{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
356 visninger | Oprettet:

Hvad er en acceptabel karakter for jer {{forumTopicSubject}}

Ja, hvilken karakter accepterer I?

Og hvad bedømmer I udfra når I giver karakter?

Synes tit jeg ser herinde at folk himler op over at få 4 eller 5, hvilket jeg sådan set synes er helt fine karakterer - det er da over middel...

Eller at folk afstraffer hinanden med et: "Når du ikke vil give min hest mere end 5, så fortjener din i hvert fald ikke mere end 4!!!"

For mig er det da lidt mærkeligt... Altså vi kan jo ikke alle have samme mening og dømme ud fra de samme kriterier... Og så må man da acceptere at det sikkert ikke er alle der bryder sig om ens lille lotte smiley

Heller ikke alle er vilde med Vics når de ser ham, for han har da ikke verdens største gang eller udstråling... Og han har da heller ikke den perfekte bygning, men derfor er han alligevel én ud af millionen i mine øjne og den perfekte hest for mig smiley Men derfor bliver jeg da ikke sur hvis der er en der giver ham 3 eller 4 for de fejl han nu engang har smiley

Hvad mener I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er en acceptabel karakter for jer
  • #1   12. dec 2004 Når, jeg får 4 eller 5, går jeg tit ind og ser på, hvad personen genrelt giver.. Hvis det er en, der giver mange 4 og 5-taller, så bliver jeg glad for mit 4-5 tal, for det ER jo en god karakter.. Men ser jeg at personen næsten udelukkende giver 7, kan jeg da godt blive lidt skuffet over at have fået f.eks. 4!

Når jeg bedømmer, bedømmer jeg både ud fra hesten udseende og kvaliteten af billederne.. Og i de fleste tilfælde giver jeg kun 7, hvis der er en "waou-effekt" over hesten smiley Hvis I forstår..

Mvh Julie

• #2   12. dec 2004 Forresten..

Variationen i billederne betyder til dels også noget, da jeg ike giver høj karakter, hvis alle billederne ligner hinanden!!

Og så er jeg iøvrigt også tilfreds med 4 eller 5, hvis jeg selv har givet personens hest det.. For så er det jo bare en af dem, der givet det samme tilbage som de selv har fået.. Så betyder karakteren ikke noget for mig!!

• #3   12. dec 2004 Hvis hesten er død, giver jeg somregel en karakter højere (dog ikke 7), da "ejeren" jo så ikke KAN gøre noget ved billederne..

• #4   12. dec 2004 Hmm.. Kom lige i tanke om.. Hvis der ikke er et eneste billede af hesten i hel figur, skal de andre billeder være ret gode før jeg giver 5.. For jeg synes det er vigtigt at kunne se hesten ordentligt, hvis man skal kunne bedømme den!!

Undskyld jeg skriver så meget.. Det var bare lige et emne, der berører mig meget, da jeg er træt af alt det der med: "Hvorfor skal min heste KUN have 5!"

• #5   12. dec 2004 Okay, jeg dømmer ud fra mange forskellige ting...

Antal billeder, billedernes kvalitet og motivets kvalitet er en af dem.

Så kigger jeg på hestens bygning og udstråling...

Jeg vil gerne have ridebilleder, så man har mulighed for at se hvad hesten kan yde under rytter og er der ridebilleder bruger jeg så sandeligt også dem til bedømmelse... En hest der går i tvungen holdning eller med næsen i sky kan jeg ikke give 7...

Så er der beskrivelsen...

Og sidst personlig mening - den sporty type hest falder mere i min smag end den tunge type... Dermed ikke være sagt den tunge ikke kan få 7 - det kommer an på hvor meget de andre ting vejer op i bedømmelsen smiley

• #6   12. dec 2004 Julie:

Helt i orden du skriver så meget - det er rart at få nogle begrundelser på banen smiley

Synes selv det er frygteligt at man nogen gange nærmest skal undskylde på forhånd når man giver en karakter...

Og ind i mellem sker det jo også at man kigger en ekstra gang på hesten og tænker "Nej, den kan godt få en karakter højere..." eller der er kommet bedre billeder der gør det lettere at bedømme...

Er enig i det med helfigur-billeder... Hvis alle billederne er taget af hestens hoved og forfra er det eneste jeg kan bedømme, hestens udtryk i øjnene, hovedet og stillingen på forbenene... Ikke nok til at give en grundig karakter smiley

• #7   12. dec 2004 Enig 100% med Christine S smiley

• #8   12. dec 2004 Hvis der ikke er ridebilleder, kigger jeg på alderen og læser i teksten.. Finder jeg der, en god begrundelse for, hvorfor der ikke er ridebilleder, så trækker det jo selvfølgelig ikke ned..

Christine S -> Er 100 % enig med dig.. Vi går efter præcis de samme ting..

• #9   12. dec 2004 Julie:

Det samme her - er hesten ung eller ældre eller skadet er der jo en god grund smiley

• #10   12. dec 2004 Og det er selvfølgeligt heller ikke alle der har mulighed for at få billederne hurtigt herind smiley Mig selv inklusiv...

Synes også nogen gange 5 billeder kan sige mig mere, hvis de er grundigt udvalgt end 10 tilfældige, der er smidt ind bare for at få 10 billeder herind...

Har da selv nogle flere billeder jeg godt kunne lægge herind, men jeg synes ikke de er gode nok til det...

• #11   12. dec 2004 jeg bliver ikke sur over nogle af mine karaktere, men hvis jeg får et tre, vil jeg da gerne vide hvad det er der gør at det bliver tre..

jeg selv giver karakter efter hvordan hestens udstråling er på billederne og hvor gode de er...

men det er trælst når man har givet et 5 tal og så nogle klager..
    fatter det ikke

• #12   12. dec 2004 Chokerer mig også når jeg ser en kommentar så som "Årh hvad mand, din so - hvorfor skal min hest kun have 3???"

Måske skulle man i stedet spørge pænt "Hvad kan jeg gøre for at få en højere karakter?"

• #13   12. dec 2004 ja, der er mange der kommer med sure miner, og det er rigtig træls...

• #14   12. dec 2004 Altså jeg ville jo heller ikke bryde mig om at der var en der stod og roste Vics til skyerne og fortalte at han var verdens 8. vidunder, hvis vedkommende stod og tænkte "Sikke et øg, lige til limfabrikken - bliver aldrig til en skid...!"

Og vil man have sådan en løgn... Ja, så skal man nok ikke lægge sin hest til bedømmelse...

Kommentér på:
Hvad er en acceptabel karakter for jer

Annonce