raceren vs. blandig af racer {{forumTopicSubject}}
Er det kun mig der er så usigeligt træt af at se på de piger herinde der hakker andre piger ned og sviner dem til fordi de har sat deers pony under en race uden at kunne bevise pågældende hest er raceren? Det er da virkelig ligemeget! Hvis det kan glæde folk, så lad dem da kalde deres gadekryds en OX araber og så bare smil af det! Synes simpelthen piger er så onde ved hinanden!
Personligt har jeg mit gadekryds under blanding da hun er 52 % OX araber og 50 % Welch Mountain, og Florentine som er 95 % trakhener under trakhener! Selom det er den ene lille smutter, så hun hun mere trakhener end andre racer!
Andres meninger? Både om tonen herinde og det race ræs!
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Hvis hesten ligner en fjordhest og ikke har tavle, ville jeg ikke have noget imod den kommmer under fjordhest..
Der står IGNEN steder i reglerne at de SKAL have tavle
mar 2005
maj 2004
Følger: 55 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 538
er bare så træt af at se folk opretter en hest under noget som den slet ikke er fordi den ligner jo lidt..:(
jun 2007
Følger: 88 Følgere: 93 Heste: 4 Emner: 88 Svar: 605
Og Hippie Hest: Synes du skal hoppe fra diskussionen, eftersom du ikke har noget relevant at bidrage med
jun 2007
Linea Strøjer .: Jeg kan følge dig 100 %! Man kan gost kende en islænder, en shetlænder og en fjordhest f.eks.! Og hvis man kender dens forældre og ved den f.eks. er oldenborger! Hvad er så problemet..? og det er fint nok at gøre folk opmærksomme på det, men den der bitchen, den kan jeg slet ikke klare! "Din hest er ihvertfald ikke den race!! Bla bla bla.. Gør dem opmærksom på det så, og lad dem så selv afgøre det istedet for at give lav og den slags crap.. bare min mening
jun 2007
Ta' den! :)"
Ja det her er jo vikelig relevant og modent
maj 2004
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=153809
med følgende udsagn:
Udmelding fra Hanne T - Hjælpeadmin.:
"Selvom du evt ikke har papir på din traver, er man jo ikke i tvivl om at det ER en traver, da den er frysemærket, og derfor skal under travheste. Dine fjordheste ... ja selvom der ikke skulle være papir på dem, ja så ligner de jo altså fjordheste, og så mener jeg de skal under fjordheste.
Altså kan vi kun bede brugerne flytte de tydelige blandinger.."
jun 2007
jun 2007
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.268
jun 2007
jun 2007
DE er dagens helte!
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
men syns heller ikke man skal sætte sin hest indunder en race den ikke er... jeg mener dog ikke at en hest uden papir el. stamtavle ikke godt kan være en ren race... papir betyder ikke ret meget for hvilken race det er... jeg har selv en frieser der er ren, men den er registreret som barock-pinto... da det er det den skal avle...
sep 2006
Følger: 75 Følgere: 70 Heste: 10 Emner: 57 Svar: 757
Nogle ved jo godt hvilken race hesten er, selvom den ikke har papirer, så syntes jeg det er iorden at sætte den ind under den race, men bliver selv umådelig træt af at se folk, der f eks sætter deres pony ind under DSP fordi den da er dansk sports pony. Nej, det er den ikke medmindre den er kåret ind i DSP, har stamtavlen eller man kender stamtavlen og forældrene er DSP.
Det fede ved HG er jo at man kan gå ind under de forskellige racer og se de bedst bedømte af dem.
Men ved f eks shetlændere, friesere og fjordheste er man jo ikke specielt i tvivl..
maj 2004
jun 2007
Det jeg generelt er imod er den mistro, tonen og opførslen herinde.. og kender man dens forældre er den skid altså slået, hvis man derigennem kender racen
Og nej, jeg er ikke sur.. synes bare at tonen skal holdes, OGSÅ i en diskussion
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
for i princippet kan du jo sort set sætte alle heste ind under dansk varmblod, altså en oldenborg, en blandning mellem alverdens store heste racer, da der findes så mange forskellige former for danskvarmblod.
Min personlige mening er at man skal kunne bevise det via. f.eks. stamtavle, frysemærke eller lignede, hvis man ikke kan det må den ind under blandning af racer om den ligner eller ej .
