{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

Ridning ER en farlig sport.... {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg haft nogle ulykker ude der hvor min hyp står og det er ikke de mindre uheld der er sket...

Den første var en dressur rytter, som red ovre i ridehuset hendes hest stod og pustede til en rive som vi samler lorte med... lige pludselig vælter riven og den bliver forskrækkert... men istedet for at hoppe tilsiden som den plejer, laver den nogle bukke spring, smider rytteren af, som ikke har ridehjælm på, og så lå hun nede under maven på den... Tænkt hvis han havde ramt hende...=(

Den anden var også ovre i ridehuset, rytteren stod og snakke med sin veninde som havde lært sin hund at hoppe op ad hesten.... da hunden så hoppe op af hendes hest bliver den selvfølgelig sur og sparker bagud... Men hesten rammer bare ikke hunden men rytteren på låret, hun flyver bagud og lander på jorden med ridehjælm på... Hun kan ikke gå i en måned da hun har fået et kæmpe slag og sår..=(

Så ville bare sige til jer at heste ikke er en leg, at man skal havde respekt, selvom man stoler 100% på sin hest kan den blive forskrækkert eller lignede...=) Havde ridehjælm på når i rider og når i springer springvest...

Jeg ser rigtig mange her inde der ikke rider med ridehjælm... og det bryder jeg mig ikke om at se..

Bare et råd herfra...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning ER en farlig sport....
  • #1   10. apr 2008 de oplevelser er på ingen måde hestens skyld.

for det føreste er det da fulstendig latterligt at lære sin hund at hoppe op på hesten det som hesten gjorde hvad ejeg sq også gjordt hvis det var mig.

alle sporter er farlige svømning kan man drukne, håndboldt kan man brække armen.. osv..

heste skal selvfølig behandles med respekt men de færreste oplevelser er hestens skyld!

• #2   10. apr 2008 Hvad er der lige med det ridehus? xD

• #3   10. apr 2008 Ku' ik' være mere enig end med *~:kiwie:~* - SØGER LÅNE-PONY !

• #4   10. apr 2008 uha ja, men skal sku passe på..

Min gamle hest Kira, blev engang bange da der kørte en bus forbi, udenfor ridehallen, hun var INDE i hallen.. jeg sad på ryggen, og da bussen kørte forbi, da kastede hun sit hovede helt tilbage, så hun rame mig lige i panden!... Slaget var så hårdt at jeg nær var røget af, og det hele kørte bare rundt, kunne slet ikke holde balancen eller fokusere, og fik sindssyg ondt i hovedet..
    - jeg havde ridehjelm på. Tænk hvis jeg ikke havde haft det?, så var jeg nok gået ud som et lys!

• #5   10. apr 2008 Kiwie Søger låne pony: Nej da selvfølgelig er det ikke hesten skyld, og ved heller ikke hvorfor de lader hunden hoppe op af hesten, det er da selvfølgelig dumt..=) Jeg siger bare pas på da de fleste ulykker sker indenfor ridesporten

• #6   10. apr 2008 En af gangene jeg er røget af, røg jeg direkte med ryggen ned i en brændestabel!
    jeg fik en gren i maven, da hesten løb ind under et træ, og så blev jeg ellers trukket af, af den gren..
    Heldigvis slap jeg med lidt ondt i nakke og skulder..

Og så er jeg blevet sparket til en jagt, så mit ledbånd i anklen gik over.. av av siger jeg bare..

• #7   10. apr 2008 ridning er farligt men det er det også at gå over vejen.. ridning er ikke farligere som man gør det til.. behandel hesten med en vis form for respekt oog kend dine grænser så når man langt... det siger jeg som selv har været ude for et par rideulykker, men det var værken min eller hestens skyld, men andres hensynsløse færden.. det er ikke altid en selv det går ud over så man skal tænke over hvordan man opføre sig...

• #8   10. apr 2008 Jeg er blevet sparket i ryggen, rendt over ryggen, rendt over maven, sparket på benet, bidt i hovedet, faldt af i vandet, hvor min pony væltede over nogen sten under vandet og da hun så ville op, trådte hun på mig, mens jeg lå under vandet smiley og så er min pony væltet bagover med mig, fordi hun stejlede på en bakke, da der kom en bil. Jeg kunne nok nævne hundrede andre ting også. Så ja, ridning er en farlig sport, men det aldrig hestens skyld! smiley Husk det . Hehe. Og jeg eeeelsker stadig min pony. Selvom hun har bidt mig i hovedet, og lidt af hvert smiley

• #9   10. apr 2008 Det er ikke kun ridning der er en farlig sport (:

• #10   10. apr 2008 80% af alle rideulyker sker fordi nogle mener at heste er legetøj, og lærer dem alt muligt underligt... de sidste 20% er ren og skær uheld, med heste der bliver bange for de mest underlige ting. osv. men hvis man lod være med at lære hesten div. unoder der er seje og sjove, så kunne man nedbringe skaderne med 80%, tænk over det, næste gang i overvejer at lære hesten, at lave trix. som fx. at stejle osv.

