{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

transport af heste {{forumTopicSubject}}

hej
ja min dejlige fjordhest isa skal fkyttes fra svendborg på sydfyn til nordsjælland omkring ølstykke
HVAD SIDE SKAL DE STÅ I?
HVAD DÆKKEN?
HVOR MANGE STOP?
HVORDAN LÆSER JEG DEN?( sidst vi skulle prøve for sjov 3-4 år siden følgte hun bare efter)
HVOR MAGET HØ SKAL DEN HAVE?
HVOR MANGE GANG SKAL DEN HAVE TILBUT VAND OG MAD?
OG KAN MAN VIS DEN ER NEM GIVE LOV TIL DEN STRÆKKER BEN UNDER VEJ (for er bange for den ligger sige ned det gør hun nemlig altid når hun stå længe op)
SKAL SKILLE VÆGEN VÆRE LUKKET ELLER ÅBEN?
SKAL HALEN VÆRE OVER ELLER UNDER DEN DER STANG?

kh michele


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  transport af heste
  • #1   14. jan 2008 Årh det er forvirrende med Caps Lock..

  • #2   14. jan 2008 hvorfor

  • #3   14. jan 2008 følger lige med smiley

  • #4   14. jan 2008 ´hvis der er alene skal den stå i højre side af traileren og ja den skal have hø bare fylt nettet op og hvis den har spist det hele undervejs så bare gi´den noget mere.... Hvis i regner køretiden ud kan i jo selv regne ud om den lige skal ud og gå en tur undervejs... skillevægen skal være lukket. Om halen er over eller under bommen det ordner hesten selv

  • #5   14. jan 2008 der=den

  • #6   14. jan 2008 i højer side?
    ja men hvor mange stop nogen siger de bliver mere urolige


  • #7   14. jan 2008 HVAD SIDE SKAL DE STÅ I? Venstre side .
    HVAD DÆKKEN? Skridttæppe , ville jeg putte på.
    HVOR MANGE STOP? Op til jer.
    HVORDAN LÆSER JEG DEN?( sidst vi skulle prøve for sjov 3-4 år siden følgte hun bare efter) Bare prøv og gå stille op.
    HVOR MAGET HØ SKAL DEN HAVE? Fyld et hønet, og ha' ekstra med.
    HVOR MANGE GANG SKAL DEN HAVE TILBUT VAND OG MAD? Op til jer. Ved ikke lige hvor lang tid det tager. Men når du syns at den evt. kunne trænge..
    OG KAN MAN VIS DEN ER NEM GIVE LOV TIL DEN STRÆKKER BEN UNDER VEJ (for er bange for den ligger sige ned det gør hun nemlig altid når hun stå længe op) Ja!
    SKAL SKILLE VÆGEN VÆRE LUKKET ELLER ÅBEN? Lukket.
    SKAL HALEN VÆRE OVER ELLER UNDER DEN DER STANG? Træk den ind. Og luk bag den. Halen skal ikke nødvendigvis være over,. - har min under.

    God' tur (:'


  • #8   14. jan 2008 Jeg ville ikk stoppe på vejen da det kan være at i ikk kan få den op i traileren igen bare kør og få det er overstået i kan feks holde ind og åbne døren så den lige kan få lidt luft smiley

  • #9   14. jan 2008 Simone - Hesten (evt. den tungeste hest) skal stå i venstre side - ind mod vejen!

  • #10   14. jan 2008 ' hesten ska' stå i sammen side som chaufføren sidder i .....

  • #11   14. jan 2008 undskyld jeg mente venstre side mange gange undskyld.... I skal jo kikke til den undervejs. Så hvor mange stop er vist svært at sige, i kan jo mærke i bilen om den står urolig

  • #12   14. jan 2008 1, den største til venstre...
    2. dækken er ikke nødvendigt, med mindre den er klippet, så alm. Ude/stalddækken
    3. har selv taget en strækning på samme længde med 1 stop, evt, lidt efter broen.
    4: lyder ikke til at du har problemer med at læsse..
    5. den behøver ikke noget- men en lille høpose skader ikke..
    6. tilbyd den ved stoppet.
    7. ikke en god ide at lade den strække ben, hvis den ikke kan genkende stedet kan den komme op at køre, og i vil kunne risikere at den vil væk, eller ikke vil ind i traileren igen...
    8: vil sige det er bedst den er lukket, men hvis hesten har tendens til at ligge sig ned, så skulle den måske være åben, ved det ikke lige.. bare hav halen bag stangen...


