Har hesten tabt jer?? {{forumTopicSubject}}
Nogle der har nogle lidt sjove eller vilde historier.. F. eks at de er blevet kastet af en het eller??
Jeg kan jo starte..
Sommeren 2004 red jeg oppe hos en der hed Pernille, hun havde så to rimelig gode heste.. Lukas som gik La-dressur og Manila som bare havde de bedste gangarter og det største springtalent, men som desværre var "syg i låget".. Dem red jeg tit for hende og skulle så sprine på dem..
Jamen okay da, det gjorde jeg da.. Vi tog så Manila en dag.. Sadlede hende op og skulle springe et lille krydsspring.. Det var da ikk noget tænkte jeg, men det skal jeg lige love for at det blev.. Efter et par spring synes hun altså at springene var for små, så hun drejede lige lidt inden springet og tog lige støtterne som er 160-170 høje.. Ja, der lagde jeg så.. Midt på en stubmark og hesten til 60-70000 løb deroppe i den anden ende af marken.. Der skete jo ikk noget så vi fangede hesten og sprang videre!!
Men et par dage efter skulle jeg så springe på Lukas.. Han var jo bare så sød i dressur og jeg havde da også tit sprunget på ham, men lige den dag gik det galt.. Efter jeg skvattede af manila et par dage forinden var jeg lidt øm i skrovet, men dum som jeg var red jeg jo ikk med sikkerhedsvest.. Og efter nok 15 små bitte opvarmningsspring, lavede han det STØRSTE KRUM/BUKKESPRING jeg nogensinde har set.. Og så slog jeg en kolbøtte over hesten, ned i stubberne(en majsmark der lige var høstet) AV MIN RYG!! Jeg kunne ikk trække vejret og havde pisse ondt i mine skuldre og ryggen..!! AV!! Men efter den dag ved jeg hvor vigtig det er at huske hjelmen.. Havde jeg ikk haft hjelm på, kunne jeg godt forestille mig hva der kunne være sket.. OG JEG VIL RÅDE ALLE TIL ALTID AT BRUGE HJELM.... Sikkerhedsvesten har jeg ønsket mig siden.. Skal heller ikk springe ret højt på Sunrise før jeg har fået den..!! Har stadig tit ondt i mine skuldre og(jeg spiller håndbold) er tit nød til at blive skiftet ud i kampene pga skuldrene!!
SÅ HUSK FOR POKKER DEN HJELM!!
Andre der har nogle lignende historier??
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 1.338
vi var lige redet ned af til den ene ende af hegnet på vores mark. og der står vi så lige og nyder det. jeg skal lige strække mine ben, og det øjeblik jeg tager benene ud af stigbøjlen, ser klaus en ko gennem drivhuset og springer til siden. der ligger jeg og kan knap nok få vejret ( havde ramt med ryggen først) og klaus kommer undrende vraltende tilbage, og stikker mulen ned i hovedet på mig, ja han har garenteret tænkt : ups har jeg tabt dig hæ hæ .
nå en anden gang tager jeg lige ridehjelmen af og FØDDERNE ud af stigbøjlen, for t få noget luft til hovedet. og igen i samme øjeblik, farer hesten frem, jeg smides bagover og lander på ryggen igen igen og igen. og ja jeg har flere historier
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
okt 2004
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 8 Emner: 86 Svar: 559
sommeren 2004 skulle jeg ride på en avlshoppe som heder Finnbo Bruden. Hun hadde aldrig blivet ridet før, hun var 9 eller 10 år. Der jeg er (Finnbo) har de bare travere, og de har en bra bane som man trener på. ca. i midten på denne banen hadde Verner en hage. (han er oppdrettet her inde!! på min profil!) Han var jo one of a kind! Det Verner likte aller best var at skremme unghesterne med skygglapper! Men det går da fint at skremme gamle avlshopper med rytter på ryggen!
Ja, jeg skulle ri Bruden... På banen! =) Hun var VILDT tykk, vi fikk ingen sadel på henne, så jeg red uden sal. Hun var meget snill, og vek ikke en tomme! Vi kom nermere og nermere Verners hage, og han kom for å "møde" oss, slik at han kunne løbe ved siden av mens vi gikk. Men han stoppet på midten, da han tydeligvis ikk kjente henne igen!