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
jun 2007
feb 2007
Men dette er jo et galleri, hvor man kan vise sin hest frem., købe og sælge forskellige ting/heste, og så kan man få gode råd og debatter.... - Men så er det vist heller ikke mere end det....
Så træk på læben af folk som mener at deres fjordhest skal stå under araber, og brug tiden og jeres erfaringer på noget mere relevant, så som den levende hest i stalden;o)
God dag til alle, og tal pænt ;o)
jun 2007
feb 2007
jun 2007
jun 2007
jul 2005
Følger: 2572 Følgere: 4342 Heste: 12 Emner: 127 Svar: 1.261
ved godt at Polomino ikke er en race men en farve MEN hvis man så meget firekantet på det skulle han faktisk under OX arabere
jul 2005
Følger: 2572 Følgere: 4342 Heste: 12 Emner: 127 Svar: 1.261
feb 2007
Jeg afviser også folk som opretter, en hest de så på en mark, har redet en enkel gang og lign.
Men du har din mening, jeg en anden, så vi kan da bare blive enige om at være uenige ;o)
jun 2007
Det sku ikk kun når folk opretter deres heste, men også i alle slags indlæg der folk som bare sal snakke grimt til hinanden, og ingen respekt har for hinanden.. Er da skide irriterende at læse alle disse indlæg hele tiden,og de 5 første beskeder bliver skrevet pænt, men pudsigt nok skifter det så efter de 5 første beskeder.. ?? tænk over det. !!
Måtte lige ud med det, og undskyld det blev i dette indlæg. !!
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 425
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 83
Jeg syntes det skal respekteres.. er hesten registreret under et forbund, med fx kårring, brændemærke, frysemærke, født i avlen og sådan, kan jeg forstå det, men ikke at man bare sætter fx en palomino farvet ind under palomino, uden nogle af overstående..
jun 2007
nej en skoda er heller ikk det samme som en ferrari.. !! :b
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 425
feb 2007
Men hvis en fjolle bedækker en fjolle, papir eller ej, så kommer der da en fjolle.... Ellers os er der noget galt med min genetiske orientering... Men det kan der selvfølgelig også være ;o)
Hva så med fx. en kineser som er adopteret til danmark, er hun/han så dansker eller kineser, - eller en blanding af "racer".... ??
maj 2007
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
Sputnik er nemlig lige præcis halv araber, og halv DV :b
jun 2007
jun 2007
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
MEN! Jeg holder meget af blandinger, og man kan få nogle rigtige dygtige heste ud af det..
jun 2007
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Er den renracet, med tavle, så er den det.
Er den renracet, ude tavle, så er den det.
Er den blanding, med tavle, så er den det.
Er den blanding, uden tavle, så er den det.
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 3 Svar: 59
Men tror at jeg efter det jeg har læst er nogen der mener at, (nu tager jeg lige min egen hest som eksempel) min jyde hvis mor havde lidt belgier i sig skal oprettes som blanding bare pga det, det giver da ingen mening, hun kan få lavet en stambog hvis det er det vi ønsker, men hvad pokker gør en stambog hesten bliver jo ikke anderledes af den grund..
Min hest er jyde og det bliver hun ved med at være uanset hvad andre mener
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
jun 2007
Anne-Christine K : Godt eksempel, og stambogen er fandeme ikk det som gør hesten alligevel. nej du falder jo ikk for stambogen vel.. ? (:
okt 2006
dec 2006
Følger: 106 Følgere: 100 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 1.278
okt 2006
jun 2007
mar 2005
Alle der jævnligt færdes på HesteGalleri.dk skal have deres egen brugerprofil. Det er ikke tilladt at have flere brugerprofiler ad gangen. Brugerprofiler der udelukkende er oprettet med det formål at misbruge HesteGalleri.dk på den ene eller anden måde accepteres ikke og vil blive lukket.
Den person der opretter profilen hæfter for alle overtrædelser der begås fra denne. Det er DIT og kun dit ansvar hvem der benytter profilen og hvad de foretager sig fra den (5.3 Hackning).