80 % af alle rideulykker kunne undgåes...

• #11   10. apr 2008 ^^ Alt er farligt egentlgi. Men nej, det ikke kun ridning. Og det vist helelr ikke den mest flest alvorlige ulykker, hvis jeg kan mine statistikker:)

• #12   10. apr 2008 * Mine kunstige negle forhindrer mig lidt i at ramme tasterne helt ordenligt, så undskyld smiley ooog jeg giver Dolce ret smiley

(Hvis jeg ikke havde lært Raps at stejle tilbage i tidernes morgen, var hun nok ikke gået bagover. Hvem ved.)

• #13   10. apr 2008 La dolce vita: jeg giver dig helt ret i, at hvis folk ikke lærte deres heste at stejle osv vil der nok værre lidt færre ulykker

• #14   10. apr 2008 Igen, da jeg blev sparket på benet, var det fordi jeg vaskede et sår Rapsen havde under benet, Det kolde vand på såret var ikke rart, jeg stod bag hende, og hun sparkede mig. Så lærte jeg det til en anden gang smiley

• #16   10. apr 2008 Team Jensen Laura: Præcis ridning er farligt og man kan ikke stole 100% på sin hest..=) den kan bliver forskrækket eller komme forkert hen til en forhindring eller stejle, så man kommer rigtig slem tilskade, men det er aldrig hesten skyld..

• #17   10. apr 2008 Det værste jeg har oplevet var da en pige blev sparket i hovedet da hun lukkede heste ud, fordi hun ikke vendte dem rundt i leddet. Den ramte hende så hårdt at hun fløj tilbage i hegnet, hun besvimede og lå og krampede fordi hun fik stød.. Var der heldigvis ikke selv da det skete. Kom da hun var på vej ind i ambulancen.. men de piger der så det var fuldstændigt øddelagte..

Har hørt om flere der er blevet sparket i hovedet da de lukkede heste ud, igen fordi de ikke vender dem i leddet.. et par af dem er end da endt som grøntsager :S

• #18   10. apr 2008 Spis MERE Hest N >^^ Det mener jeg ikke er helt korrekt?

• #19   10. apr 2008 FODBOLD er den sport med FLEST skader..

• #20   10. apr 2008 Theis: Nej men hun kunne havde slået hoved, da hun fløj bagover og jeg mener virkelig at hun fløj..

• #21   10. apr 2008 Spis MERE Hest N >> Ok smiley

• #22   10. apr 2008 Spis mere hest: nemlig der var jeg også inde og kigge..=)

• #23   10. apr 2008
    TEAM JENSEN Laura Skare . >> Er helt enig med det du lige skrev. smiley

• #24   10. apr 2008 Team jensen laura: Nej ulykker er ulykker og nogen er det ingens skyld, og hesten skyld kan det da også være, hvis den er uopmærksom, men det er jo os som i sidste ende bringer dem i de situationer som gør at der kommer ulykker... men giver dig helt rart..=)

• #25   10. apr 2008 TEAM JENSEN Laura Skare .

Hvad tror du ikke på?

• #26   10. apr 2008 Det har jeg altså hørt.
    At der er flest skader i fodbold, men self ikke de alvorligste? men skal ikk ku sige om det passer ? hmm.. Kan jo kun sige det jeg har fået at vide

• #28   10. apr 2008 TEAM JENSEN Laura Skare .

Lige en ting mere, hold op nogen dejlige heste du har! De har alle fået en høj smiley

Spis MERE Hest N

Jeg er dum, jeg rider ikke altid med hjelm. Ved jeg burde, ved man ikke kan stole 100% på dem osv, men ja.. Jeg stoler på Raps. Og ved godt der kan ske en nmasse ting, man ikke regnede med.. I det hele taget, er der ikke nogen undskyldninger jeg kan komme med, som kan gøre op for jeg ikke rider med hjelm, og ved jeg burde, Men jeg gider simpelthen ikke. Og jeg ved det er dumt, jeg ved det, jeg ved det, jeg ved det. Og jeg ved det ikke nytter noget jeg har haft min pony i 10 år, men det føler jeg smiley

• #29   10. apr 2008 Mosekonen

Nu vi jeg godt lige rette dig.. Hånd og fodbold står for den fleste skade i sport i DK. Det er så også de to sports grene flest dyrker, men selv i % regnes de for at give flest skader. Her er det mest kors og ledbånd der går til pga slid og fald.
    Ridning ligger på en klar 3. plads, og det undre mig bestemt ikke. der er alt for mange der ikke har fattet en hest IKKE er en lille nuttet kattekilling.

Ridevesten og hjælm vil kunne forebygge RIGTIG MANGE skader. Men desvære er der alt for mange der ikke mener det sej at bruge.
    Da jeg begyndte at ride, var jeg ved at gå i chok over hvor ringe det sikkerhedsudstyr der er på markedet er. Og ikke mindst hvor lidt, de ved om det i div ridebutiker.

