød.. meget skræmt men det ville jeg også være hvis jeg var ham.. men rideskolen sagde til mig at de ringer til hestehandleren nu og siger at vi ikke kan have sådan en hest her.. jeg brød helt sammen. såé trak jeg ham nogle dage, for lige at få tilliden til bage hod tumle .. en lille uge efter var jeg oppe på ham igen bare for en stille og rolig tur .. han var såé dejlig , såé var der en der sagde at hvis den løb med mig skulle jeg trække såé meget i den at den ville vælte bagover .. såé sagde jeg NEJ !!! sådan noget gør jeg ikke det kan godt være i gør det men jeg gør ikke !!! Tumle kan ikke gøre for at han er såé bange som han er .. det er der en grund til han er.. så man skal baree have tilliden til ham såé gør han ingenting.. rideskolen såé mig ride ham 2 uger efter og var kommet i tvivl om de ville sende ham tilbage.. han var nemlig blevet såé god igen.. men de blev enige om at han skulle ud til én rytter som mig eller en anden som ville starte forfra.. og vinde hans tillid.. de spurgte mig om jeg ville ha ham.. jeg sagde , jeg ville meget gerne men havde ikke lige tid til en hest mere nu.. Desværre .. men såé en onsdag kom han væk . og jeg brølede sammen kunne ikke komme over at han skulle væk.. han blev sendt til Torben Andersen ((hestehandler)) sommeren 05 .. en uge efter sagde en af mine veninder at de havde snakket med Torben og han sagde at de ville sælge ham for slagter pris , for ingen kunne komme i nærheden af ham de kunne ikke få en bid i nærheden af ham såé gik han helt amok ,, vendte det hvide ud af øjnene.. de havde spurgt om jeg var sikker påé jeg ikke ville ha ham .. jeg ringgede til mig mor med det samme. og fortalte historien .. hun sagde vi ringer il torben og snakker med ham.. og vil ha tumle hjem .. men vi kunne ikke få fat på torben .. såé 3 dage efter , og vi havde ringet hverdag og flere gange . men vi kunne stadig ikke , såé havde han sendt ham op til en anden hestehandler i Jylland.. og en sød pige have købt ham..
blev glad for det var en sød en der havde købt ham ..men trist over at jeg ikke selv kunne få ham , og at de ville haa aflivet ham
og nu står jeg og ved ikke hvor han er ! savner den skønhed mega meget !! såé hvis nogen kender ham eller har ham derhjemme. såé må i meget gerne kontakte mig ..
lidt info om ham
navn : Tumle ( men det hedder han sikkert ikke mere)
Alder : mellem 6-8 da han var på den rideskole i 2005
højde : melem 130-135 i stg.
aftegn : en gennem løbende blis . den var lidt bred for oven og gik ned i en spids.. man og hale helt hvide. manen lå på venstre side
meget Mørk rød i forhold til den rigtig haflinger farve men er haflinger..
håber i kan hjæpe mig .. har ikke lige noget billed , men finder et og sætter det ind.. hurtigst muligt.
men vil blive mega glad hvis i kunne hjælpe mig!
MVH Cecilie
dec 2007
Følger: 58 Følgere: 56 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 67
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
dec 2007
det står også i teksten at billedet kommer .
dec 2007
HLÆLP! Haflinger Vallak Efterlyses !