Bruden og jeg red da forbi, og jeg hilste Verner, og konsentrerte mig om Bruden igen, og så dermed ikk Verner som kom i full galopp og skremte kruttet ud af Bruden. Det jeg husker var at Jeg lå på bakken og så Verners triumferende blikk!. Da kunne jeg ik gøre annet en at smile over den hingsten! =)
men jeg lærte en ting jeg og.... Jeg skal aldrig ride uden sadel med den bukse jeg hadde på... hadde jeg hatt en annen, hadde jeg nok sittet på! =)
feb 2005
Følger: 345 Følgere: 343 Heste: 11 Emner: 247 Svar: 4.502
På et tidspunkt kom min mor senere hjem fra arbejde end normalt så jeg skulle selv cykle ud til meksi ( skal sige det var koldt, glat, det regnede, det stormede, det haglede, det sneede, det var frostgrader, jeg frøs, jeg gør det aldrig igen ) men da jeg så endelig kom derud striglede jeg hende lagde sadeltøj på osv. og skridtede hende varm og begyndte at trave. Trave trave trave.... det gik rigtig godt og jeg syntes vi skulle prøve en fin lille galop på venstre volte som er hendes bedste ( på højre søger hun ind mod midten ) . Jeg begyndte i enden med halm ( Kine ved hvor det er så spørg hellere hende !!!! ) og det gik rigtig fint indtil vi nåede op til den anden ende. Hun styrtede af sted og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre, jeg tabte tøjlerne og bøjlerne holdt mig for øjnene og klemte godt med mine lår som jeg har lært af min mor ( håbede selvfølgelig på det bedste ) . Meeeen desværre. Jeg tiltede højre om ind i barrieren. Det gordte nas, men ligeså snart jeg var væk fra meksi, satte hun ned i trav og travede roligt hen til mig som om der slet ikke var sket noget som helst.. jaja "uskyldige" meksikana... hmfrp.... jeg græd for hvad skulle jeg ellers gøre ? Kine og ehm... hvad er det nu hun hedder. KINE SVAR ! DET ER HENDE MED HAFLINGEREN ! Nå øhm ja he... Sååå. Mit råd til jer : HOLD DA FAST I TØJLERNE ISTEDET FOR AT HOLDE JER FOR ØNENE !
He
Kysh *Caroline* & Meksikana
okt 2004
jul 2004
jul 2004
jul 2004
feb 2005
okt 2004
om du snakker om mig, blev jeg ikk det! =) landet på min bak! og kunde ikk annet en at smile af den hingstebasse! =)
jul 2004
jul 2004
feb 2005
He he...
jul 2004
feb 2005
Min er : football_fck@msn.com så bar skriv
dec 2004
Følger: 88 Følgere: 124 Heste: 8 Emner: 239 Svar: 1.004
så siden den dag har jeg ALTID spendt gjorden efter
det vidste jeg ikk man skulle den gang=)
jul 2004
jul 2004
dec 2004
Følger: 88 Følgere: 124 Heste: 8 Emner: 239 Svar: 1.004
ellers kan det godt værre i har ondt i hale benet eb uge efter
jul 2004
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 501
Det var engang for 5 år siden, dengang man var ung og naiv. Jeg havde halvpart i en pony, som var ret krydskilden. Den plejede altid at hoppe rundt, hvis man bare trykkede den lidt på krydset.
Nå, men så en dag blev alle de andre piger lave sådan en leg, hvor man glider om bag sadlen og ned bagom hesten, og ned på jorden. Det ville jeg så også gerne prøve, og sagde:
"Ej, Aron (hestens navn) er vist ikke så kilden idag, så jeg prøver også lige."
Men der tog jeg fejl. Ligeså snart jeg havde sat mig om bagved sadlen, SPRANG den op i et kæmpe bukspring, og jeg fløøøøj i en kæmpe bue op i luften, og landede på ryggen lige foran snyden på den kære hest.
Jeg kunne næsten ikke få vejret, men lå alligevel og var ved at dø af grin, for det var trods alt rigtig dumt gjort, og selvfølgelig min egen skyld =). Og tro mig; man lærer af sine fejl...
feb 2005
Så trykker du på messenger
Så står der en halvstor blå knap hvor der står : Hent nu
Så trykker du på den næste blå knap der OGSÅ står Hent nu på. Også er det der er en slags menu hvor der står Ny MSN-bruger.
Derunder er der TO knapper hvor der står hent nu på. du trykker på den øverste af dem. så er du inde i såan noget udfyldelses ting halløjsa ikk ? Det skal du så udfylde
Mange Knus og søde tanker *Caroline*
Argh.. Skal i seng nu ( Jeg v ik li hvorfor )
Men vi kan skrives imorgen, søger lige om venskab på din profil såeh Men nu har du min såeh
feb 2005
feb 2005
Mor er rød i hovedet af flip så må smutte
jul 2004
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 501
Har hesten tabt jer??