Wariant+roepille=spiserørsforstoppelse {{forumTopicSubject}}
Orker ik lige at skrive det hele igen, så her kommer teksten fra Wariants dagbog .. :
Det startede med at være en god dag og endte heldigvis også som en god dag
Trænede med Wariant og hun vr så dygtig! Fik tage ne billeder til fotoalbum hehe.. Hun lærte at hente min stick
Så gik jeg tur med Fie i 10-15 min og hun var smadder dejlig .. Men inden jeg begyndte at træne med wariant, havde jeg ryddet op i stalden - DUMME katja havde så ikke lige fået sat posen med roepiller tilbage på sin plads. Så da jeg kom tilbage gik jeg lige for stalden et smut (heldigvis) og opdagede hurtigt at der var noget helt galt med wariant :s
Hurtigt ind og hente min mobil, ringe til min mor og sige at hun helt sikkert havde fået forstoppelse. Havde givet hende omkring 5 roepiller - troede først det var dem der havde sat sig fast indtil jeg opdagede at Wariant havde knavet hul i posen og spist derfra . Min mor fik fat i dyrelægen og jeg trak ellers bare rundt og rundt med den lille hest som "hostede" og prøvede at få det hele op.. Slim og skum væltede ud af næsen og hun fik selv en masse af det ud ..
Endelig kom dyrelægen, måske ½-1 time efter og vi kunne begynde at få skyldet hende igennem .. Så er først næsten lige kommet ind .. Dyrelægen var ved at opgive til sidst, fordi vi ik rigtig kom nogen vejne .. Men så prøvede vi lige en ekstra gang og der kom hul.. Ellers havde vi "vundet" en tur til landbrughøjskolen i højetåstrup med det lille krikkedyr ..
Så det var godt .. Nu er roepillerne blevet kastet af hækken-fælt til xD
Dumme Katja og dumme Wariant.. Det er ikke sådan når man har en hest der har en hals som en giraf .. iih altså.
Sket er desværre sket og det må ikke ske igen fremover!
Jeg ville sagtens kunne klare mig som dyrelæge tror jeg selv xD Er blevet god til at være rolig, også selvom det handler om mine egne dyr. Tænker bare : hvis du stresser, så stresser du dem. Dette var anden "udskyldning" eller hvad det nu hedder, som jeg har oplevet, sidst var det min fasters ene hest (i sommers) også pga. roepiller .. Så pas på med dem!
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
Hun fik ros af dyrelægen
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
Vi er selv storforbruger af roepiller, hver morgen og aften får vores
Det er også godt fordi pingo ikke får meget at spise(korn) så får at han får noget krybbefoder er roepiller en god ting;) heldigvis har vi dem i en "låst" boks så hestene ikke kan spise dem rå
maj 2006
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 97 Svar: 2.485
- landbohøjskolen ligger da på frederiksberg? :b
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.231
Vi er også meget glade for roepiller her. Men de skal jo opblødes før hestene må få dem. : )
okt 2007
Følger: 95 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 146 Svar: 780
ligenu ligger de i stalden og er igang med at opløses.
jeg skulle lige se indlægget, da du havde en sigende overskrift, og min hest får jo også roepiller, sååå :D.
men pas på med de poser!
jeg har mine piller i en foderkasse i en spand med låg + lågens foderkasse.
og hestene kan ikke komme derop :D.
jan 2006
Det var meget heldigt det gik godt.
Hux - dyrelægen sagde højetåstrup.. og snakkede noget om at det var blevet flyttet ud af byen - så det nu var tættere på os herude på landet x)
Men sket er sket og det lære man af - er bare glad for de gik godt og Wariant var så tapper.. Men tvivlede ik et eneste sekund.
Som man siger (tror jeg nok) det hjælper ikke at græde over spildt mælk.
jan 2006
jan 2006
Wariant ku sagtens trække vejret og hun tog det stille og roligt (ligesom mig) - hun fik selv rigtig meget af det op.. og hun havde ingen bule hvor det sad...
Så er bare glad
jan 2006
Men skal jeg da nok gøre mere klart en anden gang hvis det sku' være.
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
jan 2006
Var self' ked af det, men tænkte bare hele tiden, at hvis jeg "hidsiede mig op" og blev ked, så ville det jo gå direkte i Wariant .. Og det ville man ikke få noget godt ud af ..
Så kan det godt være andre ser anderledes på det end mig og at andre godt kan lide at pege fingre af hinanden og sige fy fy mm.. Men heeeeelt ærlig - hva får man ud af det ? INTET!
Jeg har bare indset at her i livet sker der nogle gange nogle ting, selvom det uheldigt og noget rigtig æv kan man bare ik rigtig gøre noget ved det og det hjælper ikke at tude over det bagefter .
Hvis tingene går galt - så tror jeg på der er en grund til det - hvis ikke det her var sket, var hun sikkert bare kommet galt afsted på en anden måde.. og hvem ved - måske villle det være gået helt galt.
Så er bare glad for det gik over :o) End of story. Det hjælper ikke at gå og sige : åårh nej det var også min skyld og tud tud tud.. Det er sgu sket og sådan er livet bare ..
Ja lidt brok herfra ! Synes bare tit folk er så iiih så ååh så gode til at pege fingre af andre og det har intet med det her at gøre - det er bare generalt. & det er virkelig til at brække sig over :o)
Ved at leve er der en risiko for at dø på et eller andet tidspunkt - sådan er det bare.
jan 2006
Dette var nemlig langt fra en "tur-tud-tråd", men glædelig tråd og det åbenbart svært for andre at forstå.. Men fair nok da.
jan 2006
Wariant+roepille=spiserørsforstoppelse