en vær hesteejers skræk:'( {{forumTopicSubject}}
i går (lørdag d. 24 nov) fik jeg den trakiske besked at min kære lille elskede hyp baby skulle aflives:'( det hele startede tirsdag ved tre tiden, hvor min veninde ringede at den var altså galt med baby. hun lå ude på marken(gør hun ik normalt med mindre hun er syg) jeg kom self straks og min veninde var ude efter hende, da vi fik hende ind ville jeg give hende et æble for at se om arpetitten var i orden, det var den og hun sked os. så tænkte at helt galt kunne den ik være(hun har haft tarmslyng) jeg lyttede til maven og den lød ik som jeg gerne vil have den til :s så ud at trække med hende og staks få fat i dyrelægen... dyrelægen kom og hun sagde og jeg citere: "det var da godt nok en MEGA forstoppelse." (havde også 39,3 i feber) så hun fik turen med olie og det hele... det gik som sådan noget plejer at gå og hun fik det bedere og sked en masse... men om natten kl to var den gal igen hun fik mere smertestillende og hele onsdag gik det fint og hun fik hø og gulerøder og var glad og jeg havde sådan set planlagt hendes foderplan til optrapningen af foder... jeg sov hjemme(var opp og se til hende sent om aftenen og alt var stadig godt). torsdag midt i fjerdetime, ringede hende der bor der oppe og sagde hun så lidt slatten ud og jeg tog op til hende med det samme..hun lå ned og puttede i boxen da jeg kom, og så nu ellers ik særlig syg ud, men da jeg har haft hende helt fra lille og har oplevet det som jeg på det tidspunkt troede var være med hende, ved jeg at hun putter sig i stedet for at trille sig :s så fat i dyrelægen igen.. hun kom og hun fik mere olie, der var gang i maven men den forstoppelse sad godt fast og dyrelægen fortalte os at hun var meget urolig pga. den feber hun havde som på trods af antibotika var steget til 39,7... natten gik og hun virkede helt frisk og glæde mig næsten til dyrelægen skulle komme og tjække op, så hun kunne se at hun havde klared sig så flot.. men klokken fem blev det igen slemt lige som dyrelægen kom ind af døren, hun fik mere olie og en tarmskyldning, da forstoppelsen bare ik ville ud :s vi besluttede (i samråd med dyrelægen) at sende hende til ansager dyrehospital (som ligger små 4 timers kørsel væk) fordi de kunne gøre mere for hende og så kunne jeg også sove (hun ville kun slappe af når jeg var der). vi kørte kl otte om aftenen og ankom der nede kl halv tolv. dyrelægen undersøgte hende og var meget positiv, han fortalt blandt andet at langt de fleste med hendes problem kom der fra igen, og at det ikke havde noget med sidst hun var der at gøre, plus at den bilyd på hjertet min egen dyrelæge havde opdaget var på grund af væske mangel, så han regnede med at jeg kunne få en helt frisk hest med hjem om et par dage.. så vi kørte lettet hjem. dagen efter vågnede jeg til at megt bekymred telefon opkald, hun havde fået det være. efter en time ringede en rystet dyrelæge igen og fortalte at hendes forstoppelse(som faktisk var overstået på det tidspunkt) kun var en bivirkning og de ikke vidste hvad der var galt men at hun var ved at drukne, fordi at alt hendes væske løb i lungerne og at de syntes at det var bedst at aflive hende..!!!! han sagde at hun højest ville have en time igen før hun ville drukne og det måtte for alt i værden ikke ske så vi valgte at få hende aflivet:'(
låver at skrive i morgen når de har opdukseret hende og forhåbenlig ved hvad der er galt.
jeg húndskylder meget slå og stave fejl, men er stædig rystet og tudefærdig
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 239
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 140 Svar: 870
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.656
maj 2006
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 97 Svar: 2.485
maj 2007
Følger: 136 Følgere: 128 Heste: 11 Emner: 37 Svar: 614
apr 2007
Følger: 115 Følgere: 311 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 3.835
feb 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 664
og det er ikk noget jeg finder på det er rigtigt
okt 2007
Følger: 80 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 211
Når er hest aflives er det så sørgeligt !
apr 2005
apr 2005
apr 2005
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 60 Heste: 4 Svar: 23
apr 2005
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Fik for et par uger siden beskeden om at min hest aldrig må bruges som ridehest, og et tjek om en god måneds tid afgør endeligt om han skal aflives eller ej.
apr 2005
feb 2006
Følger: 161 Følgere: 143 Heste: 2 Emner: 300 Svar: 3.013
min pony er også lige blevet aflivet på ansager
torsdag den 15.
han blev aflivet pga tarmsyng . :'(jeg føler 100 % med dig.
en stor hjælp er at SKRIVE ogf SNAKKE med så manbge folk som mugligt .
det er meget hårdt at miste den man holder aller mest af,
en som man vidste ville overleve i ansager,
oig som man ville komme til at se igen .!
- du skal bare skrive hvis der er noget .
jeg har selv næsten lige stået samme sted ! :'/
R.I.P
apr 2005
feb 2006
- bare tænk på din og mi hest er på de EVIGE græs marker lige nu
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Har selv mistet en ung hest, som vi desværre aldrig nåede til ansager med.
Så tragisk når sådan noget sker. Syns det lyder underligt mht. hendes sygdomsforløb....håber du finder ud af hvad der præcis var galt med hende.
R.I.P Baby.
apr 2005
feb 2006
min havde koldbrænd i 6-8m af tarmen
apr 2005
feb 2006
han fik en bedøvning inden vi kørte derned.
men han havde så store smerter den ikke kunne holde ham fri for smerter !.
- det er virkelig virkelig hårdt
apr 2005
feb 2006
Jaa.
Regnbuens bro
Der findes en bro mellem himmel og jord. På vor side af broen findes et herligt sted med fjelde, dale og enge med grønt og saftigt græs. I dette smukke land er der altid solskin og dejligt vejr, frisk vand og smukke blomster i alle regnbuens farver.
Når et elsket dyr dør, kommer det til dette sted. Syge og skadede dyr bliver healet og friske igen. Gamle og svage dyr bliver unge igen. Alle dyr er venner og leger sammen. Alt er bare fryd og gammen, med undtagelse af én ting, -de savner deres specielle ven fra livet på jorden.
Pludselig en dag stopper et af dyrene midt i legen, lytter og ser ind i evigheden. Lyset er tændt i de klare øjne. Næseborene vibrerer og kroppen skælver af glæde. Pludselig løber det fra resten af dyrene. Flyver over de saftige enge, hurtigere og hurtigere.
-Du er opdaget! Når du og din specielle ven mødes igen, tager du dit elskede dyr i dine arme og klemmer det ind til dig.
Dit ansigt bliver kysset og nusset igen og igen og endelig får du igen lov at se ind i din kære vens trofaste øjne.
Lang har adskillelsen været i dit liv, men mindet om din kæreste ven har du båret i hjertet hele tiden.
Til slut går vi sammen over regnbuens bro for aldrig mere at skilles.
apr 2005
feb 2006
en vær hesteejers skræk:'(