447 visninger
|
Oprettet:
grime på føl {{forumTopicSubject}}
nu følger jeg jo lidt med herinde, som mange nok ved, og det undre mig altså/forager mig at folk er lynhurtige til at smide en grime på deres føl lige efter den er født..
jeg synes det er for tidligt at ligge grime på den få timer efter fødslen eller for den sags skyld, den første uge..
kan virkelig ikke se ideen i det.. og når der så findes videnskabelige beviser for at den hurtige menneske kontakt med nyfødte føl, skader mere end det gavner..
jan 2007
Følger: 439 Følgere: 413 Heste: 6 Emner: 551 Svar: 5.257
aug 2005
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 45 Svar: 241
Det skal lige siges at jeg altid har ham i øjesyn når han har grime på!
Men grunden til at han har fået den på så tidligt er at jeg gerne vil have at han vænner sig til den hurtigt og lærer at den ikke er farlig.
Han skulle jo gerne have en følgrime på når han skal til følskue til sommer!
Og NEJ det er ikke synd! Har aldrig hørt at de skulle tage skade af det når bare man selv er der til at holde øje med dem!
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
at man påtvinger føllet kontakt på den måde, altså stort efter den er kommet ud, kan gøre dem mere afvigende overfor mennesker når de bliver ældre..
det er meget bedre at vænne føllet til at man er der, og så efter en uge eller to begynde at lægge grime på.
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
Ellers bliver det svært at få på den...
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
Jeg synes det er noget fis at "det er synd for et føl at den skal have grime på så tidligt"......
grime på føl