Jeg har kørt SuperBike i mange år (Motorcykelrace, den RIGTIG HURTIGE KLASSE) Og har være smidt af et hav af gange med RIGTIG høj fart..
    Det hurtigeste styrt jeg har haft, var med små 280 Km/t. det eneste der skedte ved det, var en masse risser på cyklen og udstyret.. 20 min senere var jeg ude at køre igen.

KØB KVALITETS UDSTYR, OG UNDGÅ SKADER !!!

• #30   10. apr 2008 Ch M: Giver dig helt rart, men rideudstyr er dyrt, men man kan så sige burde man så ride hvis man ikke har ordelig sikkerhed..

• #31   10. apr 2008 Stald Nørgård - Mia. med at lukke heste ud, er det ligeså farligt at vende hesten om. mine spurter stadig afsted efter de har vendt sig om så det eneste ''sikre'' er at lære dem fra bunden at GÅ væk fra én, og
    først må spurte efter man har sagt "fri"...

• #32   10. apr 2008 La Dolche Vita.. Du kan sku da flytte dig hurtigere og og komme længere væk hvis den først skal vende rundt .. men ja.. man kan lige så godt lære hesten fra straten at den ikke skal løbe helt vildt før man er væk.. men det gør altså en forskel lige at vende den

• #33   10. apr 2008 Hov. måske lød det lidt surt.. men var ikke sådan ment smiley hehe

• #34   10. apr 2008 Der er ikke noget der hedder at spurte væk i min ponys verden, det kan jeg godt fortælle jer. Der har hun sørme lært. Og så sparker hun heller ikke ud når hun løber på marken, slet slet slet ikke hvis hun ved jeg står bagved hende.

• #35   10. apr 2008 Heller ingen sure miner i min beskeder, btw smiley

• #36   10. apr 2008 Mia. ja selvfølgelig. men der er stadig for mange der mener heste er legetøj, og som jeg før har skrevet kan 80% af alle rideulykker forhindres, hvis alle smpåpiger (og voksne) tænkte sig om og opdrager deres heste korrekt. og uden alt det pjat, med "lige at lære hesten, det der søde trick", trick, kan kan være farlige i én situation, men søde i en anden... så bare det at tænke sig om, inden man lærer hesten noget, kan i sidste ende redde manneskeliv.

• #37   10. apr 2008 Desvære må jeg give jer ret i at der ALT for mange forældre der ikke vil bruge de i mine øjne "Små penge" på deres børns sikkerhed.
    En rigtig god vest og hjelm koster ikke mere end små 2000,-

Hvis 2000 kr er et problem, skal man nok overveje om ens børn skal ride..

• #38   10. apr 2008 Af hvad jeg har læst er det i ridning der er flest der dør hvert år smiley

• #39   10. apr 2008 ^^ 2000 kr er satme mange penge! I min hverdag er det i hvertfald! Eller så må man overveje om ens børn vil ride nok til, at de selv vil tjene pengene til den hjelm.

• #40   10. apr 2008
    Rider altid med ridehjelm, men springer ikk med springvest herhjemme eller til stævner.

Det værste der er sket mig er vist et brækket haleben xD have så også ondt nogle år efter desværre.. Men det er heldigvis mange år siden.. hehe

• #41   10. apr 2008 Spis MERE Hest N.....
    Et er den er godkendt, et andet er om den dur.. Her i huset har vi Kiefer og det er bestemt ikke uden grund. De er lavet meget ala motorcykel udstyret... Er testet og der virker !!! smiley tror vi gav 1295,- pr stk for topkvalitet. Jeg er meget sikker på den har redet mig fra flere brækkede riben

MiMi H
    Ja 2000,- er da en slat penge, men skal man bare være sygemeldt i 3 uger pga et brækket riben, så koster det mere end 2000,-

En rygskade kommer du til at døje med resten af livet...
    Hvis man ikke har råd til udstyret, skal man nok lade være at bruge alle pengene på Hyphesten.. Når man ser her på HG er der RIGTIG mange dyre hest.

Nu siger jeg det lige igen, men i roadracing har vi slet ikke så mange skader.. Men der er heller ikke ret mange af os der spare på udstyret.

• #42   10. apr 2008 Spis MERE Hest N

Tror selv du kender svaret på det spørgsmål:)

Men jeg sys da self også man skal have en ordenlig ridehjelm, det er ikke det. Men jeg forstår da godt hvis nogen forældre ikke har råd til en hjelm der koster 1000kr, bare sådan. Så må man jo spare sammen til det, hvis ungen vil ride smiley

• #44   10. apr 2008 Ja, det er farligt .. ..
    Så sent som idag, var der en hest der pissed af ude på vores skridt af sti.. Hun var kommet af sted alene. .og hesten satte i galop.. fuld fart hun røg af i svinget og kom på skadestuen og havde brækket kragebenet smiley ... !! .. Ved godt at man ikke skal ride ud alene, men ved ikke lige ? .. d;

• #45   10. apr 2008 Sååå, må de købe dem, ja smiley

Kommentér på:
Ridning ER en farlig sport....

Annonce