{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Min stakkels hest :( {{forumTopicSubject}}

Ja det startede altsammen for en måned siden, hvor min Molle begyndte at hoste. Det blev så værre og vi besluttede os for at få ham tjekket af dyrlægen.

Han var så på besøg sidste fredag og anbefalede at vi skulle få en kikkert undersøgelse af halsen på Ansager Dyrehospital. Der var han så oppe i mandags, og dyrlægen sagde at det var et af de værste tilfælde han havde set. Molle har flod (eller hvordan det staves) i luftrøret, som næsten gør at han ikke kan trække vejret.

De tog så nogle prøver, og igår fik jeg at vide at han har allergi, men de ved ikke overfor hvad. Først om to uger, når hans blodprøve er blevet tjekket. Og der finder de måske ikke engang ud af hvad han er allergisk overfor.

I aften ville han så ikke spise, og han blev ved med at lægge sig ned, så vi havde dyrlægen ude igen, som gav ham smertestillende og noget mod allergi.

Vi har allerede skiftet halmen ud med spåner, og vander høet og lufter godt ud, men han ser bare ud til at få det værre.

Er der nogen som har erfaringer med dette, og ved hvad man mere kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min stakkels hest :(
  • #1   10. jan 2008 Har desværre ingen erfaring med det, men mange gange held og lykke. Og god bedring.

    Tatjana


  • #2   10. jan 2008 Nej da smiley
    Håber de finder ud af hvad det er, så de måske har et forslag til hvad man kan gøre. Ved desværre intet om det smiley


  • #3   10. jan 2008 min har også allergi og astma...
    det er ikke rart at se ens hest have det sådan når man ikk kan hjælpe den her og nu.. kender det alt for godt...
    min har allergi overfor halm, så hans halm bliver vandet og det samme gør hans hø...
    han kan nemlig slet ikk stå i spåner...
    men håber da de finder ud af hvad din fejler...
    god bedring


  • #4   10. jan 2008 Mange tak.

    I øjeblikket står han også ude så længe som han kan, og høet ligger også i vand, samtidig fejer vi staldgangen hver dag, lang tid inden de kommer ind, så der er overhovedet ikke noget støv i stalden, derfor undrer vi os også over hvad det kan være. Vores eneste bud er at det måske kan være noget i foderet.


  • #5   10. jan 2008 har i ikk et skur på en fold han kan gå/stå i om natten?
    muligvis sammen med en anden pony???


  • #6   10. jan 2008 Jo, vi har også overvejet at putte ham i vores ude boks, som vi havde til min gamle pony, der også var allergisk, men han kan ikke stå sammen med min anden hest, da der ikke plads til dem begge, og vi er bange for at de flipper ud og bliver urolige, hvis de bliver skilt ad,

  • #7   10. jan 2008 vand også kraftfoderet, og måske spånene også... Til stævner kan Ulf komme til at hoste fordi spånene til stævner støver meget, mens de spåner vi har hjemme (de til stævner er mere grove) hoster han slet ikke af;)
    Her i Norge bruges knapt halm..
    -TR


  • #8   10. jan 2008 sørg for at hælde vand i foderet også, så det ikke støver

  • #9   10. jan 2008 okay:)
    men håber han bliver okay igen smiley


  • #11   10. jan 2008 Din stakkel ... Min haiko har også allergi. Han står i udeboks på spåner, får hø der har lagt i blød i ca 4 timer. Hans foder er varmebehandlet (fra brogaarden) så man er sikker på der ikke er svampe sporre i... Det er vigtigt at undgå amoniak dampe fra tis i boksen.. Vær omhyggelig med at skifte underlag og dækkener ofte, der kan sidde lagermidder i !
    Du bliver klogere når du får svar på blodprøverne . Min fik lavet en vaccine mod det han ikk kan tåle.
    I krise situationer kan man få en astma allergi spray som gives i næsen gennem en maske ... skriv pb hvis du vil vide mere eller har spørgsmål smiley


  • #12   11. jan 2008 vores ene pony, fik også lavet en endoskopi, men kunne se betændelses tilstanden som flød fra halsrøret og ned til lungerne, hun fik konstateret COLD, cronisk obstruktiv lunge decise (staves) hos mennesker er det rygerlunger, eller stenlunger... Han anbefalede aflivning, da det er en pinefuld lidelse, og ingen helbredelse....
    Pøj pøj med hesten.


Kommentér på:
Min stakkels hest :(

Annonce