5.2 Reklamer i brugerprofiler
Det er ikke tilladt at reklamere for f.eks. hjemmesideadresser i profilbilleder, heste eller navn. På din profil er du velkommen til at sætte en hjemmeside adresse ind i det felt der er angivet til dette. Overholdes dette ikke vil du modtage en officiel advarsel med anmodning om at slette det pågældende. Sker det ikke vil din brugerprofil blive frosset og i sidste ende udelukket fra siden.
5.3 "Hacking"
Den eneste måde hvorpå en anden kan havde fået adgang til din profil, er ved at få dit kodeord fra dig.
Sørg derfor altid for at bruge et kodeord der ikke kan gættes, heller ikke af din bedste ven/veninde.
Sørg altid for at logge af, og vær sikker på ikke at bruge auto-login på en computer andre har adgang til – f.eks. på biblioteker, net-cafeer, en vens computer eller lignende.
Sørg altid for at andre ikke ser dig taste dit kodeord ind.
Du bør en gang om måneden ændre dit kodeord.
Kort sagt, behandl dit kodeord som du ville behandle pinkoden til dit hævekort.
5.4 Oprettelse af heste
HesteGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til hesten, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af HesteGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en hest her på siden.
Du skal have tilknytning til hesten.
Alle billeder af hesten skal være tydelige og af selve hesten
Hesten må ikke oprettes som salgsannonce
Hesten må ikke være solgt ved oprettelsen
Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.
Det er ikke tilladt at oprette flere heste i samme galleri; opret venligst kun et galleri per hest du ejer.
Vi kontrollerer jævnligt de oprettede heste og sletter uden varsel alle heste, som ikke opfylder alle betingelserne.
5.5 Heste der er oprettet mere end en gang
Det er tilladt at den samme hest er oprettet flere gange hos forskellige brugere hvis alle brugerne opfylder tilknytningskravet. Dette gælder både ved flere ejere (Delt ejerskab) samt ved en ejer og en part, eller ved flere parter.
Det er ikke tilladt at en bruger opretter den samme hest flere gange, f.eks. for at kunne vise flere forskellige billeder af hesten. HesteGalleri.dk henviser til at man i stedet benytter Fotoalbums på siden. Hvis dette ikke overholdes vil brugeren blive bedt om at slette de overflødige heste. Hvis brugeren ikke reagerer på henvendelsen, vil alle de pågældende heste der er ens blive slettet.
OBS: Heste må naturligvis kun være oprettet flere gange af forskellige brugere så længe at alle der har oprettet den overholder tilknytningskravet, således at de der ikke opfylder kravet skal slette hesten igen.
5.6 Oprettelse af falske brugerkonti og heste
Med falske brugerkonti og heste, menes der brugerkonti eller heste, som på den ene eller anden måde ikke stemmer overens med de af HesteGalleri.dk’s nærværende brugerbetingelser. Brugerkonti eller heste der udelukkende er oprettet med det formål at misbruge HesteGalleri.dk på den ene eller anden måde tolereres ikke og vil blive lukket uden varsel.
Med falske heste menes heste der er oprettet, der ikke opfylder kravene jf. punkt 5.4. Der vil blive sendt en advarsel. Bliver hesten herefter ikke slettet, vil brugerkontoen samt alle tilhørende heste blive slettet.
Ved oprettelsen af din brugerkonto har du tilkendegivet:
- at brugerbetingelserne er læst
- at du på bedste vis vil følge brugerbetingelserne
- at din hest opfylder kravene
Hvis du finder beviser på en falsk brugerkonto eller hest, kontakt da en hjælpe-administrator og stem brugeren ud (1.9 Udstemningssystemet). Lad være med at bruge Forummet til at skrive om brugerkonti eller heste der måske er falske, da disse indlæg bliver slettet uden varsel, og eventuelt kan medføre en advarsel jf. reglerne om brug af forum.
5.7 Kommentarer ved andres heste
HesteGalleri.dk gør opmærksom på at kommentarerne under profilerne er til at kommentere hesten, og ikke til nedrakning af hestens ejer. Skulle dette ske, bedes du tage kontakt til en hjælpe-administrator direkte og ikke via Forum. Hjælpe-administratorerne er de eneste der kan afhjælpe problemet.
Herudover henviser HesteGalleri.dk til at kommentarer skal følge de samme retningslinjer som brug af forummet, dog undtaget private beskeder, der er helt i orden hos heste.
