Kolik {{forumTopicSubject}}
Ja så var det desværre Gynges tur til at få kolik.. Blev ringet op af Dorthe nede fra gården ved en halv 9 tiden i går aftes .. Hun sagde at Gynge havde det meget dårligt og at hun havde gået rundt med hende.. Jeg skyndte mig så i tøjet og ned til de gamle og sagde Gynge var syg. De skyndte sig også i tøjet og vi kørte så derned.. Gynge var overhovedet ikk til at genkende, hun havde det bare så dårligt det lille pus.. Vi tog hende ud på banen og gik rundt med hende, imens dorthe og min mor prøvede at få fat i en dyrlæge.. Nå men minutterne gik og endelig fik vi fat på en som kunne komme med det samme.. Endelig kom dyrlægen så og Gynge måtte komme ind på staldgangen.. Dyrlægen skulle først undersøge hende og stak en hånd op i hende, men Gynge var overhovedet ikk glad for det, mig og min mor måtte skiftes til at holde hendes ene forben .. hun var ved at vælte ned over min mor da hun holdte hende og min mor blev nød til at give slip, dyrlægen havde dog ikk nået at få hånden helt ud.. Gynge sparkede ud efter hende og ramte hende i hovedet.. det var efter nogle forsøg at hun gjorde det.. så skulle hun have en slange ned i maven, hun tog det meget pænt.. Hun fik så noget smerte stillende.. og skulle se til hende hver 2-3 time..
Det har godt nok været en lang nat, men heldigvis har det lille pus det meget bedre, og går på fold nu..
Ville bare li ud med det.
Andre hvis heste har haft kolik ?
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 145 Svar: 1.377
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.376
Ja min mors gamle hest døde af tarmslyng - RIP - han var den bedste nogensinde!
Nuggi har også haft det, men det var heldigvis kun forstoppelse og mine forældre er dyrlæger så det er rart (:
nov 2005
Følger: 140 Følgere: 136 Heste: 7 Emner: 192 Svar: 2.077
feb 2006
Følger: 69 Følgere: 65 Emner: 128 Svar: 620
Hvad gør du for det går væk ??
feb 2006
Følger: 143 Følgere: 137 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 354
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
en gang sidste vinter... hun var utilpas, og sparkede sig op under maven... ingen feber eller noget... hun ville heller ikke lægge sig...
men efter et opkald til dyrlægen sagde han at jeg lige skulle trække hende op i en trailer... og så sked hun....
sidst hun havde mil kolik var d. 1 december...
der var min "stald mutter" så sød at give hende en masse gulerødder, olie osv.. og var ude og gå op og ned af bakken på folden med hende,.. og så sked hun
hun har HELDIGVIS aldrig ville lægge sig ned
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 83
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
*S&S* •Team SO• ©
En Krybbebider rem hjælper jo heller ikke på hestens smerter... Det gør kun det hele værre på en krybbebider.. Det er rent udsagt dyrplageri at give sin hest sådan en på.. En krybbebider døjer med for meget mavesyre.. Det er derfor de står og trækkeluft ind.. for ikke at få så ondt... Du burde få lavet en speciel foderplan til en hest der er krybbebider.. en sådan en hest, må ikke få stivelses indholdigtfoder.. så går det galt for den..
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
feb 2006
Følger: 69 Følgere: 65 Emner: 128 Svar: 620
Kolik