{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget kan ilændere bære?
  • #1   8. dec 2007 voksen * -.-

• #2   8. dec 2007 kommer an på hvor stor en islænder hun anskaffer sig;) men de er meget stærke.. har haft en på ca. 130 og den kunne sagtens bære en alm. voksen.. og de fåes jo og større hehe:D

• #3   8. dec 2007 Hei... en Islænder er en utrolig stærk og robust hest. Selvfølgelig skal hun måske kigge en lille smugle på hestens bygning når hun er på udkig efter drømmehesten. men generelt er de utrolig stærke. !

• #4   8. dec 2007 Hej, ja det er helt korrekt at islændere er stærke, og det ER jo en hest, så den kan sagtens holde til en voksen dame. Jeg har selv lidt til gården og gaden, og rider en islænder på 1.30. Hun er robust, men kan sagtens holde til mig. Så det burde ikke være noget problem smiley

• #5   8. dec 2007 Men hvad vejer hun da? Kraftig er jo et vidt begreb...

• #6   8. dec 2007 Med risiko for at få høvl, så vil jeg sige at jeg ikke mener man skal udsætte en islænder for ret meget mere end 20% af dens egen vægt.. Det er den tommelfingerregel der er for alle hesteracer og da ingen heste er skabt til at bære noget på ryggen synes jeg ikke man bør overskride dette. Jeg ved også godt at for en relativt stor og kraftig islænder som min egen, så er 20% kun omkring 80 kg. Det er der vist mange islænder ryttere der har svært ved at holde sig under, især voksne mænd, men det er nu engang min holdning.
    Jeg tror at "problemet" med islændere er at de har en meget høj smerteterskel, så de brokker sig ikke over at have tunge ryttere på ryggen på samme måde som mange andre ponyer og heste ville.

• #7   8. dec 2007
    Islænedere er utrolig stærke dyr og kan sagtens bære en kraftig person.. det er jo de heste alle i island rider rundt på smiley
    De er jo også netop avlet til at kunne bære en voksen rytter i det islandkse tærren uden at skulle bukke under smiley

• #8   9. dec 2007 Nina A : Ja, jeg vil give dig helt ret, men man skal huske på at de ER bygget kraftigere end alm. heste.. Men man skal jo heller ikke udsætte hesten for noget som man ikke mener er forsvarligt, så det gælder om at finde en middelvej..

• #9   10. dec 2007 Nina A: det er korekt det du siger, men som du selv påpeger er det en tommelfinger regel... jeg mener at islænderen er en undtagelse.
    den bære ævne er med til, at selvom den går under pony mål, beregnes den stadig får at være en hest.. det er dumt at undervudere dens fantastiske bygning der netop er avlet til at bære "lidst størrer" rytter over store afstande.. dermed ikke at sige at jeg vil give dig høvl.. for i lang de fleste tilfælde vil jeg give dig ret...;) du ser da også fjordheste bære over disse 20% og uden nogle vil sige at det er synd!!

men som allerede nævnt så er der forskæld på at være overvægtigt og hvis rytteren der tales om er meget stor burde man måske overveje at gå lidt ned i vægt for at få drømme hesten i hus.. vil mene det er slidet vær;D

Kommentér på:
Hvor meget kan ilændere bære?

Annonce