{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Øv halt {{forumTopicSubject}}

Øv altså havde sådan lige glædet mig til at starte op med ridningen idag (hypsen har haft en lang pause pga jeg fik nyt arbejde, dårlig bane og til sidst flytning) ridehuset er endda tomt smiley men da jeg så kalder på hypsen på folden kommer den hoppende på 3 ben.. det ene bagben ser helt stivt ud smiley
Da hun kommer igang skridter hun dog fint.. virker lidt stiv i den ene side af bagparten men ikke halt..
Tager hende ind og tjekker ben og hov.. intet at se.. ingen varme, sår, hævelse eller ømhed..
Tager hende løs i ridehus.. i skridt er der intet, men i trav og når hun drejer virker det ene ben stift i det smiley
Så ingen ridning og jeg har taget fri fra arbejde i morgen, så jeg kan tage ned og tjekke hende.. er hun stadig halt ringer jeg til dyrelægen..
Hun var dog frisk og tog en strakt galop på folden.. så håber det bare er et slag/spark der gør hende øm eller stivhed pga vokseværk..
Nogle der har prøvet noget lignende ? og e det ikke synd for os nu vi skulle til at igang ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv halt
  • #1   9. dec 2007 Hmm det kan sagtens være vokseværk der gør den får den stivhed.. Men det kan også være så mange andre ting, der er skyld i hendes halten.. Er hun varm nogen steder i benet?? smiley

Pyha min egen hoppe skal i røngten på fredag, er bare så spændt, da hun har brud i hovbenet... så håber sådan det er vokset sammen som det skal, og at jeg kan komme igang med genoptræningen af hende..:)

• #2   9. dec 2007 nå, så ikke lige der stod varme.. hmmm mærkeligt...

• #3   9. dec 2007 Jo det er synd for jer... Tonga er også halt, hun har fået et mikro sår, en lille torn hun har fået i benet :S så er der gået betændelse i, så ja nu er hu n halt den lille stakkel

• #4   9. dec 2007 har prøvet hvor han stod halt i én dag, og vi skulle til 4dagsstævne to uger efter. heldigvis var det vidst bare fordi han havde været ret vild på folden dagen før, for der var intet, dagen efter han var halt (:

• #5   9. dec 2007 Jeg har oplevet at Tonga ikke kunne stå på nogle af sine ben :S hun LÅ ned i muderet på folden, så er der altså noget galt! hun ville bare ligge ned hele tiden, men kunn ikke bære at skulle ligge sig langsomt ned, så hun fjernede bare benene under sig selv og lod sig falde :S det så ret uhyggeligt ud, dyrlægen gav hende smertestillende, det hjalp hende desværre ikke ret meget smiley dagen efter var der INTET smiley Vi fandt aldrig ud af hvad det var, dyrlægen gættede på hun havde spist en plante, der har aldrig været noget i den stil siden, heldigvis

• #6   9. dec 2007 Stine: Jeg skal nok krydse fingre for at det er vokset sammen..
    Ja jeg synes også det var sært da intet var at se og mærke.. så håber på vokseværk eller måske et slag/spark på overlåret/bagdelen.. men frygter jo hun kan være faldet og have slået ryggen eller krydset..

Tinna: Utroligt hvor lidt der ind imellem skal til.. god bedring med din hyps..

*SPS* < Kimie Dehn > : Håber jeg er lige så heldig og min er helt iorden i morgen..

• #7   9. dec 2007 Signe: Tak...:) har faktisk 2 heste jeg ikke kan ride.. Så er det faktisk træls at have 2 heste, og begge er halte.. man må sige jeg er uheldig..:) men forhåbenligt er min hoppe ved at være klar igen..:)

Men med din hoppe, kan hun ikke også have vrækket rundt eller trådt forkert måske??

• #8   9. dec 2007 Stine: Ja du er da godt nok uheldig.. jo det er jo også en mulighed.. men umiddelbart virker det som om det er oppe i bagpart/kryds den er galt og ikke nede i selve benet..

Kommentér på:
Øv halt

Annonce