371 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

JEG KAN IKKE MERE! JEG KAN IKKE MERE!

jeg ved godt det lyder fuldstændig åndsvagt, men jeg skal bare ud med det for jeg kan snart ikke klare det mere.

min pony (turbo), blev aflivet . 15 december o7, og siden han blev aflivet er ALT gået i stå. jeg har altid været god og sådan i skolen, og har for det meste lavet mine ting, men siden han blev aflivet har jeg næsten ikke lavet noget. jeg kan snart ikke se mig selv i øjnene mere.
de første 3 uger kunne jeg ikke gå ud i stalden, og jeg kan stadig ikke se på billeder af ham, hver gang jeg hører en sørgelig sang minder det mig om ham, og så kommer tårene. jeg græder mig selv i søvn hver aften. og alt minder mig om ham!

er jeg hysterisk eller hvad fanden er der med mig?
hvordan fanden kan man gå så meget i stå pga. en hest?

HVAD SKAL JEG GØRE? )':

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  JEG KAN IKKE MERE!
  • #3   16. feb 2008 Hejsa ..

For det første, føler jeg virkelig med dig - At miste en hest er slet ikke sjovt!

Hesten bliver jo hurtigt ens bedste'bedste ven , og når man så mister den så er det jo et tab uden lige! Jeg kan godt forstå du reagere sådan, som du gør - Det er sorg! Som Liselotte siger .
    Jeg har selv prøvet det, dog med en hund - Men det er jo nærmest det sammen, det var virkelig hårdt! Og meget svært! Jeg skulle have et eller andet at klynge mig til og dengang blev det min pony :')
    Jeg begyndte faktisk også at skrive dagbog , det hjalp! Jeg fik skrevet hvor fucked op meget jeg savnede den hund og sådan.

Jeg forstår dig, og føler med dig !

• #4   16. feb 2008 det er naturligt jeg græder også engang imellem over at jeg savner teico min fredriksborg hest

• #5   16. feb 2008 Uh hvor jeg forstår dig!
    Jeg har mistet to heste og det påvirkede også mig i meget høj grad, især den første gang hvor jeg også lukkede livet ude.
    For mig er det værste du kan gøre at forsøge at glemme den.
    Selvom det er svært at se billeder så gør det. Glæd dig over de gode minder, smil ved tanken om de små sjove ting han lavede.
    Og ja selvfølgelig vil man også græde, men det er vigtigt at bearbejde sorgen og ikke at glemme den.
    Han er jo stadig en stor del af dig, at miste en hest fysisk betyder ikke man mister den mentalt, han vil altid være der.
    Det lyder sikkert dumt men sådan har jeg det. Mine heste bærer jeg altid med mig, de er en stor del af mig hver eneste dag også selvom jeg fysisk ikke kan røre dem mere. De har gjort mig til den jeg er og har betydet så meget for mig at jeg intet ønske har om at glemme dem. Nej jeg vil huske, det betyder både at grine og græde.
    I starten er det svært at komme videre men du skal bare huske at der er stadig meget godt i livet og fordi du mistede ham betyder det ikke han er væk!

• #6   16. feb 2008 Tiden læger alle sår..
    Og tro mig det gør det...

Da min gamle hest blev aflivet var jeg sønderknust og havde det ligesom dig.. Men jeg kom hurtigt ud og kigge på endnu en hest, det var lang sej gang at skulle kigge på alle de heste.. "Nej den gør noget Sando ikke gjorde", "Sando var bedre på det punkt" o.lign. kommentare var grunden til at jeg ikke valgte de forskellige heste ..
    Jeg var 1 måned om at finde Rony, og endelig gav jeg slip på Sando og så med nye øjne på Rony ..
    Der gik yderligere ½ år før jeg stoppede med at sammenligne Rony med Sando.. For jeg får jo aldrig Sando tilbage ved ikke at acceptere Rony for den han var ..
    Så.. Tid .. smiley

• #7   16. feb 2008 ved godt at det lyder hårdt, men kig efter en ny hest eller noget andet der gør dig glad.. men jo hurtigere at du kommer til at tænke på noget andet, jo hurtigere kommer du "over" det.. men det er vigtigt at du ikke bare fortrænger ham og skubber alle tanker om ham til side, for så vil det bare ramme dig senere eller forhindre dig i at få et ordentligt forhold til din evt. nye hest.
    Bearbejd dine følelser, tving dig selv ud i stalden og fx hjælp med at muge ud, lav noget fysisk det plejer tit at hjælpe på at tænke på noget andet...
    og der er ikke noget galt i at græde, ofte skal det grædes væk... samtidigt med at du prøver at finde noget andet der gør dig glad..

• #8   16. feb 2008 hmm ved i hvad min venindes mor døde og enengang 1 månded efter blev hendes hest aflivet og 1 månded efter døde min farfar

mega træls kendtedem alle samm godt mig og min veninde bode næstem kun hjemme ved hende og hestene stod samm sted mega trælst

så forstår dig godt

• #9   16. feb 2008 Du er ikke hysterisk nej.. Det kaldes kærlighed!

• #10   16. feb 2008 jeg har fået ny hest, men det er bare slet ikke det samme. jeg er rigtig rigtig glad for den, og det er en fantastisk pony. men alt den gør minder mig om turbo.

det er sødt af jer der siger jeg skal prøve at glemme ham, men jeg hverken vil eller kan. han betød simpelthen for meget, han er det bedste jeg nogensinde har oplevet, og de 2 år med ham har været de bedste 2 i mit liv. jeg har prøvet at se på billeder men jeg bryder fuldstændig sammen og jeg kan simpelthen ikke.
    jeg har fået lavet en kæmpe stor plakat af ham, men jeg kan ikke holde ud af se den. jeg skal også snart have lavet et maleri, og jeg glæder mig til at jeg kan se på det uden at bryde sammen.
    det gør det ikke bedre at min bedstefar døde 3 uger efter, og en uge efter det blev min gamle shetlandpony aflivet pga. gigt.
    selvom jeg også savner de 2 er det stadig turbo jeg mangler mest, og savner mest.
    samme aften som han blev aflivet, sad jeg og tænkte at hvis han ikke kunne leve, så ville jeg fandme heller ikke. jeg turde desværre bare ikke gøre noget ved det.

• #11   16. feb 2008

har det æige på samme måde.
    skipper blev aflivet den 1 november 07.
    en mrd før din.

- Min hverdag er også bare gået totalt i stå.
    man kan have sine gode dage. men de fleste er dårlige.

• #12   16. feb 2008 du skal IKKE glemmne ham ,
    men tænk tilbage på ALLE de gode ting i havde saammen

• #13   16. feb 2008 Jeg synes ikke det lyder underligt. Kender udmaerket godt foelelsen. Min pony Lady blev aflivet i 2002 og jeg graeder stadig over hende tit. Jeg havde ogsaa svaert ved at finde glaede ved hestene efter. Det eneste der holdt mig i gang, var at jeg havde 2 andre heste ved siden af, som jeg ikke kunne svigte. Det var bestemt ikke fordi jeg havde lyst til at fortsaette med ridningen overhovedet.

Saa jeg synes bestemt ikke du er hysterisk. Det er helt i orden, at du foeler saadan.

• #14   16. feb 2008 følger med dig..
    Ved hvordan det er at miste ..
    Så forstår dig udemærket

Kommentér på:
JEG KAN IKKE MERE!

Annonce