{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Brogaarden foder, hvad giver DU?! {{forumTopicSubject}}

Har tænkt på at skifte over til brogården foder da det jeg har nu er ret pebret.

Min welsh/ OX unghest (Camino) får lige pt.
Haven's foder:
Reform urte muesli 1 kg om dagen
Slobbermash ½ kg om dagen

begge 20 kg's sække som koster henholdsvis 175 og 165 kr.

Syns det bliver meget dyrt i længden at fodre med så dyrt noget foder.

Min shetter Jolly får:
3 dl Haven's muesli uden havre hver dag
og så biotin. Det er ikke fordi det er så dyrt at fodre på ham, men har tænkt på noget foder mod forfangenhed, laver brogården noget godt noget i den kategori?

Nogen der har et forslag til hvad jeg kan give i stedet evt. Brogården foder...eller Mollerup Mølle, nogen der har erfaringer med det?

X)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brogaarden foder, hvad giver DU?!
  • #1   13. nov 2007 Man kan få noget rigtg godt müsli som begge dine heste kan spise. derudover måske noget supplerende ? Det hedder Lesure mix. 20 kg. sæk og koster vist 138 kr. pr. pose. derudover kan du give lucerne som suplement, det gav jeg til min gamle pony (:

• #2   13. nov 2007 okay det lyder godt. Det lucerne er det også brogården der sælger det eller er det dangrønt?

• #3   13. nov 2007 hejsa... jeg tror næppe på du finder noget foder, der er billigere efter foder priserne er steget... så er alt foder blevet dyrt..

Men hvor gammel er din unghest??

Jeg foder selv med brogårdens produkter,og er rigtig godt tilfreds med det..

Jeg har et føl på snart 5 mrd, hun får fase 1, som er beregnet til føl, på hendes alder..

så har jeg hendes mor, hun får fase 2, som bruges til drægtige og diegivende hopper... og kan også bruges til ungheste, mener jeg.. smiley

Min vallak får Leisure mix, han bliver ikke brugt som ridehest mere, og skal derfor ikke have noget foder med for meget energi, når han ikke skal bruges..

men altså det kommer meget an på, hvad man bruger sin hest til.. og hvor gammel den er, man kan ikke bare gå efter det billigste foder.. smiley

Men gik ind forbi brogårdens hjemmeside.. der kan du læse om alt deres foder, og du kan kontakte nogle foderkonsultenter som kan hjælpe dig, med noget rette foder til dine heste.. smiley

• #4   13. nov 2007 jeg mener selvfølgelig kig... ikke gik hehe

• #5   13. nov 2007 Altså jeg synes, at det min får er en rigtig god blanding.
    Han får:
    Alfalfa lucerne
    Horse Speed (tror det er fra brogaarden)
    Salvimin Grøn
    Sort havre (ikke noget, der behøves, men synes det er godt, men dyrt, medmindre man selv dyrker det)
    Sojaskrå
    og roepiller af og til.
    Det er ikke en dyr kombination, meget billig i forhold til Havens müsli, og bedre synes jeg.
    Men så er der jo en foderplan, der skal udregnes. Du kan se eksempler på foderplaner til ovenstående foder her http://www.hestekonsulenten.dk/?Foder:Foderplan

• #6   13. nov 2007 Takk smiley
    det er heller ikke fordi jeg vil give det billigste af det billigste.
    Bare til en rimelig pris som stadig hænger sammen med go kvalitet smiley

Min pony er ca 4 år. Han er lidt spinkel i det. Han skal påbegynde en smule træning (longe, evt. løsspringe lidt m.v.) Bare stille og rolig træning et par gange om ugen.
    Men ved ikke præcis hvad jeg skal give ham...andet end det han får nu.

• #7   13. nov 2007 Müsli er i store træk dyrere end hvis du selv blander.

• #8   13. nov 2007 Katrine - julen er kommet for at blive
    Tak, kanon side smiley

tænker også lidt på at give salvimin grøn, noget muesli og evt. noget korn/ roepiller og lucerne, syns bare det er meget svært at finde ud af hvor meget.....

• #9   13. nov 2007 Hold da op Havens foder er blevet sat meget op :O:O

• #10   13. nov 2007 Ja okay. Hvor i Nordjylland bor du?

• #11   13. nov 2007 Hov troede stadig du boede i Nordjylland, men du bor i Herning ikke?

• #12   13. nov 2007 Ja syns også det er steget en del siden sidste år.

Jeg er flyttet til Herning, men mine heste står stadig i nordjylland nær Frederikshavn. Og der er ikke så mange steder der sælger foder.
    Kun "foderland" som sælger havens og så en landhandel, der kan man nemlig købe brogården og noget der hedder mollerup mølle.

• #13   13. nov 2007 Hmm, hende Charlotte der, hvis hjemmeside jeg linkede til, er nemlig foderkonsulent og sælger også ud af alt det foder jeg har nævnt, pånær sort havre. Hun bor i Randers, men kommer vist af og til i Nordjylland.

• #14   13. nov 2007 Man kan sagtens godt selv blande foder, men der skal bare udregnes en foderplan, for at være helt sikker på at hesten er 100% dækket ind med vitaminer og miniraler, og skulle kunne trives på det.. smiley

Men altså, sådan som foder er steget, så er bla havre også blevet dyrt at anskaffe sig, det samme er roepiller, så om man sparer det helt vilde, ved at blande selv, tror jeg faktisk ikke at man gør..

jeg køber forresten også lucerne til mine heste, som de får i deres foder.. jeg bruger det fra dangrøn, har brugt det lucerne fra brogården, men er noget dyrt, så jeg skiftede over til det andet, og det fungere fint for mine heste.. smiley

Kommentér på:
Brogaarden foder, hvad giver DU?!

Annonce