5.8 Bedømmelser
HesteGalleri.dk, herunder administrator og hjælpe-administratorer, har ingen indflydelse på de bedømmelser, der gives. Hvis du får en bedømmelse, du ikke synes om, er det op til dig selv, om du vil nulstille dine stemmer eller ej. HesteGalleri.dk behandler således ikke klager over dårlige bedømmelser, da det ikke er op til HesteGalleri.dk at vurdere, om bedømmelsen er retfærdig eller ej.
Hvis en bruger konsekvent giver lave karakterer kan du stemme personen ud, og din udstemning vil naturligvis blive vurderet for seriøsitet på lige fod med alle andre den pågældende bruger har. (1.9 Udstemningssystemet)
Det skal dog siges at bedømmelsessystemet ikke er dit eget "våben" til at gennemføre dine regler på siden. Vi vil ikke se karakterer givet med kommentarer om at en bestemt ting skal ændres. F.eks. vil vi ikke se noget krav om at der skal være mindst 10 billeder eller andet. Hvis du er utilfreds med en brugers hest, kan du undlade at give karakter og eventuelt skrive hvorfor.
5.9 Brug af beskedcenter
Det er muligt at kontakte andre brugere via beskedcenteret når man har et relevant spørgsmål eller besked til dem. Det er under ingen omstændigheder tilladt at bruge beskedcenteret til spam.
Spam er uopfordret uønskede beskeder. Det betegnes som spam såfremt den samme besked sendes til mange brugere og formålet med beskeden er den samme. Det er f.eks. ikke tilladt at kontakte brugere via beskedcenter fordi man vil have stemmer i sin udfordring og opmærksomhed på sin annonce eller lave reklame for ens egen eller andres hjemmesider.
Spam via beskedcenter skal anmeldes via "Misbrug" under hver profil. Kommer det til vores kendskab at der spammes vil brugeren sættes i karantæne eller udelukkes øjeblikkeligt afhængigt af omfang og karakter.
Det er relgerne for profiler (heste profiler) her på siden, og jeg læsen ingen steder at hesten SKAL have tavel..
Det er nogle af jeres hjemmebryggede regler,,
okt 2006
så til alle jer der mener der skal være tavle på glem det, det skal der ikke, det ændre jo stadig ikke på hesten
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
Kan ikke forstås at det SKAL diskuteres, reglerne er sådan.
og dem der svarer grimt tilbage,er oft dem der har sat deres heste under den forkerte race
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
Kan ikke forstå hvorfor reglerne herinde skal diskuteres, sådan er de bare, og hvad er der i vejen med blanding af racer, det gør det da ikke dårligt :S
okt 2006
mar 2005
Det her spørgsmål har været oppe før, og jeg spurgte endda en HA'er om det, og de sagde også at hesten ikke skal have tavle, men hvis man kan se den tydeligt er en blanding skal den ikke være under en raceren..
okt 2006
feb 2007
Skal min hest så under DV eller Hannovaraner????
Jeg har sat hende under DV, fordi der er hun kåret og brændemærket, men i princippet er hun jo en blanding af racer..... MED STAMTAVLE!!!!
maj 2007
Du svare jo selv på følgene. den er Kåret i DV, og derfor er det helt efter principet at have den under DV..
Det jo det samme med en fx palomino farvet som man putter under palomino, fordi den er kåret ind i forbundet, selvom den ikke har stamtavlen.
Har Hesten hestepas, brandmærke, kårring, eller andet ligenden, er det den race. Fx kan man godt finde dver uden papir med krone på rumpen..:)
Anne-Christine K : Der er så vildt jeg kan se INGEN der sir en rece hest er beder end en blanding..:) de fleste racer bliver jo forædlet med andre racer og bliver på den måde også blandet..Men er hesten i et avlsforbund er det jo derfor det er en racehest
For mit vedkommen er en blandings hest i mange tilfælde faktisk beder at få fingerne i, da hesten så er avlet for at få en hest specielt type hest.. DVen er jo også blanding af mange forskellige typer, og racer.. da dv er en avlsorganition..:)
Der er stor forreskel på at have en hest med fx 95% trekener, selvfølgelig er det i orden at smide den under trekener.
Jeg Har oplevet at finde heste som fx ligerner fjordheste, under araber. Min veninde har en fjordhest/connemar, mest Fjordhest, og ligner en fjordhest, den er oprettede under blanding af racer, selvom der er tavle på dyret, den er bare ikke i nogen avlsorganition..
