406 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Bider Bider

Jeg har fået et nyt opstået mærkeligt problem. Hafrun kan pludeslig finde på at vende sig om og bide mig når jeg strigler hende. HUn virker utilpas når jeg strigler hende og hun slår med halen.Det har hun aldrig gjort før. Hvis jeg så meget som røre hende under maven så lægger hun ørene helt tilbage og slår med halen. Før har jeg kunnet røre hende over det hele. Så forleden da jeg står og strigler hende på halsen vender hun sig om og bider mig i fingeren så den begynder at bløde. Jeg skældte hende selvføelig ud højlydt og hun stod også pænt resten af tiden men dagen efter er den gal igen.

HUn har ALDRIG vist denne adfærd før. Jeg gider ikke høre at jeg skal daske hende over mulen da det skriger i mod ale mine principper. Det hjælper også at skælde hende ud men dagen efter er den der igen. En dag da jeg red på hende vendte hun høvedet om og bed mig i støvlen. Har aldrig oplevet det før hos nogle heste. Hvad gør jeg ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider
  • #1   30. mar 2008 min hader også at blive striglet og hun bider og sparker når jeg gør det. jeg har prøvet alt muligt. jeg synes det er begyndt at gå meget bedre efter jeg er begyndt at lave meget mere horsemanship med hende.:) hun kan en sjælden gang også godt findepå at true med at bide efter mit ben når jeg rider. jeg tør ikke lade andre strigle hende. jeg har efterhånden vænnet mig til det. jeg er dog aldrig kommettil skade. det er værst om vinteren om sommeren forsvinder det faktisk helt. det er meget underligt.

• #2   30. mar 2008 har du voervejet at det er for hun har ondt et sted?
    Du ville også blive sur hvis der var en der stod og gjorde noget på dig der gjorde ondt, og ikke ville holde op, og når du så siger fra dig får du mega skæld ud..

• #3   30. mar 2008 overvejet*

Yazmin & CF<3 . - måske fordi pelsen klør af h til når du strigle hende, fordii hun fælder? (:

• #4   30. mar 2008 isabella s

du har helt ret i at hesten kunne have ondt og det var derfor min min gør det samme og nægter at tro på at hun har ondt.

• #5   30. mar 2008 isabella s

det kunne godt være derfor har også selv tænk på at det erligesom om at når pelsen er tykkere føler hun måske ikke jeg tager så hårdt med børsten. men hun er stadig kilden:) men hun er også meget dominerne af natur og en hest med sine helt egne meniger tror ligså meget det er derfor. men der er jo ingen som kan vide det andet end hesten:)

• #6   30. mar 2008 altså hvis det er noget der pludeselig er kommet og du altid før har kunne gøre det, så ville jeg da nok være bange for den havde ondt, hvis det var min ?
    jeg ville for en sikkerheds skyld kontakte Dr. Dyr...

• #7   30. mar 2008 Haha det kan så godt være :b

- men hun skriver at hendes ikke har gjort det før, derfor tyder det mege på den har ondt ö smiley

• #8   30. mar 2008 ja det er rigtigt:) min har altid gjort det så jeg bliver nok nødt til at leve med det:) men hvad jeg elsker hendejo over alt på jorden alligevel:)

• #9   30. mar 2008 Hvis det er noget hun først er begyndt på vil jeg mene hun enten har ondt eller er i brunst. Undersøg maveregionen grundigt. Små sår kan være vanskelige at få øje på, især her i vinterpelsperioden. Har hun buler/ujævnheder, der ikke plejer at være der? Bistik/myggestik kan også være en mulighed. Måske er hun blevet sparket så hun er øm?

• #10   30. mar 2008 Jeg synes det er lidt overdrevet at kontakte dr dyr eftersom hun jo er sund og rask og veltilpas. Det er kun når jeg strigler hende. Jeg tror måske hun er i brunst men hvor længe er de det? Det startede fra den ene dag til den anden og så begyndte hun bla også at "skabe" sig hvis jeg red hende ud på tur alene og vrinskede efter de andre hvilket hun hellere ikke plejer at gøre.

Det med at hun bider når hun bliver striglet er, kan det være fordi hun fælder? Det er nemlig når jeg tænker mig om efter hun er brygndt at fælde vinterpelsen. Bliver de så mere følsomme? Hun er generelt en følsom hest.

• #11   30. mar 2008 Begyndt

• #12   30. mar 2008
    Aniita K : Nu er jeg generelt ikke typen, som kontakter dyrlægen i tide og utide - meen, hvis min hest pludselig udviser agressiv adfærd, hvor hesten tidligere har nydt fx at blive striglet, ja, så ville jeg bekymre mig.

Hvis du ikke kan se hvad det er, eller mærke det, så ville jeg ringe til doktor dyr og tage en snak med ham. Han/hun giver dig formentlig et råd, såsom at se det lidt an, og fortsætter det, så ville jeg helt klat få doktor dyr ud.

Din hest er jo ikke glad, sund og tilpas, når den pludselig ændrer adfærd - en adfærd, som udviser alt andet end tilfredshed.

• #13   30. mar 2008 Det lyder som om du har en rigtig dame ligesom min når hun er i brunst. Min har samme adfærd når hun er hestegal. Hviner og er kilden v maveregion og hyler op når vi rider ud. Ser hun "slimet" ud v skeden og tisser hun og løfter hale, så er hun klart i brunst. Brunstperioden kan variere fra et par dage og helt op til en uge.

• #14   30. mar 2008 Louise k, sandsynligheden for at dyrlægen kan finde ud af hvad den " fejler" er lig nul. Så længe den ikke har andre synmptomer kan det jo være alt stort set. Hvad skulle dyrlægen stille op? At stille en diagonose ud fra at den viger for strigling og bider er da meget meget svær. Har selv arbjedet på Nordre dyrehospital hvor de havde spiciale i heste og der sagde hestedyrlægen at det ofte var svært at stille diganoser hvis der intet konkret ar at gå efter, som feber, halthed, nægte at spise, drikke og tydelige smerter.
    Så er for fattig til at give 1000 kr for en kommentar som hedder " tja det er svært at sige, prøv at se tiden lidt an og ring igen "........

• #15   30. mar 2008 Når jeg ser om en hest er sund og tilpas tænker jeg på om hun æder, drikker, løber, leger med de andre, er glad for at se en, intete har i mod sadlen og opsidning, ikke taber sig og har flot pels og klare øjne samt klare næsebor, hun har ingen mærkelige lyde fra tarmene andet end dem som skal være der og hun er villigt til at gøre alt det hun plejer med undtagelse af før nævnte problem, så jeg ville mene hun intet fejler.

Problemet er som sagt at hun er begyndt at bide og at hun virker utilpas når jeg strigler hende samt hvis jeg røre hende under maven så ryger ørenen helt om i nakken samt hun løfter og svinger med halen.

• #16   31. mar 2008
    Anitta K : Så er definitionen på "tilpas" nok langtfra den samme hos mig som hos dig.

Kommentér på:
Bider

Annonce