{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

synd for hesten ?? {{forumTopicSubject}}

går det ikke lidt over gevind ?? vi har alle så travlt med at dømme andre, på grund af den måde de behandler deres heste på, der er så mange der prøver at gøre det rigtige men hvad er det rigtige??? jeg tror det er forskelligt fra hest til hest.
der er så mange indlæg (synd for hesten) jeg må nok indrømme, at de fleste indlæg, der kan jeg altså ikke se det er synd.
men et arbejde, med hestene.

nogle gange er det slemt,men det er jo de samme billeder og vedioer der går igen og igen, så mener ikke at det er så udbredt, som det virker til.

håber i forstår, er lidt træt.

Anita w

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  synd for hesten ??
  • #1   16. apr 2008 ja kan godt se hvad du mener...

men ja, tror det er folk der vurdere tingene forskelligt... nogen mener heller ikke hesten behøver at komme på fold hver dag...

• #2   16. apr 2008 Jeg synes godt nok oss det nogle gange er for meget.. jeg fik en gang en udestemme af en person, fordi hun syntes jeg var dyreplager eftersom jeg rider mid bid på min hest. De kalder det dyremishandling- jeg kalder det at ride seriøst! Hun blev så frosset i stedet.

Men vil gerne gi dig ret!!

• #3   16. apr 2008 Spis MERE Hest N
    NEMLIG!! Den observartion med onde ridepiger har jeg oss gjort mig...

• #4   16. apr 2008 giver dig ret ide i mellem er der overdrevet, fx et sping billede hvor rytteren ikk helt er ed, så hiver og saver hun pludseligt den helt vildt i munden, nej de fulgtes bar ikk harlt af og det kan ske for selv den bedste..

• #5   16. apr 2008 billeder ser som regel hårdere ud end det er fordi man ikke kan se hvad der sker op til og bagefter.

men ja, folk er super gode til at være kloge og dømme

• #6   16. apr 2008 er ligesom mange ikke er klar over hvor sadlen skal ligge for at ligge korrekt...
    Hesten laver unoder og er sur under rytter, og så kan man se på samtlige billeder at sadlen ligger ovenpå skuldrene... avs siger jeg bare...

Jeg blev selv gjort opmærksom på det for 3 år siden. ellers anede jeg det heller ikke trods jeg har redet i 15 år, og haft egen hest i 6 år.

• #7   16. apr 2008 Ligesom folk heller ikke ved, hvorsan et underlag ligger korrekt. Og så kan de ikke forstå at hesten bliver rent ud sagt hysterisk..

Tsk tsk, tror at mange ting kunne undgåes, hvis en del mennesker havde en bredere viden om hestes ve og vel.

• #8   16. apr 2008 nemlig, er som regel heste med menneskeproblemer...

• #9   16. apr 2008 jeg bliver også SÅ gal når små piger spørger hvordan en glidetøjle eller chambon skal side... HALLO lær dog at ride i stedet for...

• #10   16. apr 2008 nemlig!!!

har redet en unghest der var blevet redet med chambon, sådan havde den lært at stå i holdning. men hverken balance eller muskler var til at kunne bære hende. og hun havde været ved berider i ½ år...

• #15   17. apr 2008 Synes også folk mærmest angriber hinanden. Der er åbenbart kun én ting der er rigtig !
    Man tør nærmest ikke give sin mening til kende mere, i frygt for at få hugget hovedet af, fordi man så mishandler sin hest ifølge andre.

Jeg har prøvet et par gange, hvor jeg har oprettet eller svaret i et indlæg om at hesten f.eks. har været halt. Og det første man får smidt i hovedet er at man skal ringe til dyrlægen, at en smed ikke kan ordne det eller at man ikke skal ride den let. Hvad ved folk egentlig om det?! Det er da forskelligt fra hest til hest. Og hver enkelt hest kan have en skavank etc. som gør at man gør som man gør. Synes virkelig det er gået helt over gevind med hesteforståelse, træning på hestens primisser og alt det der. Ganske almindelig dressurridning er åbenbart ikke rigtig længere.

Ang. det med de videoer du nævner, så vil jeg give dig helt ret. Det er de samme videoer der går igen og igen, med de samme billeder. Selvfølgelig er det synd, men de fleste tænker ikke over baggrunden for billedet. Selvfølgelig er det ikke iorden at flå rundt i hestens mund, men det kan jo altså bare være at billedet er taget på et "uheldigt" tidspunkt. Jeg tror nu, at den eneste grund til at det er så "udbredt" er fordi folk fokusere så meget på det. Tror ikke det er mere udbredt i dag, end det var for 10-20 år siden.

• #16   17. apr 2008 Hej

Dejlige indlæg, tak for det, jeg er ikke enig med alle, men det skal jeg heller ikke være smiley så lære vi jo ingenting.
    Jeg vil lige sige en ting, heste kan godt være sur en dag, og ikke gide, men det må man så prøve at arbejde med, og få det bedste ud af dagen.

Anita W

Kommentér på:
synd for hesten ??

Annonce