Min ejen hoppe er kåret, født, og avlet ind i palominoen, og har mange forskellige racer i dig. bl.a AA, Trekener, DV, holst. fuldblod osv. Men da hun er kåret ind i palomino avlen og brandemærket palomino, er hun godkendt til at være i det forbund, selvom hun er rød hun har ikke noget andet valg, hun er palomino
men havde hun ikke haft en kåret mor og far, ville jeg heller ikke mene hun skulle brandemærkes, og derfor ikke skulle have været i palomino, men i blanding af racer, da hun jo er bl.a racer
Men ja, man kan diskutere det her emne igen og igen, og INGEN race hest er beder end bl.a racer..:) De er lige dygtige..
DV er jo også bl.a racer. og de er begyndt at ELSKE fuldbloden..:S
feb 2007
Hun er hannoveraner, men kåret og brændemærket i DV, men oplysningsmæssigt hører jo så under hannevoraner...
Men jeg forstår seriøst ikke hvorfor man er så pissetravlt med at rette andre folk.... Det er et galleri, hvor du kan vise din hest frem.... Slap dog lidt af, og lad HA´erne gøre deres arbejde... Og klik væk fra de heste som I mener ikke er i rigtige kategori!
maj 2007
afstamnings mæssigt burde det være ok du op rettede din hest under hann., men da den er kåret og mærket under dv, ville jeg nu nok personligt mene den sku under dv
feb 2007
Jeg synes da bestemt du sku jobbet som HA´er, så er man da sikker at ingen vil bruge siden efter en uge...
Det må være ufatteligt hårdt at være nødt til at trampe på andre for at hævde sig selv...
Gud hvor har jeg ondt af dig!
feb 2007
At kalde mig og andre for mindre inteligente??
Og nu er det pludselig ment i "sjaw"....
feb 2007
Du fornemmer at du er klogere, super, lev du i den overbevisning.....
jun 2007
Når du har rettet den kan du måske stige et niveau i intelligens?
dec 2006
Følger: 106 Følgere: 100 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 1.278
hahahaha - det er jo kun til at grine af
jun 2007
feb 2007
se evt tidligere indlæg fra HA´er, kopiet ind fra mig ;o)
mar 2005
Der er stadigvæk ingen relg om at hesten SKAL have tavle bare at den skal se raceren ud.. Det går ikke der står en Andalusier under en fjordhest, da de 2 racer tydeligtvis ikke ligner hinanden
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
At vi så alle opfatter det forskelligt og lægger forskellige grader at vigtighed på dette. Det er jo bare naturligt, og lidt ærgeligt når der ikke (så vidt jeg har kunnet finde) faste retningslinier på dette punkt.
Og self skal vi alle tale pænt, og ikke rakke en hest ned fordi den er placeret forkert, men det skader i min verden ikke at påpege at man synes hesten burde stå under en anden kategori end den gør :o)
Siger hender der kun rider race blandinger og som er STOLT af det ;o)
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
Maddie skriver: "Alternativet er jo, at du og dem må forblive på det lavere niveau for intelligens." - Og dette er ikke nedladende????
At kalde mig og andre for mindre inteligente??"
Hippie hest kalder jer IKKE for mindre intelligent, hun siger bare at du "vælger" at blive på et lavere niveau ved at gøre det over på personer/egne heste i stedet for generel diskussion om emnet :o)
Men nedladende - Jooh Hippie, lidt er du nu, som en anden også fint og humoristisk (synes jeg) påpeger ;o)
mar 2005
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Så nu er leda her med oldenborg og janette er new forest .
har ikke stamtavle til det eller noget men det jo lige meget, for i princippet kunne de godt være den race.
Det da langt ude hvad ?
mar 2005
En fjordhest skal jo heller ikke under araber vel
Hvis man ved hvad der er i, og man ved den ikke er raceren skal den selvfølgelig under blanding af racer
feb 2007
Jeg synes at hvis man får kommentarer om ens hest er "korrekt" placeret, så skal man spørge en HA´er, og så må man klippe det svar ind i sin profil. - Så kan det da være at man slipper for yderligere.... Der er jo altid håb;o)
mar 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 77 Svar: 238
raceren vs. blandig af racer