  • #13   14. jan 2008 djeligt at i opdagede det (smiler)

  • #14   14. jan 2008 Det var mange spørgsmål:
    Hvis din hest skal stå alene skal den stå i venstre side, man læsser den tungeste hest til venstre hvis man kører med to.
    Bommen skal lukkes bag hesten, så halen ikke hænger over den, tror hesten vil synes at det er ubehageligt.
    For at kunne luke bommen skal skillerrummet være i midten.
    Fyld et hønet med hø til den.
    Hvis i holder en pause under vejs kan du evt tilbyde lidt vand. Synes måske ikke du skal tage den ud medmindre den er let at læsse.
    Ved ikke om jeg fik svaret på det hele


  • #15   14. jan 2008 HVAD SIDE SKAL DE STÅ I? samme som den der køre bilen
    HVAD DÆKKEN? kommer an på pelsen, mine står altid uden da de sveder uden kørslen.
    HVOR MANGE STOP? Jeg stopper kun en gang hvid det er nødvendigt.
    HVORDAN LÆSER JEG DEN?( sidst vi skulle prøve for sjov 3-4 år siden følgte hun bare efter) Bare gå op, lukken stangen bag dens rumpe, bind hesten og luk traileren.
    HVOR MAGET HØ SKAL DEN HAVE? et net plejer at være nok.
    HVOR MANGE GANG SKAL DEN HAVE TILBUT VAND OG MAD? en gang burde være nok.
    OG KAN MAN VIS DEN ER NEM GIVE LOV TIL DEN STRÆKKER BEN UNDER VEJ (for er bange for den ligger sige ned det gør hun nemlig altid når hun stå længe op) det gør hun ikke i trailer, men synes du skal køre direkte.
    SKAL SKILLE VÆGEN VÆRE LUKKET ELLER ÅBEN?
    Lukket, så ligger hun sig nemlig ikke ned.
    SKAL HALEN VÆRE OVER ELLER UNDER DEN DER
    STANG? det styre hesten



  • #16   14. jan 2008 ja min dejlige fjordhest isa skal fkyttes fra svendborg på sydfyn til nordsjælland omkring ølstykke
    HVAD SIDE SKAL DE STÅ I?
    Venstre
    HVAD DÆKKEN?
    hvis den ikke normalt går med dækken skal den ikke havde dækken på, dog er transport gamacher en god ide
    HVOR MANGE STOP?
    Hvor lang er rejsen? normalt for hver 2.-3. time,
    HVORDAN LÆSER JEG DEN?( sidst vi skulle prøve for sjov 3-4 år siden følgte hun bare efter)
    stille og rogligt går du foran den ind i traileren, få en person til at lukke efter jer smiley
    HVOR MAGET HØ SKAL DEN HAVE?
    Ikke mere end den er van til
    HVOR MANGE GANG SKAL DEN HAVE TILBUT VAND OG MAD?
    hver 2.-3. time
    OG KAN MAN VIS DEN ER NEM GIVE LOV TIL DEN STRÆKKER BEN UNDER VEJ (for er bange for den ligger sige ned det gør hun nemlig altid når hun stå længe op)
    Nej, det er for farligt, lige pludselig smutter hesten fra dig. en hest kan sagtens stå op flere timer i en trailer. Selv om den lige sig ned i stalden er der ikke stor sansynelighed for at den gør det i trailleren
    SKAL SKILLE VÆGEN VÆRE LUKKET ELLER ÅBEN?
    Hvis det er koldt eller blæser (hvilket der jo er nu) skal klappen være lukket
    SKAL HALEN VÆRE OVER ELLER UNDER DEN DER STANG?
    Det kommer helt an på hvor høj hesten er, helst over, men hvis hesten er for lav bliver den nød til at være under


Kommentér på:
transport af heste

Annonce