{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Priser på heste {{forumTopicSubject}}

Når jeg kigger kundt på heste-nettet fx. og finder en hest / pony til 275.000 kr

så tænker jeg hvem vil give så meget for en godt hest på de 7-12 år

når man kan købe en til ca. 10.000 som man selv har æren af at træne op så man kan sælge den til samme pris, men igen ja hvem vil så købe den ?

men hva sys i ? andre der forstår mig ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på heste
  • #1   13. nov 2007 det er ikke alle som gider og kan træne en hest op selv..

• #4   13. nov 2007 jeg købte en ung en med masser af potentiale, næse gang jeg skal købe est, ja så betaler jeg det den koster og får en med meget potentiale og som kan det hele smiley

det her tager meget lang tid, men jeg får stadig en perfekte ridehest for mig smiley

• #5   13. nov 2007 der er mange, rigtig rigtig mange som IKKE kan træne en hest selv. ved ikke om du har prøvet, men det er langt sværere end man tror det er. desuden tager det jo enormt lang tid før hesten er stævneklar. en nytilredet hest er måske klar til LC eller LB et år efter men for en rytter der vil til tops med det samme eller en ponyrytter der har måske et år tilbage vil gerne have en der kan det hele. jeg selv har købt en der intet kunne og det har været et hårdt arbejde og er stadig meget hårdt, men det er også sjovt. jeg har inden jeg fik ham her haft mange erfaringer fordi jeg. bl.a. har tilredet flere heste/ ponyer og nytilredede fuldblodsheste. jeg fik en rå pony på fire år som også lev god inden hans skjulte skade brød ud. det var sjovt, men meget få ryttere magter det altså. desuden skal unge heste have mange fridage og ferier og det er ikke alle der gider det... smiley

• #6   13. nov 2007 mia: hvilket niveau kom din fjollebolle op på inden salget? smiley

• #7   13. nov 2007 ...

• #8   13. nov 2007 smiley

• #9   13. nov 2007 Nogle har ikke selv evnerne til at lære hesten - eller også har de bare ikke tålmodigheden eller tiden.

Hvis du nu ville starte en hel masse store stævner i dine junior år går du da heller ikke ud og køber en helt rå en smiley

• #10   13. nov 2007 mia: hold da op. det er godt gået med en rå 10 årig pony. imponeret! det tager jeg hatten af for

• #11   13. nov 2007 den til 275000 kr.

er sten sikkert en vildt dejlig hest smiley

Så det var nok sådan en min mor og jeg ville vælge.

da man kan lære noget af hesten, eller udvikle den, og til din pris, vis den er ung, må den have et stort potentiale.

• #12   13. nov 2007
    {' Mia og sin højt elskede yndlings Cudoux '} <

du tjener ikke noget på at tilride den, også sæge den for en højere pris.

tænk på udgifter!

Foder,

evt stald plads.

evt undervisning smiley

Men dit valg, vis det er det, du hygger dig med smiley Så det jo det du skal smiley

• #13   13. nov 2007 60.000 for en fjolle? Wauw, den må virkelig have haft super stamtavle + de klasser, så må den have været 12 år mindst da du solgte den? Send lige et link til den hest, tak.

• #14   13. nov 2007 hmm der findes mange, der vil betale prisen for en så god hest... Men altså jeg syntes også det er helt skørt, at give så mange penge for en HEST... men altså ja.. nogen vil jo gerne til tops med det samme, og ikke har tålmodigheden eller energien, eller lysten til at ride en hest op selv fra bunden af, og vil derfor hellere ofre de penge på en hest der kan det hele... Det er der både gode og dårlige sider ved..

Jeg ville nu hellere fortrække at købe en hest der ikke kan det store, også selv ride den op, det går man rigtig meget ud af også, da man jo skal lære den op selv.. men man kan også få meget erfaing ved at få en så god en hest, men spørgsmålet er jo så, om denne rytter så vil være dygtig nok til at lære en helt ny hest op på samme plan som den gamle hest.. smiley

• #15   13. nov 2007 500 krr. for opstaldning foder og undervisning. let sluppet.

Men det er da flot, vis i har det smiley

Men sådan lige har jeg ikke set en nordbagger springe mb, ma og sb. det tager jeg hatten af for, vis det er sandt smiley

• #16   13. nov 2007 - Stald Melander -
    det jeg ikke i tvivl om !

Jeg har bare ikke lige set det !!

• #17   13. nov 2007 Nu sys jeg det lyder enormt vildt med en fjordhest i den prisklasse, har set fjordheste som deltager i dm i spring der var billigere..
    Udover det sys jeg det lyder lidt for vildt at kunne få den til at springe M på et- min personlige mening, det har gået alt alt for stærkt

• #18   13. nov 2007 Hm.. Jeg købte min gamle hingst fo 10.000 kr.
    Jeg red ham til og sådan, og fik da også startet et stævne hvor vi kom på 2.pladsen.

Så kom min dyyygtige mor op at skændtes med ham som ponyerne stod ved, og vi blev nød til at opstalde dem ved min far. Det var også fint nok indtil han hørte at jeg gerne ville have min hingst hos ham. Det kunne jeg godt nok ikke så mor blev nødt til at spørge hendes ven i nabobyen... Men han havde ikke plads, så det var jo rimelig surt.... Så prøvede hun at sælge ham (UDEN JEG VIDSTE NOGET OM DET!) men der var ingen der gad købe en tilredet avlshingst (arh!) så hun slagtede ham f*ndme bare (UDEN JEG VIDSTE NOGET SOM HEST OM DET!!!)

- men ja, tror det bliver sværre og sværre at få solgt heste...?
    medmindre de self er okay billige og kan en hel del?

• #19   13. nov 2007 Folk med ambitioner vil give så meget for en god hest. Det er jo en hest i sin bedste alder?

• #20   14. nov 2007
    {' Mia og sin højt elskede yndlings Cudoux '} <

det er flot! smiley

Kommentér på:
Priser på heste

Annonce