{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Heste dårlige til at gå sammen {{forumTopicSubject}}

En skrev i min anden debat om løsdrift at deres heste max går 2-3 stykker sammen fordi de så sloges. Ja hvorfor gør de egentlig det? Har ofte tænkt på det. Havde på en tidspunkt min islænder gående med 2 newforrestponyer hvilket var den største fejl jeg begik. De to skøre heste/ponyer eller hvad de nu e,r slås så det bragede og jagtede hende i flere timer og sparkede hende halt op af et hegn. Hvad sker der? Flyttede hende straks tilbage i løsdrift igen selvom det var længere væk og her gik der 2 min så var hun accepteret. Kun lige førevallaken af flokken på 9 vrikkede lidt med ørene og så var det det. Og har set det gang på gang. Om sommeren deltager jeg i islændertræft en uge og der lukker vi alle de ca 120 ISLÆNDER SAMMEN, 1 eneste gang har jeg oplevet en af hestene sparke en anden. Mens at folk som har store heste i baghaven eller hvor det nu er dårligt kan få deres lille flok til at gå sammen uden de slår hinanden halt ihjel.

Hvorfor? Nogen som har en forklaring på det. Er de os menneske som har pylret så meget om hestene gennem tiden ved at tage dem på boks og stald og ikke lukke dem ud af skræk for skader hvis det evt er konkurrence heste og derved gøre dem mere "usociale".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste dårlige til at gå sammen
  • #1   26. jan 2008 Jamen det ved jeg ikke hvad der sker. en ting jeg kan se hjemme hos os er at jo større marken er jo bedre enes de. og jo større en flok kan der være. vi har 3 meget store STORE folde hjemme hos os. til 4 heste. og de kan forsvinde på de folde. og de solgs Aldrig.
    men sæt de 4 sammen på en mindre fold sammen, kommer den yngste ind med skræmmer. den er helt sikker hver gang

• #2   26. jan 2008 solgs = slogs

• #3   26. jan 2008 Luckas går på fold med 3 andre heste, fordi han står på rideskole og der er forskellige tidspunkter for ind og udlukning, og så kan de ikke acceptere ham i flokken pga hans farve, han er den eneste lyse hest, ja mange siger det er pjat men jeg tror på det og det er det vigtigste..

Aner ikke om jeg svarede på dit spørgsmål for jeg forstod det ikke xD

• #4   26. jan 2008 Jamen det er da der også blandt islænder men de slås meget sjælden, i forhold til ponyer og heste. Ved da godt at det er fordi der er hiraki og orden rangelse og jeg skal komme efter dig. Men hvorfor er det mindst 100 gange værre blandt heste?

• #5   26. jan 2008 Annika kan slet ikke gå med nogle, og hvis det absoulut skal ske, tæver hun dem, nogle gange til blods og halthed. Hun er virkelig en tyran! Hun kan slet ikke finde ud af det, hun har prøvet med gårdens samtlige heste, og alle er hentet ind fra folden, bange og nervøse, fordi Annika har været en satan - igen! Det er faktiskt virkelig træls at være ''hende der møghestens ejer''... Tror ikke der er nogle fra gården der siger sådan om hende, men er helt sikker på at nogle stykker tænker der... Men sådan er det, jeg kan ikke ændre på det, og hun er aldrig voldsom overfor mennesker, slet ikke i samme grad...

• #6   26. jan 2008 Jeg tror jeg klader dem skøre fordi jeg aldrig har oplevet så aggersiv adfærd, aldrig i mine 10 år som hestemenneske. Har set meget gennem tidernes morgen men aldrig oplevet nogle som havde så lidt respekt for mennesker og ja nogle som i den grad var direkte ond. Og ikke mindst blev VED med at være der. Blev VED med at jagte hende i flere timer så hun tilsidst tog hegnet i flugt efterfulgt af dem.

• #7   26. jan 2008 Nogle heste kan bare ikke sammen.. tit skyldes det også for lidt foldplads..
    Min går i løsdrift med 4 andre hopper.. de slåes ikke, men leger da ind imellem lidt voldsomt da der er et par ungheste imellem..

Kommentér på:
Heste dårlige til at gå sammen

Annonce