{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Bakgear {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev for lidt tid siden herinde om at min islænder er begyndt at bakke når jeg rider. Rådene var bla at jeg skulle begynde at bakke hende selv indtil hun ikke gad mere men det hjælper ikke, gjorde det i går i over et kvarter og hun bakkede stadigvæk. Rådene var at hun havde ondt, det tror jeg dog næppe. Hun sger intet til sadlen, står stille når jeg stiger op og er generalt sød og rolig og finder sig i meget og jeg mener bare at hvis hun har ondt i ryggen så ville hun nok reagere anderledes. Desuden har jeg været på kursus i hestemassage og når jeg massere hende reagere hun fint, ikke noget med at krumme ryg eller hoppe pg danse.
Jeg rider uden bid og rider bestem hellere ikke med sporer eller pisk så det er ikke noget godt råd. Jeg står af og trække hende og hun følger pænt med men så snart jeg sætter mig op så bakker hun igen. Så igår trak jeg ud på tur med hende og steg op ude i skoven og der var intet så luntede hun lige så fint hjem men så snart hun satte benene på gruden så bakkede hun igen.
Hvad delen skal jeg gøre? Det hjælper ikke at drive på hende og slippe tøjlerne da hun bare bakker hurtigere jo mere jeg driver på hende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bakgear
  • #1   9. feb 2008 prøv dog at drive mere på hende, og piske er ikke tottur instrumenter, så prøv dog med en pisk, et par gange og se om det hjælper, for så kunne det da være du kunne få hende fremad, og så smide den igen...

• #2   9. feb 2008 rid nogle flere ture, så i kommer ind i en go periode, og forkort tiden fra du stiger op fra i er gået. så du til sidst stiger op hjemme, også rider ud..

• #3   9. feb 2008 Til ladolce vita, jeg rider af princip IKKE med pisk eller Sporer. Jeg har lært Hafrun at pisken er min forlængede arm og det er rart at blive rørt med den og derfor skal den ikke bruges på nogen anden måde.
    Jeg driver alt hvad jeg kan men hun bakker bare hurtigere.

• #4   9. feb 2008 Til opal, udmærket forslag, det burde jeg også have gjort men problemet har lidt været at jeg kan blive lidt nervøs hvis Hafrun begynder at bakke ude i trafikken, så er det bare med at hoppe af i farten og frem med krikken. Så har ikke lige været så modig. Men det kan være det hjælper, måske ikke på turen ud men så hjem i hvert fald.

• #5   9. feb 2008 når det først er når hun komer ind på stedet kan det være fordi hun forbinder det med noget dårligt. det kan også være hun er træt af at ride seriøst og derfor gerne vil i skoven men er træls inde på gården igen.

• #6   9. feb 2008 Til camilla samsø, ingen tvivl om at hun er glad for skovture men jeg tror dog ikke hun forbinder banen med noget seriøst da jeg ikke rider dressur på hende eller på anden måde træner. Men nu jeg tænker mig om så har jeg brugt rondellen ti lat øve timevis at horsmanship, bakke træning og alt muligt andet end ridning. Det er der hun har lært ikke at være bange for tingene og det er her hun har lært at blive longeret og bakke. Måske tror hun i virkeligheden hun skal bakke? eller måske forbinder hun det med noget hårdt arbjede?

• #7   9. feb 2008 jeg syns så at når hun bakker, at du skal sætte dig dygt i sædet og slappe af i dine ben, måske tage fødderne ud af stigbøjlerne, og mumle stille og roligt til hende.
    du ska endelig ikke stige af hende.

• #8   9. feb 2008 I får det til at lyde som om jeg er komplet idiot. Jeg ved ikke om jeg forventer et mirakelsvar emn er der slet ingen der har oplevet noget ligende. Jeg synes virkelig jeg har prøvet ALT.

• #9   9. feb 2008 Undskyld, det var da ikke min meing? du ber om hjælpog jeg prøver.

• #10   9. feb 2008 og jo jeg har prøvet noget lignende dog i værre grad.

• #11   9. feb 2008 *Hjælp og.

• #12   9. feb 2008 Nu var det ikke lige henvendt til dig. Du siger du har prøvet noget lignede men i værre grad, hvad da? og hvad hjalp?

• #13   9. feb 2008 Hun bakkede, til det blev for kedeligt og så stejlede hun. Det der hjalp var at, at tage fødderne ud af stigbøjlerne, mumle beroligende til hende, løse tøjlerog så eller tålmodighed.

Kommentér på:
Bakgear

Annonce