{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Ikke igen :'( {{forumTopicSubject}}

Så kom shake endnu en gang ind fra fold med smadrede ben smiley

De er kommet på græs i dag, alle sammen, men shake gik dog alene, for netop at undgå skader.. Desværre er folden åbenbart blevet for stor til at han kan styre det.

Jeg fik lige afvide af familien, at han har tonset rundt siden Mette tog bonnie ud for at ride... Han har vist været temmelig vild.. Jeg har ikke været hjemme til at holde øje med det smiley

Så nu står han med en kæmpe hævet og varm sene på 3 forskellige ben, og det er den samme sene i hvert ben...
Det er bare så typisk, for det var lige begyndt at gå så godt med vores ridning, og så skal han lave endnu en foldskade.. smiley

Nu har jeg lagt kølebandager på alle ben, og så er jeg sku nok nød til at ringe efter doktor dyr i morgen, så han kan få en indsprøjtning der lukker seneskederne :'/

Han bliver sku snart buret inde i sin boks! eller får en mikro, mikro, mikro fold!...
Han laver jo ingen skader under ridning, for der er tingene under kontrol.. Men så snart han kommer på fold, så kan han bare ikke styre al den energi smiley

æv :'/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke igen :'(
  • #1   5. maj 2008 JA
    det er fandme træls smiley

• #2   5. maj 2008 Hvad får han dog at spise den stakkels uheldige hest ?

• #3   5. maj 2008 Han får sort havre, byg og videbæks hestekraft, hvidløg og olie med e-vitaminer i + han får e-vitamin, jern og minarelkur hver 14'nes dag..

Desværre giver den kur en masse energi, men den er odineret af dyrlægen, for ellers får han ikke nok vitaminer.. smiley

• #4   5. maj 2008 Ej hvor træls altså ! smiley Alle mine er syge og har været det i over en månede smiley det er bare rigtig træls smiley

• #5   5. maj 2008 Det er muligt dyrlægen siger at han ikke får nok vitaminer, men tilgengæld tjener dyrlægen så på alle de foldskader han får ved al den energi. Jeg tror nu nok du kunne finde en anden diæt som ville give ham masser af vitaminer, men ikke nær den energi. Det er synd for ham, for han kan slet ikke håndtere så meget energi, og derfor ender han med skader. Jeg ville - hvis jeg var dig - få en eller to meninger mere om hans diæt. Jeg tror du ville få en gladere hest, med et moderat energiindhold hvis du fandt en lidt anden diæt... Prøv - det skader ikke...:o)

• #6   5. maj 2008 han får også skader hvis ikke han får den kur.. det er derfor han får den.. fordi han ellers for muskelsprængninger :'/
    det er derfor han er kommet på den..

Du tager helt fejl. Man finder næsten ikke en gladere hest end ham, og derfor er det bare så synd for ham smiley

• #7   5. maj 2008 Hmm. det er en vanskelig situation, og jeg er bestemt ikke dyrlæge. Men har du fået andres vurdering - eller er der kun en dyrlæge som har kigget på jeres tilfælde ? Ofte er for meget energi samtidig også et falskt billede på en glad hest. Fordi den hopper rundt og spiller fandango, er ikke ensbetydende med en glad hest - det kan den vise lige så godt ved at være helt stille og afdæmpet, - eller i ro som man siger...
    Hvad kommer muskelsprængningerne af ? I min verden, er det pga. overanstrængelse i svage/kolde muskler, - men igen ved jeg ikke en pind om det - det var bare min logik der sagde sådan...

• #8   5. maj 2008 den dyrlæge ved alt om shakes skader og hun er dygtig, derfor skal hun ud.. han er først kommet på den i februar, så det er jo ikke så lang tid siden..
    han fik det fordi han løb fra mig, og da jeg fangede ham igen kunne han ikke gå.. jeg aner ikke hvad han havde lavet..

Men han er en meget nem hest, urtolig glad i sind og meget rolig når du arbejder med ham, glad og tilfreds, og altid ørene fremme.. kommer gående en i møde.. Han er en glad hest, der er slet ingen tvivl der..

