{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Løsdrift {{forumTopicSubject}}

Imit hoved skal heste gå ude året rundt. Heste er skabt til at gå flere kilometer hver dag og være sammen med andre heste og ude i al salgs vejr. Jeg synes vi som hesteejer sakl gøre et forsøg på at opfylde de krav for vores bedste ven. Men hvorfor står JERES hest på stald og hvorfor kan nogle leve med at deres hest kun er ude 5 timer om dagen og hvorfor har i den ikke i løsdrift. Har oplevet mange påsåtr at deres heste ikke kan gå i løsdrift, øh hvad for noget sludder.

Til dem som har valgt løsdrift, hvorfor?

Jeg ville ikke komme med kritik eller noget med kan simpelthen ikke forstå hvorfor så mange heste står og glor i en boks flere timer hver dag. Jeg tror at utrolige mange problemer som hesten har i adfærd kan løses ved at de går i løsdrift.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift
  • #1   26. jan 2008 Mine har en lille løsdrift, og hvis den var størrer ville de også gp i den om natten når det er vinter, men det er den desværre ikke

• #2   26. jan 2008 Min hest vil ikke være sammen med andre hele tiden. Faktisk helt overhovedet ikke. Så hun er nødt til at stå i stald. For det første er der kun bokse hvor hun står, og for det andet er der ingen hestepensioner der vil "spilde" en hel løsdrift på én hest, fordi den ikke kan gå med andre... Men ville helst have hende i løsdrift...

• #3   26. jan 2008 samuraj går ikk på løsdrift da han står på en rideskole men har også selv tænk i den retning og synes faktisk også at alle heste burde stå i løsdrift isteddet for boks..
    Synes det er synd de næsten ikk kan vende sig i den lille boks i forhold til hvis de stod på løsdrift.. Der er også en der er så pyldret med sin hest på rideskolen hun synes ikk den må komme ud fordi at hun mener ikk den gider når vejret er som det er.. ? :S

• #4   26. jan 2008 Fordi at han føler sig mere hjemme i en boks.

Ja, hug mig bare ned for det. Men 80% af hans dag på marken består af at stå ved hegnet og kigge. Alligevel er jeg hård og det nye sted han kommer hen er der foldtid fra omkring 8 om morgen til 17 om eftermiddagen. Og døgnfold i sommerhalvåret.

Hvorfor jeg ikke har ham i løsdrift? Fordi der ikke findes løsdrifter her i området og fordi jeg har det bedst med at de kommer ind i en varm stald om natten

• #7   26. jan 2008 Blossi går i løsdrift =D
    Men har er så islænder.. Uha, i skulle se ham når han står i boks, det vil have ikke. Han vil have bevægelses frihed xD

• #9   26. jan 2008 Min går i en hit aktiv løsdrift, fordi hun ikke trives ret godt i boks.. hun stresser alt for nemt.. i løsdriften er hun glad og tilfreds..

Der er dog heste som ikke trives så godt i løsdrift, da de ind imellem nyder at være sig selv.. men det forhindre dem jo ikke i at gå på fold 10-12 timer om dagen..
    Jeg forstår ikke dem hvis heste ikke kommer ud eller som måske kommer ud ½-2 timer om dagen.. og forstår ikke undskyldninger som at der ikke er fold eller hesten ikke vil ud i mudder..
    Hvis der ikke er fold.. jamen så stil den et sted med fold.. vil den ikke i mudder, så find et sted med gode mudderfri folde..
    I min verden er der ingen brugbar undskyldning for ikke at have sin hest på fold (selvfølgelig andet end enkelte dage pga vejret eller syg hest) heller ikke at rytteren mener ridehus er vigtigere end fold..
    Og jeg bruger selv 3-4 timer på transport hver dag for at min hest kan få optimale forhold og jeg samtidigt kan få ridehus..

• #10   26. jan 2008 Til Mia, hvorfor får din hest ondt i ryggen af at gå i løsdrift?

• #11   26. jan 2008 Mine ponyer står på et ridecenter med en foldtid på ca 6 timer. Nogle dage lidt mere - andre dage lidt mindre. Mine ponyer står hver eneste dag og venter på at komme ind, så jeg synes det ville være synd hvis de skulle tvinges til at være ude mere end det. Ja, faktisk, så vil de 2 af dem helst ikke gå ind på folden, når staldpigen lukker dem ud. Folden er så mudret at de slet ikke synes om det. Det er kun min plag som gerne vil gå derud.. I hvert fald for det meste.
    Dog har jeg i starten haft dem på fold i 8-9 timer om dagen, men de vil bare SÅ gerne ind at jeg har bøjet mig og sagt at ca 6 timer må være nok så. I hvert fald på denne tid af året.

• #12   26. jan 2008 Til Mia, det er da synd for både din hest og dig at hun har så ondt i ryggen. Mens hvis løsningen er stalden og det betyder færre smerter så ville jeg da også vælge den.

Kommentér på:
Løsdrift

Annonce