Lammeskindssadel {{forumTopicSubject}}
Det er meget muligt den har været oppe flere gange men nu bliver den det så lige igen.
Jeg overvejer at købe en lammeskindssadel fordi at min nuværende sadel konstant glider op i nakken på mit tykke dyr. Hun er en meget kort hest så en str cob ville nok passe hende men kan min røv være i den? Sidder man bedre fast med en lammeskindssadel og ville sådan en afhjælpe de små stød man altid får når man bomber i sadlen ( ikke fordi jeg bomber fordi jeg ikke kan ride men da jeg har en piskesmældsskade kan helt små bomb mærkes i nakken og gøre det umuligt for mig at ride nogle dage ) Er der god støtte i sådan en eller er det som at ride uden sadel? Kan man bruge gele underlag under sådan en ? Ved godt man også skal bruge de der speciale underlag men har et i forvejen til 500 kr som ligner dem meget.
PLease være sød at skrive lidt om den hvis i kender den. Fordele og ulemer. Det er jo den billigstemodel af bomlse sadler og har vitterlig ikke råd til at købe en bomløs til 3000 kr.
nov 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 22 Svar: 310
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Der skal købes specielt underlag til dem.
Der er ikke meget støtte i, men der kan være rimelig støtte i nogle af dem.
At ride med bomløs er meget som at ride uden sadel, dog ikke helt, men du skal forberede dig på at kunne mærke hesten meget mere under dig (ligesom man kan uden sadel)
Lammeskindssadel er det samme som en bomløs.
Lammeskindssadel