• #9   5. maj 2008 Hmmm de der vitaminer, kan han ikke få dem via andre ting?
    Fx urter?
    ville nok også få en anden dyrlæges mening eller prøve at finde en ernærings ekspert..

Det er jo synd, at han bare kommer til at stå inde i en boks, eller en lille bitte fold...

Det må dælme være det værste dilemma ever...

• #10   5. maj 2008 merete:
    han har brug for ekstremt meget mad og vitaminer.. Dyrlægen fejler intet, hun forsøger virkelig altid med den billigste løsning først, men efter to års forsøgen er man nød til at gøre noget..

Hvis han ikke bliver redet hver dag har han alt for megen energi på folden. det er bare sådan at han jo er ung og slet ikke kan holde til rides hårdt nok hver dag, til at han dropper sit vilde foldliv (hvis det overhovedet kan ske).

• #11   5. maj 2008 Suk...
    Hvor er det bare synd for dig...

Det er fan--- øh dælme ikke sjov, når ens hest er syg eller skadet, og når der så ikke rigtig er noget at gøre for at forhindre det...

Hvad med når han går på dørnfold om sommeren, er det så det samme?

• #12   5. maj 2008 Jeg har haft det samme problem med min hest som lige har stået halt i 6 måneder smiley det er så surt !

• #13   5. maj 2008 døgnfold er droppet, for han SKAL have gamacher på hele tiden, så snart han er på fold, ellers får han mega mange skræmmer, hvilket han også får hævede ben af..
    Og de har ikke godt af at gå med gamacher 24/7, så han er nød til at komme ind og stå om natten.. smiley

• #14   5. maj 2008 Janni, - din dyrlæge er givetvis meget dygtig, og måske ville netop den kur til en anden hest med samme lidelse være helt i top, men som hos menneskene så reagerer vi heller ikke ens på samme kur, og sådan er det også hos dyrene. Derfor ville jeg alligevel få en anden mening, eller måske endda 2 meninger mere. Lad mig give dig et eksempel : Ham her
    blev da han var unghest kasseret af en dyrlæge som ridehest/avl ... ejeren fik et par dyrlæger mere til at kigge på ham.. og se ham lige i dag..
    http://www.dmjhorses.com/index.php?id=122

• #15   5. maj 2008 ja, men sagen er bare den, at han også havde al den energi FØR han fik kuren smiley
    han har altid haft så meget energi i røven, og får han ikke nok mad, bliver han bare alt for nem for tynd..

• #16   5. maj 2008 Janni, det må kunne lade sig gøre at give ham et tilskud som mætter og feder men ikke giver så meget energi. Jeg kommer til at tænke på da Kavan havde været syg, og ikke kunne tage på - ( hvem har set en tynd Irish Cob!!!! ) Der kom han på kur med Dodson & Horrell Build Up mix blandet med lucerne (alfalfa ) netop fordi han ikke kan tåle havre - da det går lige i hjernen på ham... Det virkede kanon. Oven i det fik han et bredt vitamintilskud og lidt olie. Du kan ganske gratis - det gjorde jeg nemlig - skrive til Dodson & Horrell - fortælle dem historien og spørg hvad de ville give ham. Det skal godtnok være på engelsk, men hvis det kniber kan jeg måske hjælpe dig... ???? ( bare et venlig tilbud )

• #17   5. maj 2008 mange tak.. jeg vil lige drøfte det med min dyrlæge i morgen, og så skal jeg nok vænne tilbage smiley

• #18   5. maj 2008 Det er i orden Janni, - men en foderbeskrivelse behøver du ikke drøfte med nogen - dyrlægen vil sige at det ikke er nødvendigt, men det er din hest - du bestemmer. Og den koster ingenting, og der er ingen der siger at du skal følge den.. Det kan bare være en vejledning...
    Det din hest får nu er jo dynamit...

Men skriv hvis du får lyst og brug for det... :o)

• #19   5. maj 2008 Årh stakkel smiley

Kommentér på:
Ikke igen :'(

Annonce