{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Slå hesten når den refusere {{forumTopicSubject}}

Dengang jeg fik springundervisning refusere Lotti pænt tit. Hvergang fik jeg afvide at jeg skulle slå hende bag i. Men jeg kunne ikke lide det, og gav hende derfor "kun" et klask. De brokkede sig altid og sagde at jeg skulle slå så de kunne høre det.

Jeg går der heldigvis ikke mere!
Når i får spring undervisning, siger jeres trænede så i skal slå hesten hvis den refusere? Og gør i det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slå hesten når den refusere
  • #2   10. dec 2007 Jeg blev også 'oplært' med at man skulle SLÅ hesten! Ikke bare et dask med pisken - nej, man skulle tage ORDENTLIGT fat på pisken - som når man holder på en grydeske!!! OG så bare lægge alle kræfter i. For hesten skulle 'fandme' ikke tro den var noget, eller kunne gøre hvad den selv ville!!!! smiley

Og så kan man tænke over hvor jeg er endt henne i dag, mht min omgang med heste smiley Og det er jeg sååå glad for!!!

• #3   10. dec 2007 Ja, men det bryder jeg mig ikke om . Men hvis den skyder skulderen kan den godt få et lille klap :b

• #4   10. dec 2007 Mia - tak smiley Jeg får ikke undervisning mere, da der vidst ikke er noget der underviser sådan nogle særlinger som mig. Haha! Jeg kan godt finde på at skride, hvis der er det mindste galt, og alle de råber bare at jeg skal putte en bid i munden på hesten, men nej, nu vil jeg lære og ride uden, og så har jeg tænkt mig at gennemføre det xD

- Deres problem smiley

• #5   10. dec 2007 Hvis det er forbi den er bange for springet trykker jeg lidt til hende og lader hende kigge på det (:

- Jeg var engang til springstævne hvor der var en pige der startede på en 2'er pony. For det første var hun en smule for stor, men den kunne sagtens bære hende. Den stoppede så på et spring, og den fik, uden overdrivelse, 5-6 rigtig hårde slag bagi, og dette skete 4-5 gange. Mondi begyndte at galopere fordi hun slog så hårdt og højt, og hun plejer at være iskold overfor sådan noget. Til sidst måtte min venindes mor + min moster nærmest råbe af hende, og fik hende til at stoppe. og da den så endelig sprang roste hun den ikke engang :s

• #6   10. dec 2007 Det mener jeg er forkert, for det er altid rytterens fejl når hesten refusere. smiley Kan godt forstå du flyttede..

• #7   10. dec 2007 Tja I skulle have set Meredith Michaels til worldcup i, jeg tror det var Italien, hendes hest refuserede, den var vidst bange for springet, hun gav den edderøvmende nogen bag i.. Blev helt forfærdet!!

• #8   10. dec 2007 Mia - Ja, der er en hel del km fra nordsjælland til Lolland smiley

Jeg har aldrig fået undervisning uden bid. Det har jeg kun gjort derhjemme. Jeg kan ikke styre hende perfekt endnu, men jeg håber da det kommer. Indtil videre har jeg lært hende at skifte gangart, bare jeg gør en bestemt bevægelse med benene. Du kan se min video smiley

• #10   10. dec 2007 Okay smiley Gerne kommenter xD

• #12   10. dec 2007 Jeg kan mærke lidt før når Fenja vil refusere, måske fordi jeg ved at jeg ikke har redet hende ordenligt hen. Når jeg 'mærker' det ligger jeg benene lidt til hende og siger "Kom så Fenja, kom kom kom kom" xD

Jeg synes ikke der er nogen grund til at slå hesten.

Når jeg får undervisning i dressur og hun skyder skulder eller andet, så kommer den tit "Giv hende en i røven". Gu' vil jeg ej! Det er min skyld at hun skyder skylder fordi jeg ikke rider hende ordenligt, så det er jo mgi som skal piskes.

Sikke en gang volapyk xD

• #13   10. dec 2007 min mors får et lille klap på skulderen ikke hårdt bare et bestemt så han forstå at det må han ikke;) ved godt det ikke hjølper så meget men det gør ham nærmest obs på at der er en rytter på ryggen af ham;)

• #14   10. dec 2007 syns det er sørgeligt at voksne og veluddannede mennesker skal lære børn at de bare skal slå lige så snart dyret ikke makker ret!! smiley

• #15   10. dec 2007 jeg hader at slå heste!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentér på:
Slå hesten når den refusere

Annonce