{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

slået rekort i dyrlæge besøg! {{forumTopicSubject}}

åhh min stakkels hest smiley er godt nok ved at opgive nogen at få ham til en ordenlig ridehest :'/

Han havde dyrlæge for 3. gang i dag på EN uge!!

det startede onsdag, hvor han kom en med et sår og hævet ben.. da det ikke var faldet næste dag, ringede jeg til dyrlægen.. han kom på penselin, og det helede igen. Jeg red ham så en lille tur fredag og longerede ham lørdag..

Men da jeg longerede bukkede han, og da han bukkede vendte ham røven ind mod mig og fik longen mellem bagbenene.. Så han blev self bange og fór afsted, så jeg måtte give slip.. han løb en tur rundt om huset, og så fik jeg fat i ham igen.. han så ikke ud til at være kommet til skade, men da jeg red på ham gik han mega underligt, med bagparten og spændte ryggen helt vildt..Så jeg hoppede af, og da jeg ville trække ham, ville han ikke gå, han havde alt for mange smerter :'/

Vi ringede til dyrlægen, og fik af vide at han havde fået en muskelsprængning i bagpartmusklerne, og dem omkring krydset.. Han fik smertestillende, og vi fik af vide at når han gik normalt måtte han komme på fold.

han har så gået normalt de sidste par dage, så vi lukkede ham alene på fold i dag, da han ellers vile lege med de andre heste.. Men self flipper han ud, da han ikke har været ude siden onsdag, så han bukker løs.. og efter 5-10 min må jeg trække ham ind, fordi han tydeligt viser at nu har han ondt igen smiley

Så vi har lige haft dyrlæge en gang til, og dommen er 8 dage på boks, derefter 8 dage med en lille trækketur. Og hvis han ikke er øm derefter må han komme på fold og begynde ridningen igen smiley

suk, ville næsten ønske at han bare snart brækkede benet, så han kunne blive aflivet.

Men han er jo en dejlig hest. :'/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slået rekort i dyrlæge besøg!
  • #1   13. feb 2008 hov han fik såret tirsdag og jeg havde dyrlæge onsdag*

• #2   13. feb 2008 suk, ville næsten ønske at han bare snart brækkede benet, så han kunne blive aflivet.

Hold da op, sikke et ønske...

Go bedring med ham.

• #3   13. feb 2008 ~Team Hvedesegaard-Tati- ~

han har simpelthen haft så mange skader det sidste 1½ år.. derfor den udtalelse

• #4   13. feb 2008 En slap dog af ..

Vil du ønske den kunne brække benet, så han kunne blive aflivet?

De 16 dage overlever du nok ..

• #5   13. feb 2008 jeg har ikke kunne ride mere end en måned, så har han haft pådraget sig et eller andet af sig selv!

• #6   13. feb 2008 og jeg har altså snart haft ham i 2 år :S

• #7   13. feb 2008 Æv æv æv smiley .

Ledas rekort for dyrelæge var 9 gange på en weekend smiley fra fredag til søndag Ö .
    og så havde hun også en dyrelæge til at tjekke hende 1 gang mere i den uge så hun havde dyrelæg 10 gange på 1 uge, den lille stakkel smiley

• #8   13. feb 2008 shella: hvad fejlede hun?

• #9   13. feb 2008 Janni: Min hest har stået stille med hovbyld, forkølelse og lige nu er hun indlagt på hestehospitalet til operation. Alt dette er indenfor et år og jeg kæmper alt hva jeg kan for at hun overlever det her...

Håber virkelig IKKE min hest brækker benet.

• #10   13. feb 2008 Jeg fik Palmira i april måned sidste år og allerede i slutningen af juli, begyndte hun at halte.

Så stod hun stille i rigtig lang tid efter aftale med dyrlægen, og jeg nåede lige at genoptræne hende færdig her for en måneds tid siden. Jeg kunne så ride hende "normalt" i 3 ugers tid, og nu står hun halt igen.

Det vil sige at jeg har haft egen hest 11 måneder, hvor jeg har kunnet ride hende i de 5. Det er bare så ØV.

Desværre er der ikke så meget at gøre ved det, selvom det er irriterende (:

• #11   13. feb 2008 janni: Det omkring et år siden, hun stod med 41 i feber, havde ryste turer, smed sig og rejste sig, stod og sparkede på sig selv, for forvirret rundt i boksen nægtede at spise, hun havde det virkelig dårligt smiley
    hun fik midicin for en hest på 1ton så de kunne ikke give hende mere så ville hun dø, men feberen blev ikke lavere, hun havde luftvejs inktion, hun havde det alt i alt bare ekstremt skit, var sku bange for det var ude med hende der smiley

• #12   13. feb 2008 jeg har måske redet shake samlet i 5 måneder på 2 år!

det begyndte med:

et spark
    en forvridning på for benet
    halten (pga vokseværk, som vi først fandt ud af lang tid efter)
    kolik
    hovbyld
    overanstrengte sener
    kæmpe omgang forkølelse
    såret i tirsdags
    og nu muskelpsrængning

Alt dette har resulteret i dyrlæge

+ han er mester i at rive sko af og komme ind med skrammer, selvom han er beskyttet fra top til tå!

• #13   13. feb 2008 Shella:
    åhh lyder som en heftig omgang smiley virkelig ikke rart

• #14   13. feb 2008 Janni *Shakespeare* .

Nu rejser vi et par dage, og så skal jeg så se om Palmira stadig er halt. Det passer nemlig med at hun har stået 1 ½ uge i ro så.

Hvis hun stadig halter, ja, så skal hun til dyrlæge igen. Det er så irriterende, når man ikke ved hvad der er galt. Hun har jo været til dyrlæge én gang, hvilket ikke har hjulpet, og det er præcis samme ben som sidst.

Det er lidt svært, hvad man så skal stille op, selvom jeg tror, at hun ikke har fået nok ro efter skaden. Jeg har fulgt et skema fra dyrlægen, men tror simpelthen ikke på, at hun har fået tid nok smiley

• #15   13. feb 2008 Janni: det var heller ikke meget, har du overvejet om du kunne sælge ham som hygge skovturs hest eller lignede hvis han selvfølgelig har tempermentet til det ?
    Så du kunne få noget andet og du kunne ride som du vil smiley

Nej det var bestemt heller ikke rart smiley

• #16   13. feb 2008 Maria: har du fået taget røngten billeder af hende?

• #17   13. feb 2008 Shella: nu betaler jeg selv for mine heste, så det vil ikke rigtig være nogen ide at sælge ham for så lidt..

desuden har han pådraget sig det hele på fold, jeg har aldrig været indvoldveret i hans skader, som jo på sin vis er godt, men bare frustrerende smiley

• #18   13. feb 2008 håber han vokser fra det og bliver en rigtig præmiehest, for han har et godt anlæg for både dressur og spring.

Kommentér på:
slået rekort i dyrlæge besøg!

Annonce