6.606 visninger
|
Oprettet:
Læder balsam eller fedt? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved om der er nogen forskel på læderbalsam og læderfedt? og hvis der er nogen hvilket er så bedst at bruge?
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
Balsamen er bedst , det blødgøre læderet
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.029
Starter altid med at "vaske/pudse" mit læder i Kieffer læder plege - det er bare super godt. det renser og blødgør læderet og det er nemt at tørre tingene af med en svamp man har puttet det på.
Når tingene så er godt tørre får de en tur af noget læderfedt.
hvis de så trænger til at blive frisket op i faven får de en tur af Kieffers læderfedt med sort sværte i.
Så ser de ud som nye
Det forste jeg nævnte - læder plejen - er nærmest ligesom sæbe - og det er også super til en sidste "finish" hvis man lige skal have ordnet støvler eller andet inden man skal ind til f.eks. stævne
Giver en super fin og blank overlfade.
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.190
når det er tørt, får det en gang læderfedt - det går in di læderet og blødgør.
Læderolie opløser sygningerne i trenser/sadler, derfor vil jeg ikke råde til at bruge det..
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
jan 2008
Følger: 143 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 198
Jeg vasker først det hele i lunkent vand, mens det stadig er fugtigt smøre jeg det ind i fedt, kan også bruge olie hvis man har lyst. Derefter pakker jeg det ind i plastik og lader det stå natten over......det er mega effektivt :o)
Man kan også tage lundens læderolie og hælde i en spand med lunket vand og så tørre læderet af, det virker også ganske fint.
Læder balsam eller fedt?