31. okt 2004 Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.021
Hvad er en acceptabel karakter for jer {{forumTopicSubject}}
Ja, hvilken karakter accepterer I?
Og hvad bedømmer I udfra når I giver karakter?
Synes tit jeg ser herinde at folk himler op over at få 4 eller 5, hvilket jeg sådan set synes er helt fine karakterer - det er da over middel...
Eller at folk afstraffer hinanden med et: "Når du ikke vil give min hest mere end 5, så fortjener din i hvert fald ikke mere end 4!!!"
For mig er det da lidt mærkeligt... Altså vi kan jo ikke alle have samme mening og dømme ud fra de samme kriterier... Og så må man da acceptere at det sikkert ikke er alle der bryder sig om ens lille lotte
Heller ikke alle er vilde med Vics når de ser ham, for han har da ikke verdens største gang eller udstråling... Og han har da heller ikke den perfekte bygning, men derfor er han alligevel én ud af millionen i mine øjne og den perfekte hest for mig Men derfor bliver jeg da ikke sur hvis der er en der giver ham 3 eller 4 for de fejl han nu engang har
Hvad mener I?
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 262 Svar: 1.135
Når jeg bedømmer, bedømmer jeg både ud fra hesten udseende og kvaliteten af billederne.. Og i de fleste tilfælde giver jeg kun 7, hvis der er en "waou-effekt" over hesten Hvis I forstår..
Mvh Julie
nov 2004
Variationen i billederne betyder til dels også noget, da jeg ike giver høj karakter, hvis alle billederne ligner hinanden!!
Og så er jeg iøvrigt også tilfreds med 4 eller 5, hvis jeg selv har givet personens hest det.. For så er det jo bare en af dem, der givet det samme tilbage som de selv har fået.. Så betyder karakteren ikke noget for mig!!
nov 2004
nov 2004
Undskyld jeg skriver så meget.. Det var bare lige et emne, der berører mig meget, da jeg er træt af alt det der med: "Hvorfor skal min heste KUN have 5!"
okt 2004
Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.021
Antal billeder, billedernes kvalitet og motivets kvalitet er en af dem.
Så kigger jeg på hestens bygning og udstråling...
Jeg vil gerne have ridebilleder, så man har mulighed for at se hvad hesten kan yde under rytter og er der ridebilleder bruger jeg så sandeligt også dem til bedømmelse... En hest der går i tvungen holdning eller med næsen i sky kan jeg ikke give 7...
Så er der beskrivelsen...
Og sidst personlig mening - den sporty type hest falder mere i min smag end den tunge type... Dermed ikke være sagt den tunge ikke kan få 7 - det kommer an på hvor meget de andre ting vejer op i bedømmelsen
okt 2004
Helt i orden du skriver så meget - det er rart at få nogle begrundelser på banen
Synes selv det er frygteligt at man nogen gange nærmest skal undskylde på forhånd når man giver en karakter...
Og ind i mellem sker det jo også at man kigger en ekstra gang på hesten og tænker "Nej, den kan godt få en karakter højere..." eller der er kommet bedre billeder der gør det lettere at bedømme...
Er enig i det med helfigur-billeder... Hvis alle billederne er taget af hestens hoved og forfra er det eneste jeg kan bedømme, hestens udtryk i øjnene, hovedet og stillingen på forbenene... Ikke nok til at give en grundig karakter
apr 2004
Følger: 205 Følgere: 226 Heste: 4 Emner: 141 Svar: 790
nov 2004
Christine S -> Er 100 % enig med dig.. Vi går efter præcis de samme ting..
okt 2004
Det samme her - er hesten ung eller ældre eller skadet er der jo en god grund
okt 2004
Synes også nogen gange 5 billeder kan sige mig mere, hvis de er grundigt udvalgt end 10 tilfældige, der er smidt ind bare for at få 10 billeder herind...
Har da selv nogle flere billeder jeg godt kunne lægge herind, men jeg synes ikke de er gode nok til det...
sep 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 241 Svar: 2.191
jeg selv giver karakter efter hvordan hestens udstråling er på billederne og hvor gode de er...
men det er trælst når man har givet et 5 tal og så nogle klager..
fatter det ikke
okt 2004
Måske skulle man i stedet spørge pænt "Hvad kan jeg gøre for at få en højere karakter?"
sep 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 241 Svar: 2.191
okt 2004
Og vil man have sådan en løgn... Ja, så skal man nok ikke lægge sin hest til bedømmelse...
Hvad er en acceptabel karakter for jer