{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

Navne.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg ville endelig bare høre, om man kunne se et bestemt sted, hvad reglerne for hestenavne er?

Må en hest godt have andre bogstaver end de danske i navnet?

Jeg er jo fra Rumænien, så et navn kunne jo sagtens have ´s i.

(man kan ikke helt skrive bogstaverne på Hestegalleri uden de bliver lavet om)

Håber mit emne ramme en som kender reglerne!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navne..
  • #1   5. aug For at være HELT sikker, skal du have fat i Landskontoret for heste smiley
    https://www.landbrugsinfo.dk/heste

    Før i tiden var der en regel om, at et hestenavn maksimalt måtte være på 2 x 15 bogstaver - men jeg tror faktisk ikke, at det er gældende mere, og jeg kan heller ikke finde noget som helst om navneregler på landskontorets hjemmeside (derfor synes jeg at du skal ringe eller skrive direkte til dem).

    Jeg har dog et godt råd: vælg et navn, som består af bogstaver, der kan skrives på en dansk computer - ellers kommer du i problemer med jævne mellemrum: både hos dyrlægen, i hestedatabasen (ved registrering og udstedelse af pas), ved dyrskuer, kåringer og stævner - kort sagt: alle steder, hvor der er skriftlighed omkring din hest.
    Desuden vil du hele tiden høre det udtalt forkert, fordi danske tunger som regel ikke kan udtale østeuropæiske ord/navne smiley


  • #2   5. aug Tak for din kommentar. smiley

    Jeg vil helt klart ringe ind til dem så.

    Det med at de fleste ikke kan udtale navnet er intet problem, det er jeg også selv vokset op med her i DK. smiley smiley


  • #3   9. aug Det kommer vidst også an på hvilken race hesten er smiley

  • #4   9. aug Det tror jeg meget du har ret i. Men jeg må ringe ind til når tiden kommer smiley

Kommentér på:
Navne..

Annonce