Erfaring med CBD olie? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
Jeg har et spørgsmål vedrørende brugen af CBD olie til heste, der udviser nervøs adfærd. Jeg har hørt fra nogle andre at CBD olie kan være effektivt til at berolige heste der let bliver skræmt eller ængstelige.
Jeg overvejer at give det en chance til min egen hest, som har en tendens til at blive nervøs og ophidset i visse situationer, f.eks. når vi er ude i nye omgivelser. Vi træner selvfølgelig med det, men han har nogle dage hvor der ikke skal meget til før han fare sammen - sidste dag red vi i skoven hvor en af de store sten skræmte ham.
Jeg er dog lidt tøvende, fordi jeg ikke ved meget om CBD olie og dens virkninger på heste. Jeg vil høre om nogen af jer har erfaring med at bruge CBD olie til jeres egne heste, og i så fald hvilket mærke bruger I og hvilken dosis? Er der også nogen bivirkninger, som jeg skal være opmærksom på?
Jeg ville virkelig sætte pris på ethvert råd eller vejledning, som I kan tilbyde. På forhånd tak for jeres hjælp!
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
apr 2023
Følger: 15 Emner: 1 Svar: 3
Vil også helst træne med ham, men bliver så ked af det når han bliver så bange som han gjorde sidste dag. Det skal siges at jeg har fået ham af en nabo der ikke længere kunne passe ham, så kender ikke hans opvækst
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
apr 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 214
Det er ikke umiddelbart min erfaring, at det har effekt på hestens stressniveau - men det var så heller ikke der, der skulle skrues...
Omvendt har jeg heller ikke oplevet negative sideeffekter - giver 4-5 dråber 1-2 gange i døgnet, med pipette indvendigt på underlæben, så det optages gennem slimhinden fremfor tarmen.
Mht. træning, så kan diverse beroligende tilskud (effekt eller ej... ) naturligvis ikke stå alene - omvendt er en stresset hests indlæringsevne stort set ikke-eksisterende, så ethvert stress-reducerende tiltag kan give god mening i en periode.
Jeg kan som sagt ikke sige, om CBD dråber er at af dem, men ville omvendt ikke være bekymret for at gi' det et forsøg...
apr 2023
sep 2015
Svar: 10
Hvis hesten er i underskud af magnesium, så kan den virke mere reaktiv, når den bliver stresset eller nervøs.
jul 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 321
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
apr 2023
Dyrlægen laver nogle flere tests og så tager vi et kig på hans foder, samt kombinere det med et par dråber af denne olie: https://www.naturecan.dk/products/cbd-olie-hest.
Og så står den på træning og mere træning
jul 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 321
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Jeg har god erfaring med brugen og det har hjulpet et par af mine heste, til at slappe lidt mere af, så det er til at komme til at træne og belønne rigtig adfærd.
Erfaring med CBD olie?